Cześć,
Od dłuższego czasu zmagam się z błędem P0401 w swoim Golfie. Błąd objawia się tylko kontrolką Check Engine, nie odczuwam żadnych innych dolegliwości typu tryb awaryjny.
Niestety nie mam za bardzo pojęcia jak sobie z nim poradzić.
W aucie zmieniony EGR z chłodniczką na nowy z ASO, wcześniej zmieniłem przepływomierz, ale na używkę ze świeżego auta. Mój mechanik u którego zmieniałem EGR powiedział, że w przypadku, gdy wymiana nie pomoże to będzie wymagana aktualizacja sterownika. I tutaj do tematu podchodzę sceptycznie ze względu, że auto ma podniesioną moc (jeździ tak od 3 lat, a problem z błędem jest od pół roku), a aktualizacja na 99% przywróci moc do seryjnej. Plus to, że nie chce mi się za bardzo wierzyć, że skoro wcześniej nie było problemu z tym błędem to teraz zaktualizowanie sterownika miałoby pomóc.
Proszę o pomoc, jeżeli ktoś zna temat i wie co można sprawdzić zanim auto
Sam zastanawiam się nad sprawdzeniem jeszcze przepływki oraz ewentualnie kabli i pinów w kostkach. Mój EGR jest sterowany elektrycznie, więc to nie kwestia sterowania podciśnieniem.
Z góry dzięki za pomoc.
Od dłuższego czasu zmagam się z błędem P0401 w swoim Golfie. Błąd objawia się tylko kontrolką Check Engine, nie odczuwam żadnych innych dolegliwości typu tryb awaryjny.
Niestety nie mam za bardzo pojęcia jak sobie z nim poradzić.
W aucie zmieniony EGR z chłodniczką na nowy z ASO, wcześniej zmieniłem przepływomierz, ale na używkę ze świeżego auta. Mój mechanik u którego zmieniałem EGR powiedział, że w przypadku, gdy wymiana nie pomoże to będzie wymagana aktualizacja sterownika. I tutaj do tematu podchodzę sceptycznie ze względu, że auto ma podniesioną moc (jeździ tak od 3 lat, a problem z błędem jest od pół roku), a aktualizacja na 99% przywróci moc do seryjnej. Plus to, że nie chce mi się za bardzo wierzyć, że skoro wcześniej nie było problemu z tym błędem to teraz zaktualizowanie sterownika miałoby pomóc.
Proszę o pomoc, jeżeli ktoś zna temat i wie co można sprawdzić zanim auto
Sam zastanawiam się nad sprawdzeniem jeszcze przepływki oraz ewentualnie kabli i pinów w kostkach. Mój EGR jest sterowany elektrycznie, więc to nie kwestia sterowania podciśnieniem.
Z góry dzięki za pomoc.