Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel meriva a - montaż manetki z manualną regulacją pracy wycieraczek?

enhanced 01 Jan 2021 20:52 801 3
  • #1
    enhanced
    Level 43  
    Witam, pacjent
    opel meriva a 2005 z14xep

    Czy jest możliwość zamontowania manualnej regulacji 1go biegu wycieraczek jak to można było robić przy astrze F z dokupieniem manetki z kółkiem + przekaźnikiem coś jak w temacie
    https://forum.opel24.com/topic/7637-monta%C5%BC-prze%C5%82%C4%85cznika-z-k%C3%B3%C5%82kiem-z-omegi-do-asterki-f/

    Jest myk na sterowanie ale tylko chyba do czasu wyłączenia wycieraczki więc jest to mało praktyczne jak dla mnie.
    https://forum.opel24.com/topic/88582-wymiana-manetki-wycieraczek/?do=findComment&comment=716323
    Quote:
    To to wiem, kolega chyba pisał że jest możliwość regulacji tego pierwszego przerywanego biegu.


    EDIT:

    Dobra już to rozkminiłem hehe

    To dla tych którzy by nie wiedzieli tłumaczę:

    Wajcha wycieraczek w pozycji 0 i wychylamy ją do góry żeby wycieraczki raz machnęły (nie zapinając żadnego biegu) i od momentu kiedy opadną liczymy sobie czas jak długa ma być przerwa na przykład 8 sekund i wbijamy pierwszy bieg wycieraczek. No i od tego momentu wycieraczki będą sobie machały co te 8 sekund. Jak wyłączymy wycieraczki ustawienie się kasuje i wraca na wartość domyślną.

    Nie wiem ile można maksymalnie ustawić, Ja przetestowałem w zakresie od 2 do 10 sekund.


    Heh i się muszę przyznać że trzy lata już merivą jeżdżę i do tej pory o tym nie wiedziałem ;-)


    Są też jakieś moddingi przy pomocy przekaźników od skody czy audi.
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/30437-daj%C4%99-%C5%9Bwiadectwo-prawdzie-przeka%C5%BAnik-ze-skody/

    Jeszcze jakiś opis działania przekaźnika:
    https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/30437-daj%C4%99-%C5%9Bwiadectwo-prawdzie-przeka%C5%BAnik-ze-skody/page/2/
    Quote:


    oto opis funkcji programatora otrzymałem to od APE Opole (za co bardzo dziekuje)

    PROGRAMOWANIE PRACY PRZEDNIEJ WYCIERACZKI W SAMOCHODZIE!

    FUNKCJE URZĄDZENIA:

    * pojedynczy ruch wycieraczki

    * mycie szyby z osuszaniem

    * programowana praca w zakresie 0,3 - 20s

    * zabezpieczenie silnika wycieraczek przed uszkodzeniem

    INSTRUKCJA MONTAŻU:

    wyciągnąć stary sterownik wycieraczki z gniazda w centralce elektrycznej i w jego miejsce włożyć mikroprocesorowy programator wycieraczki - URZĄDZENIE JEST W PEŁNI WSPÓŁZAMIENNE

    ZASTOSOWNIE:

    DAEWOO Nexia, Espero,Matiz, Lanos, Nubira, Leganza ŁADA Samara, SKODA Favorit, Felicia, Octavia*,

    OPEL*, VW*, SEAT*, SAAB*, PEUGEOT*

    * wszystkie modele, które mają 6-konektorowy przekaźnik

    INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA:

    Przerwę pracy wycieraczki programujemy w położeniu, w którym wycieraczka pracuje ze standardową przerwą 4s

    1. pierwszy impuls włączenia spryskiwacza (<0,6s)

    - początek nowego czasu przerwy pracy wycieraczki

    2. drugi impuls włączenia spryskiwacza (<0,6s)

    - koniec czasu nowej przerwy pracy wycieraczki

    Programator zapamiętuje i powtarza czas pomiędzy dwoma impulsami (1 i 2). W przypadku braku (2) impulsu przerwa czasu pracy wycieraczki jest maksymalna (20s)

    Jeżeli po rozpoczęciu programowania [(1) impuls)] załączymy inną funkcję wycieraczki (np. osuszanie, ruch ciągły), to programator automatycznie powróci do poprzednio zaprogramowanej przerwy.

    W pozycji "wyłączonej":

    - przyciągnięcie dźwigni przełącznika na czas <0,6s - pojedynczy ruch wycieraczki

    - przyciągnięcie dźwigni przełącznika na czas >0,6s - mycie z osuszaniem

    Oczywiście mnie jednak interesuje coś na styl astry, manetka z kółkiem i regualcja do jakiś 11 sekund. Bez każdorazowego ustawiania w zależności od potrzeb.
  • #2
    stefan_marek
    Level 18  
    Nie wiem czemu kolega szuka innego rozwiązania niż fabryczne? Po włączeniu 1 biegu wycieraczek wystarczy je natychmiast wyłączyć i zaczekać do momentu, kiedy uznajemy, że powinny się załączyć. I wtedy załączyć je ponownie. Mamy tu ustawienie optymalne do aktualnej intensywności opadu. Jeśli intensywność opadu się zmienia, to po ostatnim "machnięciu" wycieraczek wyłączamy je i czekamy do momentu, aż uznamy, że powinny się włączyć, i włączamy je. I znowu mamy optymalny czas powiązany z intensywnością opadu. Czy pokręcenie gałką regulatora ręcznego jest mniej absorbujące uwagę kierowcy? Ja uważam, że nie - no chyba, że chodzi o bajer...
  • #3
    enhanced
    Level 43  
    No wiesz jak mam liczyc na oko i czekać przy tym do odmierzania czasu pracy która to praca jest zapisana tylko do następnego wyłączenia to jednak manualne regulacja jest bajerem który się sprawdza znacznie lepiej. W ogóle to nie ma dla mnie porównania bo używałem tego w astrze więc wiem jaki to bajer.

    Już sama pamięc ostatniego ustawianie to jest coś a już nie mówię że manualnie pokręce na włączonej wycieraczce i mam już nastawiony bieg pracy - kupa czasu odchodzi i można świetnie dopasować a nie jakieś wyłączania włączanie po pewnym czasie.

    Nie mów że takie zabawy są lepsze niż manual?
  • #4
    enhanced
    Level 43  
    Jestem po szybkiej podmianie manetki z wstawionym potencjometrem liniowym 500 omowym.

    Niestety nie ma żadnej zmiany w prędkość pracy wycieraczki - jest tak jak w oryginale tzn mogę z przy pomocy tego potencjometru wymusić 3 tryby i nic więcej. Może trzeba mieć specjalny przekaźnik?

    Oryginalnie jest to sterowane takimi wartościami rezystorów:
    1 przerywany bieg - 83,5 oma
    2 ciągły bieg - 202,8 oma
    3 przyspieszony bieg - 444 oma.

    Przy potencjometrze te wszystie tryby są aktywne włączając pierwszy bieg (tak usunięty ten rezystor i wpięty potencjometr).

    Tak że trzeba szukać innej metody na to toporne sterowanie wycieraczkami - czyżby jakiś zewnętrzny układzik do regulacji pierwszego biegu?

    opel meriva a - montaż manetki z manualną regulacją pracy wycieraczek? opel meriva a - montaż manetki z manualną regulacją pracy wycieraczek? opel meriva a - montaż manetki z manualną regulacją pracy wycieraczek?