Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic II - Czy to auto jest warte kupna.

wojtek1234321 03 Jan 2021 21:17 1494 11
Optex
  • #1
    wojtek1234321
    Level 35  
    Witam.
    Doszło do tego że jestem zmuszony kupić auto, bo posiadane kończy żywot, a auto koniecznie potrzebne. Nie dysponuje wysokim budżetem, ale muszę coś kupić, zawsze mi się podobały renówki Sceniki i w niedalekiej odległości trafiłem na takie ogłoszenie.

    https://www.otomoto.pl/oferta/renault-scenic-...-climatronic-hands-free-pdc-abs-ID6DvoIZ.html

    Proszę forumowiczów, być może użytkowników podobnych aut, o jakiekolwiek opinie czy to auto jest warte uwagi, kupna.
    "Wyciąg" z VIN auta (co do wyposażenia).

    Główne dane
    Wartość parametru
    Tytuł Scénic II JM17 Czarna perłowa farba nadwozia
    VIN VF1JMS70636447582
    Model Scénic II
    Model typu JM17
    Data produkcji 07 2006
    Numer produkcji pojazdu DB32416
    Poziom wyposażenia EA3
    Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913
    Dodatek do limitowanej edycji EPACKP
    Kod lakieru NV676
    Tapicerka siedziska Welur
    Wykończenie wnętrza HARM01
    Kraj zastosowania przepisów technicznych TLALLE
    Typ silnika F9Q
    Typ silnika i sufiks F9Q804
    Numer fabryczny silnika C128661
    Skrzynia biegów typu ND0
    Typ przekładni i przyrostek ND0002
    Numer fabryczny skrzyni biegów A503570
    Dodatkowe oznaczenie RENAULT
    Dodatkowe reflektory PROJAB - Przednie światło przeciwmgielne
    Dodatkowy pakiet sportowy SSCPKS
    Rodzaj klimatyzacji. Klimatyzacja regulowana
    Urządzenia antykradzieżowe ANTID - System immobilizera silnika
    Akcesoria do nadwozia ACCTC
    Farba do karoserii NV676
    Długość podwozia Standardowe podwozie STDRD
    Jednostka licznika Kilometry
    Tempomat RV-Tempomat
    Światła do jazdy dziennej SRUNLI - Bez świateł do jazdy dziennej
    Żarówka wyładowcza Bez żarówek wyładowczych
    Faza dokumentalna PHAS2
    Pilot do otwierania drzwi typu SOP02C
    Właściwości jezdne 4x2
    Elektromagnetyczne ryglowanie drzwi Tak
    Elektroniczny program stabilności Tak
    Awaryjne koło zapasowe SANRS
    Norma emisji E04A
    Uzupełnienie środowiska silnika SANFLT-No
    Poziom silnika A7
    Termoplastik silnika CTHAB3 - Łącznik topikowy przedziału pasażerskiego nr 3
    Oznaczenie zewnętrzne SSAPEX
    Przednie okno elektryczne typu LVAVIP-Driver - zapobiegające przytrzaśnięciu jednym dotknięciem / pasażer - zapobiegające przytrzaśnięciu jednym dotknięciem
    Fotel pasażera z przednią regulacją PAREHA - Fotel pasażera z regulacją wysokości
    Spryskiwacz reflektorów nr
    Tablice przyrządów TBOR01
    Schowek w konsoli wewnętrznej CSRACL - Przesuwana konsola do przechowywania
    Oznaczenie wewnętrzne SSAPEL
    Pokrowiec na bagaż nr
    Urządzenie do mocowania bagażu SFIRBA - Bez siatki do mocowania bagażu
    Urządzenia Motive Energy SPRGAZ
    Poziom pomocy w nawigacji SSNAV
    Liczba miejsc w trzecim rzędzie 0P3RAN - Zero miejsc
    Otwieranie tylnej szyby Nie
    Filtr cząstek stałych Tak
    System ostrzegania o zanieczyszczeniu (OBD) Z systemem ostrzegania o zanieczyszczeniu oleju napędowego (OBD)
    Radar zbliżeniowy RDAVAR-radar przedni i tylny
    Typy radia RAD07
    Arkusz asortymentu model X842MO
    Kurtyna tylna RIDOLA - Kurtyny boczne i tylne
    Tylne okno elektryczne typu LVARIP - Anti-pinch za jednym dotknięciem
    Zagłówek tylny ATARNF - Regulowany tylny zagłówek dziecka
    Tylne siedzenie typu SJAR
    Tylny zaczep holowniczy SDRQAR - Bez tylnego zaczepu holowniczego
    Bagażnik dachowy/belki dachowe BARTRA - belki poprzeczne
    Ogrzewanie siedzenia SGACHA - Przedni podgrzewany fotel
    Typ bocznej poduszki powietrznej Przednia i kurtynowa poduszka powietrzna
    Akcesoria do palenia Tak
    Specjalne funkcje kół RNORM
    Położenie kierownicy Lewa strona
    Materiał kierownicy Skórzana kierownica
    Budowa marki zależnej SERIE
    Koperty techniczne (patrz tabliczka owalna) CEE1
    Telefon SPRTEL - Bez przygotowania telefonu
    Rodzaj klimatu Klimat umiarkowany
    Typ lusterek bocznych RET05 - Lusterka zewnętrzne 05
    Rodzaj paliwa lub energii Diesel
    Rodzaj dachu Dach normalny
    Rodzaj przekładni/Liczba biegów 6-biegowa mechaniczna
    Marka opony Standardowe wyposażenie
    Wykrywanie ciśnienia w oponach SDPRPN
    Typ opony Opona standardowa
    Osłony podwozia SSPSCS - Bez osłony podwozia
    Wersja DLC19 110FE4
    Konwersja wersji SAN613
    Ochrona tarczy koła Nie
    Felgi aluminiowe typu 17 "
    Owiewka Nie
    Przyciemniane szyby Boczne i tylne przyciemniane VSTLAR

    Opcje niestandardowe
    Wartość parametru
    BEZ IDENTYFIKACJI WNĘTRZA
    GAMA MODELI KART
    WERSJA KOMERCYJNA
    FOTEL PASAŻERA Z REGULACJĄ WYSOKOŚCI
    TYLNE ZAGŁÓWKI Z REGULACJĄ DZIECIĘCĄ
    BRAK OCHRONY PODWOZIA
    BEZ ETYKIETY ZEWNĘTRZNEJ
    KLIMAT UMIARKOWANY
    STYLIZACJA WNĘTRZA 01
    DRĄŻEK TERMICZNY WEWNĘTRZNY 03
    ARKUSZ OKŁADKI 22
    BEZ DODATKÓW DO DOSTOSOWANIA WERSJI RUCH LEWOSTRONNY
    POKRYCIE SIEDZENIA Z TKANINY LUB PLISU
    ZBUDUJ SPECJALNE ZAMÓWIENIE POJAZDU: BEZ SPECJALNEGO ZAMÓWIENIA POJAZDU
    BEZ ROLL BAR
    17'' FELGI ALUMINIOWE
    PAKIET WYPOSAŻENIE UZUPEŁNIAJĄCE
    REFLEKTORY PRZECIWMGŁOWE
    SIEDZENIE Z OGRZEWANIEM
    FAZA DOKUMENTACJI 2
    OKRES DOKUMENTACJI 2006
    OPONA STANDARDOWA
    AKCESORIA DO TWOJEGO CASE
    BEZ AWARYJNEGO KOŁA ZAPASOWEGO
    NORMA ANTYEMISYJNA EURO 4
    ROZSZERZONE EUROPEJSKIE OGRANICZENIA ŚRODOWISKOWE 1
    BEZ URZĄDZENIA DO TYLNEJ PRZYCZEPY
    DIESEL
    BRAK PRZYGOTOWANIA ANI SPRZĘTU GAZOWEGO
    POZIOM MOTORYZACJI A7
    SOP02C - VSC2L 433 BEZ RĄK
    ROLETY BOCZNE I TYLNE
    STANDARDOWA DŁUGOŚĆ PODWOZIA
    POZIOM WYPOSAŻENIA EA3
    05 LUSTERKA WSTECZNE ZEWNĘTRZNE
    BEZ WSPOMAGANIA NAWIGACJI
    BEZ OCHRANIACZA KÓŁ
    ELEKTRYCZNE BLOKOWANIE DRZWI
    SZYBY TYLNE I ELEKTRYCZNE JEDNYM DOTKNIĘCIEM
    SZYBA PRZEDNIA ELEKTRYCZNA JEDNEGO DOTKNIĘCIA
    BEZ POKRYCIA NA BAGAŻ
    RADAR ZBLIŻENIOWY FR I TYLNY
    5-DRZWIOWY MPV
    RODZINA X84
    BEZ TELEFONICZNEGO WYPOSAŻENIA
    SILNIK Z DIESELEM OBD
    NIEMCY KRAJ PRAWA TECHNICZNEGO
    ESP
    0 SIEDZENIA 3 RZĘD SIEDZEŃ
    BRAK LAMPY WYŁADOWCZYCH
    PODUSZKA POWIETRZNA PRZEDNIA BOCZNA Z KURTYNĄ
    BOCZNE + TYLNE SZYBY BARWIONE
    IMMOBILIZER
    DACH STANDARDOWY
    SILNIK F9Q
    BEZ SPRYSKIWACZA REFLEKTORÓW
    BEZ ŚWIATEŁ DO JAZDY DZIENNEJ
    LICZNIKI W KILOMETRACH
    BRAK SIATKI DO BAGAŻU
    MARKA OPON: OPONA STANDARDOWA
    CZARNA PERŁOWA FARBA DO KAROSERII
    KONTROLA KLIMATU
    Z AKCESORIAMI DO PALENIA
    KONSOLA WEWNĘTRZNA Z PRZESUWNYM SCHOWKIEM
    PRĘTY POPRZECZNE
    TEMPOMAT
    SZYBA TYLNA NIE OTWIERANA
    BEZ SIATKI NA WINDCHEATER
    KOŁO NORMALNE
    MARKA RENAULT
    BEZ DODATKU DO PAKIETU SPORT
    PANEL INSTRUMENTÓW 01
    KIEROWNICA ZE SKÓRZANYM POKROWCEM
    Z TYLNYMI SIEDZENIAMI
    BEZ CZUJNIKA CIŚNIENIA W OPONACH
    Z FILTREM CZĄSTEK STAŁYCH
    BEZ FILTRA DEKANTERA
    PRZEKŁADNIA 4X2
    6-biegowa manualna skrzynia biegów
    RADIO NR 07
    BEZ DODATKOWEJ DEFINICJI / BEZ LIMITOWANEJ EDYCJI
  • Optex
  • #2
    dammos
    Level 15  
    Auta te faktycznie prawie zawsze dobrze wyposażone, wygodne no i nawet wyglądające ALE...im wiecej elektroniki w nich, tym wiecej problemu.
    Są dwa przysłowia....... Tylko głupi Reno kupi, i , chcesz mieć problem, kup se Reno
    Często padają moduły które unieruchamiają całe auto, lub te ich słynne karty.....

    Nie lepiej kupić roboczego woła 1.9tdi w Golfie 4 lub Passat B5? Szkoda tylko że taki głupi "wiejski" stereotyp dla nich
  • #3
    wojtek1234321
    Level 35  
    Na "dobrego" Golfa jak na razie mnie nie stać, a druga sprawa, jakoś tak "tendencyjnie" nie cierpię wszelkich Golfów (ogólnie VW), BMW itp. marek.
    Trochę jeździłem renówką Megane II (wyposażenie prawie identyczne, z tym że klimatyzacja "ręczna", no i troszkę starsza 1 faza), z tym że 1,6 16V benzyna i jazda tym to była przyjemność dla mnie.
    Elektronika, elektroniką, ale mnie bardziej interesuje ta wersja silnika, jak to się sprawuje...

    Dodano po 4 [minuty]:

    dammos wrote:
    Tylko głupi Reno kupi, i , chcesz mieć problem, kup se Reno

    A co do tego to wiem, są różne opinie na temat tych aut/marki, złe, dobre, ale w okolicy jest podobnych (chodzi o markę, wersję) dość dużo i jakoś nikt ze znajomych nie narzeka i każdy jeździ i nie widać aby często "stały" i znajomek nie miał czym jechać...
  • Optex
  • #4
    dammos
    Level 15  
    Czy silnik FQ9 to ten 1.9dCi? Znam takie gdzie obracała się panewka, lub łuszczyła pompa wysokiego ciśnienia, ale znam też te które bez niczego robią 400.000km więc to wszystko zależy jak kto jeździł i dbał. Rok 2006 możliwe że to te poprawione już. Tak czy inaczej, nigdy nie wiesz jak trafisz.
  • #5
    trojan 12
    Level 38  
    Jak korniki nie zjadły progów, zwłaszcza prawa strona tył ....
  • #6
    wojtek1234321
    Level 35  
    dammos wrote:
    Czy silnik FQ9 to ten 1.9dCi?
    No tak wynika z VIN, tylko to jest wersja 110 KM, nie tak wysilona, są jeszcze niby takie same, ale z mocą 130 KM i starsze wersje (przedliftowe) 120 KM. Największe kłopoty z łuszcząca się pompą i wtryskami to miały 1,5dCi.
    Podobno zdarzały się obracające panewki i wiele innych kłopotów, ale podobno w wersjach przedliftowych (phase 1 przed rokiem 2006), to niby jest już poprawione w wersjach phase 2 (od 2006 roku).
  • #7
    123nowy
    Level 21  
    Na 1.5 dci w Thali oprócz rozrządu i filtrów i oleju co 15 tys zrobiłem 400 tys sprzedałem i lata do dziś (znajomemu), teraz tłoczę następne dci 109 km w Dusterze 4x4
  • #8
    wojtek1234321
    Level 35  
    trojan 12 wrote:
    nie zjadły progów, zwłaszcza prawa strona tył ....
    A dlaczego akurat w tym miejscu? Jakieś ślady, których nie widzę na tych zdjęciach, czy taka przypadłość tych aut?
  • #9
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Silnik podwyższonego ryzyka. Osobiście bym nie kupił, choć mam jednego renaulta, ale z 2,0T od dwóch lat. Zero problemów z elektryką czy tym podobne.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    10 tys za 1.9 dCi z 2006? Popatrz dobrze po ogłoszeniach bo te modele z 1.5 czy 1.9 dCi chodzą po 4-5 koła. Jak chcesz Scenika to szukaj w benzynie, najlepiej 2.0 albo 2.0t, z silnikiem nic się praktycznie nie dzieje.
  • #11
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Może rodzynek....😉ale będzie przykro jak korba wyjdzie b(l)okiem.
  • #12
    DjMapet
    Level 43  
    Drogo, ale jak był by zmieniony napęd rozrządu to można rozważyć cenę ok 8k PLN.
    Najpierw poczytaj o tym aucie np na jakimś forum renault potem zwerbuj do oględzin kogoś bardziej kumatego od Ciebie i zajedź bez uprzedzenia z rana do gościa, tak by auto odpalić na zimno i pojeździć nim trochę. Po odpaleniu, z wydechu ma prawo wydobywać się tylko trochę pary a po rozgrzaniu spaliny z wydechu powinny być praktycznie niewidoczne, nawet na wyższych obrotach. Silnik powinien chodzić równo i cicho, bez jakichkolwiek dziwnych odgłosów, nawet po przegazowaniu.
    Sprawdzić działanie wszystkich urządzeń elektrycznych i stan blacharki - np czy nie był czasem niedawno poddany "konserwacji". :-)
    Jak auto było prawidłowo serwisowane i eksploatowane, to zrobisz nim drugie tyle co ma na liczniku.
    No i masz dwa lata rękojmi na wady ukryte, lub zatajone przez sprzedającego.

    Pozdrawiam.