Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sony XMS 400D - Szum w głośnikach i brak mocy po odpaleniu silnika

polaj66 31 Dec 2020 18:09 522 22
  • #1
    polaj66
    Level 10  
    Cześć wszystkim, kupiłem ostatnio wzmacniacz Sony XMS 400D, podłączyłem zasilanie, dźwięk puściłem przez wejście hi input i tutaj zaczyna się problem mianowicie przy wyłączonym silniku wzmacniacz gra tak jak powinien ale jest słyszalny dosyć głośny szum w głośnikach, jak włączę pauzę to dalej słychać szum.
    Jak odpalę silnik to wzmacniacz jakby traci moc, gra gdzieś w połowie mocy a szum jest minimalny, powiedziałbym że tyle ile ciszej gra wzmacniacz to tyle ciszej słychać szum.

    W instrukcji podane jest, że masę powinienem podłączyć do elementu metalowego samochodu, ja mam pociągnięte do - z akumulatora, to może być w tym problem ?

    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem ale kable głośnikowe są w utulinie razem z kablami prądowymi, to może mieć jakiś wpływ ?

    Gdzie szukać problemu ???
  • #3
    polaj66
    Level 10  
    Zwykły peszel ..
  • #4
    polaj66
    Level 10  
    Nie ma nikt żadnego pomysłu ??
  • #5
    sunrise84
    Level 42  
    polaj66 wrote:
    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem ale kable głośnikowe są w utulinie razem z kablami prądowymi, to może mieć jakiś wpływ


    Dwa osobne peszle czy wszystko razem?

    Generalnie spróbuj podłączyć to wszystko tak jak w instrukcji.

    A podstawowe pytanie.
    Jakie radio do tego masz.

    Bo coś mi się zdaje że masy na wyjściu sygnału nie masz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    polaj66 wrote:
    dźwięk puściłem przez wejście hi input i tutaj zaczyna się problem


    Czyli nie korzystałeś z RCA dołączonych do zestawu ?

    Bo wejście HI INPUT to skorzystanie z instalacji głośnikowej w samochodzie.
  • #6
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    polaj66 wrote:

    W instrukcji podane jest, że masę powinienem podłączyć do elementu metalowego samochodu, ja mam pociągnięte do - z akumulatora, to może być w tym problem ?

    Jeżeli jest odpowiednio gruby przewód solidnie podłączony to nie ma różnicy. Może zacznij od początku gdzie dokładnie się podłączyłeś z zasilaniem i z którego miejsca bierzesz sygnał wysokopoziomowy. I czy masz tam podpięte głośniki.
    polaj66 wrote:

    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem ale kable głośnikowe są w utulinie razem z kablami prądowymi, to może mieć jakiś wpływ ?

    Może mieć wpływ. Choć z drugiej strony sygnał niskopoziomowy byłby bardziej narażony na zakłócenia. Wydaje mi się że problem będzie prędzej w zasilaniu wzmacniacza, lub samym radiu, albo podłączeniu. Nie powinno się też nic ściszać po odpaleniu. Na pewno podłączyłeś się + i - z każdym z kanałów do wyjścia na głośnik? Nie można robić w tym wypadku żadnych mostków do masy na wejściu. Polaryzacja też ma znaczenie.



    sunrise84 wrote:

    Czyli nie korzystałeś z RCA dołączonych do zestawu ?

    Bo wejście HI INPUT to skorzystanie z instalacji głośnikowej w samochodzie.

    No tak, to taka oczywista oczywistość.
  • #8
    polaj66
    Level 10  
    sunrise84 wrote:
    polaj66 wrote:
    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem ale kable głośnikowe są w utulinie razem z kablami prądowymi, to może mieć jakiś wpływ


    Dwa osobne peszle czy wszystko razem?

    Generalnie spróbuj podłączyć to wszystko tak jak w instrukcji.

    A podstawowe pytanie.
    Jakie radio do tego masz.

    Bo coś mi się zdaje że masy na wyjściu sygnału nie masz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    polaj66 wrote:
    dźwięk puściłem przez wejście hi input i tutaj zaczyna się problem


    Czyli nie korzystałeś z RCA dołączonych do zestawu ?

    Bo wejście HI INPUT to skorzystanie z instalacji głośnikowej w samochodzie.




    Kable mam rozdzielone, w jednej peszli kable sygnałowe hi input z radia do wzmacniacza, w innych peszlach kable do głośników ze wzmacniacza i w innej peszli kabel - i +. Nic nie pomogło.


    Masę podłączyłem do karoserii, nie pomogło.

    Radio to oryginalne radio touch go 2 w Toyocie Avensis z 2016 roku i nie ma tam wyjścia na wzmacniacz dlatego dźwięk puściłem przez hi input.

    Dodano po 24 [minuty]:

    sylweksylwina wrote:
    polaj66 wrote:

    W instrukcji podane jest, że masę powinienem podłączyć do elementu metalowego samochodu, ja mam pociągnięte do - z akumulatora, to może być w tym problem ?

    Jeżeli jest odpowiednio gruby przewód solidnie podłączony to nie ma różnicy. Może zacznij od początku gdzie dokładnie się podłączyłeś z zasilaniem i z którego miejsca bierzesz sygnał wysokopoziomowy. I czy masz tam podpięte głośniki.
    polaj66 wrote:

    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem ale kable głośnikowe są w utulinie razem z kablami prądowymi, to może mieć jakiś wpływ ?

    Może mieć wpływ. Choć z drugiej strony sygnał niskopoziomowy byłby bardziej narażony na zakłócenia. Wydaje mi się że problem będzie prędzej w zasilaniu wzmacniacza, lub samym radiu, albo podłączeniu. Nie powinno się też nic ściszać po odpaleniu. Na pewno podłączyłeś się + i - z każdym z kanałów do wyjścia na głośnik? Nie można robić w tym wypadku żadnych mostków do masy na wejściu. Polaryzacja też ma znaczenie.



    sunrise84 wrote:

    Czyli nie korzystałeś z RCA dołączonych do zestawu ?

    Bo wejście HI INPUT to skorzystanie z instalacji głośnikowej w samochodzie.

    No tak, to taka oczywista oczywistość.



    Sygnał biorę z kabli które zasilały głośniki a głośniki mam podpięte pod wzmacniacz , także tutaj nie mam żadnej obawy.

    Kable do hi input mam podłączone bezpośrednio pod kable głośnikowe z radia, nie wiem dokładnie czy + jest pod + a - pod - bo nie mogę znaleźć schematu kostki Toyoty, ale dodam że wszystkie kable do hi input mam podłączone w ten sam sposób, czyli wszystkie jesli są podłączone to są + do + albo wszystkie + do -. I tutaj może być pies pogrzebany ?
    Mostków żadnych nie mam zrobionych.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    sunrise84 wrote:
    polaj66 wrote:
    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem


    +

    polaj66 wrote:
    dźwięk puściłem przez wejście hi input


    Dwie sprzeczności?

    Więc jak kolega dostarcza sygnał do wzmacniacza?


    Poprzez kable hi input

    Dodano po 4 [minuty]:

    sunrise84 wrote:
    polaj66 wrote:
    Kable sygnałowe mam puszczone w otulinie razem


    +

    polaj66 wrote:
    dźwięk puściłem przez wejście hi input


    Dwie sprzeczności?

    Więc jak kolega dostarcza sygnał do wzmacniacza?


    Poprzez kable hi input

    Na filmie widać jak gra przy wyłączonym silniku i jak się ścisza po odpaleniu.
  • #9
    polaj66
    Level 10  
    Właśnie podłączyłem telefon przez kabel do wzmacniacza i nie ma szumu a dźwięk jest jednostajny przy włączonym i wyłączonym silniku.

    Wychodzi na to, że to wina radia pytanie tylko dlaczego tak się dzieje.
  • #10
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Masz miernik? Domyślam się że oryginalne głośniki też gdzieś masz. W takim razie pomierz wszystko, musisz być pewny gdzie jest + a gdzie -, kanałów też nie możesz pomieszać. Albo znajdź wyprowadzenia z twojego auta.

    PS. Popraw post bo za dużo tych cytatów. Źle się czyta.
  • #11
    polaj66
    Level 10  
    Ok jestem już pewien, że mam do rze podłączone kable głośnikowe do hi input czyli + do + i - do -, czyli miałem dobrze od początku.


    Czytałem, że problem może rozwiązać podłączenie zasilania radia w tym samym miejscu co wzmacniacz czyli pod akumulator + i masa do blachy (bo tak mam u siebie), myślicie że to może pomóc ??
  • #12
    polaj66
    Level 10  
    Może ktoś będzie w stanie pomóc bo próbowałem już chyba wszystkiego ale nie wiem o co chodzi.
    Sygnał do wzmacniacza mam puszczony przez hi input, zasilanie+ z akumulatora- z blachy, remote z kabla który idzie do fabrycznego radia (samochód Toyota Avensis T27 2016).
    I tu zaczyna się ciekawostka, jak włączę zapłon to wzmacniacz podaje sporą moc, jest tak jak być powinno (tak bynajmniej mi się wydaje), jednak po odpaleniu silnika dźwięk jest słabszy o jakieś 50% i gra po prostu gorzej.
    Wyczytałem w instrukcji obsługi wzmacniacza, że przy stosowaniu hi input niepotrzebne jest podłączanie kabla remote ponieważ poprzez sygnał z głośników wzmacniacz sam się załączy, odłączyłem kabel i faktycznie nie ma różnicy w mocy dźwięku, czy to na włączonym zapłonie czy odpalonym silniku moc jest taka sama tyle , że teraz gra cały czas z mniejszą mocą?!
  • #13
    polaj66
    Level 10  
    Nikt nie pomoże ??
  • #14
    sunrise84
    Level 42  
    Nie mam więcej pomysłów na pomoc.

    To jest wzmacniacz cyfrowy więc po prostu podawanie mu sygnału po HI INPUT + odpalony silnik powoduje zadziałanie jakiego zabezpieczenia?

    polaj66 wrote:
    Właśnie podłączyłem telefon przez kabel do wzmacniacza i nie ma szumu a dźwięk jest jednostajny przy włączonym i wyłączonym silniku.


    Może pomogłoby w tym aucie zastosowanie adaptera sygnału z kabli głośnikowych na RCA i podanie w ten sposób sygnału.
  • #15
    polaj66
    Level 10  
    Dziś wyjąłem oryginalne radio na którym dzieją się takie cuda i podłączyłem zwykle radio (jakiś stary Pioneer chyba) i zarówno pod wyjściem RCA jak i podłączenie poprzez hi input nie powoduje żadnych szumów, nie ma skoków mocy wzmacniacza.
    Czyli to ewidentnie wina radia, pytanie tylko co dokładnie.
    Jest tutaj ktoś obeznany w temacie z Trójmiasta ?
  • #16
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Jedyne moje podejrzenie to że wzmacniacz w radiu nie radzi sobie z brakiem obciążenia w postaci niskiej impedancji głośnika. Ciężko będzie to przeskoczyć.
  • #17
    polaj66
    Level 10  
    Myślisz że konwerter RCA mógłby rozwiązać problem?
  • #19
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Najpewniej by było otworzyć radio i wyciągnąć sygnał sprzed końcówki mocy. Jest szansa że wtedy będzie ok.
  • #20
    polaj66
    Level 10  
    Ogarnął byś sprawę? Skąd jesteś ?
  • #22
    polaj66
    Level 10  
    A myślisz że konwerter RCA może pomóc ?
  • #23
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Nie, bo jest taki "konwerter" już we wzmacniaczu obniżający sygnał wysokopoziomowy do poziomu liniowego potrzebnego właściwemu układowi wzmacniającemu.