Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Ducato 2.2 4hv (puma) 2009r. Ciężko (bardzo ciężko wręcz) odpala...

gadzet26 11 Jan 2021 13:16 1587 48
  • #31
    gadzet26
    Level 5  
    Słuchajcie mam takie pytanie czy możliwe jest żeby zapiekły mu się poerscienie na wszystkich cylindrach? Bo dziwi mnie trochę to słabe sprężanie i takie równe na wszystkich cylindrach. Czy możliwe że po dłuższym postoju mu stanęły wszystkie pierścienie?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #32
    kemo321
    Level 12  
    Zapala teraz czy całkiem nie pali?
    Jakie są błedy w sterowniku?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #33
    gadzet26
    Level 5  
    Teraz już nie ma żadnych błędów raz mi wyskoczył błąd z czujnikiem walka rozrzadu ale to pewnie przez rozładowany już akumulator bo jak go podładowałem to nie pokazywał już tego błędu. Odpalać odpala ale po kilkunastu próbach w każdym bądź razie akumulatora brakuje żeby go odpalić.
  • #34
    kemo321
    Level 12  
    Jakie jest ciśnienie cr przy kręceniu rozrusznikiem zmierzone i oczekiwane?
    Jest jaki parametr jak synchronizacja w testerze, którego używasz? Jeżeli tak to czy zmienia się na tak podczas kręcenia? Rozumiem że świece sprawdzone i grzeją napewno. Jakie są obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem?
    I tak z ostrożności zapytam rozrząd ustawiony dobrze na blokady czujniki wałka i wału sprawne?
    Adaptację pompy zrobiłeś i zakończyła się powodzeniem, trwała jakieś 3-5min i silnik wchodził na obroty, falował itd.?
  • #35
    gadzet26
    Level 5  
    Cisnienie paliwa przy kręceniu rozrusznikiem jest około 240-250 bar i pokrywa się z oczekiwanym. Świece sprawdzone grzeją na pewno. Wtryski udało mi się dopisać i wtrysk pilotażowy też. Nie mierzyłem czasu ale mogło to być około 3 minut, sam sobie ustawiał obroty, w każdym bądź razie błąd znikną. Parametru synchronizacji niestety nie mam w multiecuscan sprawdzę jeszcze w drugim ale tam chyba też nie było. Czujniki na 90% sprawne choć czujnika wału nie mogłem wyjąć ale mierząc oscyloskopem na złączu ECU przebieg wyglądał na prawidłowy.
  • Helpful post
    #36
    kemo321
    Level 12  
    Mogłem od razu zapytać bo na tym się kończy. Czy wydobywają się spaliny przy kręceniu rozrusznikiem jak nie chce zapalić? Jeżeli tak to wtryskiwacze pracują świece grzeją rozrzad ok pozostaje kompresja. Nie jestem ci w stanie napisać ile powinno być bo nigdy nie sprawdzałem gdyby to było z miesiąc temu to odp miałbyś po chwili bo świece zmieniałem w citroenie z tym motorem a w związku z tym że jest troche rozbierania żeby to sprawdzić nie zrobię tego specjalnie. Jeszcze można sprawdzić temperaturę silnika jak jest zimny.
  • #37
    gadzet26
    Level 5  
    Temp. Silnika też prawidłowa jedyne co mnie jeszcze zastanawia to to że program nie pokazuje temperatury paliwa A czujnik raczej jest sprawny. Od Niedzieli wieczorem robię mu kurację naftową i dzisiaj lepiej zapalił bez kasowania błędów po odpiętych wtryskiwaczach i bez kolektora dolotowego. Jutro przyjedzie mi jakiś specjalny środek na zapieczone pierscienie i zobaczymy może mu pomoże A jak nie to niestety chyba kupię słupek po regeneracji.
  • #38
    kemo321
    Level 12  
    W przypadku 2.2 puma zakup używanego czy regenerowanego silnika to nie jest dobry pomysł. Ustal co jest w tym, który masz nie tak napraw i będziesz wiedział co masz. Te silniki są dość awaryjne i zdarzają się takie złożone z dwóch czy nawet trzech. Już Ci pisałem że przyjeżdża do mnie zapalający za trzecim-czwartym razem oczywiście po nocy jak jest zimno wszystko jest tak jak powinno być i nie pali za pierwszym.
    Zadzwoń do serwisu Forda czy Fiata i zapytaj jaka powinien mieć kompresję może powiedzą i będziesz pewny na 100%
  • #39
    gadzet26
    Level 5  
    No pamiętam, żeby i mój chciał tak odpalać to nie było by tragedii, jakoś bym się przyzwyczaił. Mówisz żeby sobie głowy nie zawracać regenerowanym? Kurczę już nie chce mi się go znowu rozkręcać, a też trochę nie mam czasu bo przez niego inne roboty mi się nawarstwiły. Jak w nim jet z wyjmowaniem silnika trzeba razem że skrzynią go wyciągać? I którędy lepiej do dołu czy przez przedni pas?
  • Helpful post
    #40
    jurek131313
    Level 15  
    miałem na warsztacie 3 razy naprawiany w gdzieś w Nidzicy i za każdym razem nie palił i miał po14 bar na garach - ten sam silnik ....
  • #41
    gadzet26
    Level 5  
    jurek131313 wrote:
    miałem na warsztacie 3 razy naprawiany w gdzieś w Nidzicy i za każdym razem nie palił i miał po14 bar na garach - ten sam silnik ....


    No to mój na szczęście ma trochę lepiej😅
  • #42
    jurek131313
    Level 15  
    nie rozbierałem tego silnika - koszty właściciel poniósł ok 12 tyś po czym sprzedał jak stoi za 6 tyś
  • #43
    gadzet26
    Level 5  
    jurek131313 wrote:
    miałem na warsztacie 3 razy naprawiany w gdzieś w Nidzicy i za każdym razem nie palił i miał po14 bar na garach - ten sam silnik ....

    A udało się go w końcu naprawić? Co mu dolegało?
  • #44
    jurek131313
    Level 15  
    nie wiem - ostatnia operacja jaka była robiona to sprawdzenie głowicy , co nic nie wniosło nowego do tematu - w/g mnie mogą być wysokie i niskie korby - ciśnienie równe na wszystkich
  • #45
    kemo321
    Level 12  
    Wyciaganie silnika przez pas przedni. Ustal jaką ma mieć kompresję bo sam jestem ciekawy. Jak jest za mała to zdejmij głowice przy tym co juz zrobiłeś to nie jest duża robota chociaż ciężki dostęp na samochodzie. Widzisz pisałeś że głowica robiona była i przecież nic tam nie można zepsuć a jednak może coś tam się dzieje.
  • #46
    gadzet26
    Level 5  
    Jak ustale jakie powinno by to cisnienie to się z pewnością podzielę dla potomnych, może komuś się przyda taka informacja. No ale co by się mogło dziać z tą głowicą?
  • #47
    kemo321
    Level 12  
    Ty składałes ten silnik? Jak już tak był kupiony to może być wszystko korby tloki pierscienie tuleje itd.
  • #48
    gadzet26
    Level 5  
    Kupiłem to już z problemami z odpalaniem dlatego zdejmowałem głowicę bo przedmuchiwało da zaworach, tuleje nie były rewelacyjne ale uznałem że też nie są takie tragiczne i jeżeli uszczelni się głowicę i wymieni wtryski powinno być ok. Ale chyba jednak byłem w błędzie i trzeba będzie silnik rozkręcić.