Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Skoda Fabia 1.2 STAG Problem -

kkla134 11 Jan 2021 23:46 1536 80
  • #31
    kkla134
    Level 6  
    ok.

    Sprawdzę sondę w VCDS czy pracuje czy stoi .

    A jak wywala błąd EGR że nie chce adaptacji przejść to może znaczy że jest popsuty ?

    Byłem gaz zatankować przed chwilą i to samo po zatankowaniu już nie działa LPG i patrzyłem klikałem przycisk i słuchać pstryk pstryk pstryk to elektrozawór otwiera się i pojeździłem chwile i kliknąłem i dałem chwilę spokoju przygotowałem i złapało .

    Byłem w sklepie i wróciłem odpalam samochód i bez problemu działa gaz LPG.

    Mi się wydaje że po tankowaniu gazu elektrozawór gazu nie chce puścić i po pewnym czasie dopiero puści.

    Sprawdzę w bagażniku tam gdzie butla zamiast koła jeszcze tam nie patrzyłem może syfu i trzeba wyczyścić WD 40 .

    Mam OSC w załączniku .


    Przy Parowniku też jest elektrozawór sprawdzę czy bez problemu reaguje podam prąd z akumulatora.
  • #32
    kkla134
    Level 6  
    Jak zimny silnik i osiągnie temperature 35 stopni to bez problemu się przełęczy .
  • #33
    enhanced
    Level 43  
    A to powiedz od razu że od zimnego nie przełącza - no to OK choć mnie to dziwi że tego nie zauważyłeś z miejsca?

    W OSC nic nowego nie widać, ciśnienie trzyma raz może spadło do 0,9x a tak to ponad 1bar.

    Zrób następnym razem OSC ale już przed odpaleniem zimnego silnika i to się zobaczy kiedy się przełączy bo to przecież nie wymuszasz przełączania ale automat zostawiasz jak przekroczy temperaturę + obroty to się sam przełączy (Zakładając że też i ciśnienie będzie)?

    A i polecam sobie podłączyć sygnał z sondy lambda do staga - fioletowy kabulek i będziesz miał ładny podgląd, o drugiej sondzie nie wspomnę że też możesz.


    Quote:
    A jak wywala błąd EGR że nie chce adaptacji przejść to może znaczy że jest popsuty ?

    Zapewne tak lub tak zawalony że ciężko się rusza.
  • #34
    kkla134
    Level 6  
    Jak przełącza bez problemu jak osiągnie 35 C temperatury wody .
  • #36
    kkla134
    Level 6  
    ok a 35 C to za mało ?

    Nagram te OSC od nowa jak zimny silnik będzie normalnie jadę i osiągnie 35C i mam ustawione chyba na 1500 obrotów i się przełącza na gaz .
  • #37
    enhanced
    Level 43  
    Temperatura pewnie dobra, przy niskiej byłoby czuć niestabilność działania.

    A reduktor masz wpięty szeregowo czy równoległe w obieg wody? Bo przy rownoległej to napewno dłużej się nagrzewa no i później przełącza.

    U mnie tylko że inny reduktor kme tur w szeregowym podłączeniu bardzo się szybko na gaz przełącza, aż już raz sprawdzałem czy czujnik temperatury nie zepsuty ale wyszedł że działa OK.

    A jak jedziesz od zimnego po długim czasie się przełącza?
  • #38
    kkla134
    Level 6  
    Szybko się nagrzewa patrzyłem na laptopie szybko osiąga 35 C temperature jak wyjadę to 1 km przejadę i już chodzi na LPG.

    Ja nie montowałem instalacji węże idą od dołu parownika chyba trochę wycieka bąbelki są opaski pewnie już stare trochę puściły .
  • #40
    kkla134
    Level 6  
    Tak normalnie się przełącza trochę taki słaby jak się bardziej nagrzeje to idzie jak burza szybki .
  • #42
    kkla134
    Level 6  
    Ok zrobię do 40 C a sondę to fioletowy kabel i sonda tez ma tam gdzie wtyczka fioletowy kabel ?

    Sonda ta pierwsza koło silnika ?
  • #43
    enhanced
    Level 43  
    Sonda ta pierwsza bo ona reguluje dawkę dla PB. Druga sprawdza katalizator i zwykle wolno reaguje ale nas interesuje przed katalizatorem.

    Nie wiem jakie masz kolory i ile. Niestety trzeba poszukać, podaj ile i jakie masz kolory może się coś pomoże w szukaniu pod co się podpiąć. A jak samemu to miernik i mierzyć gdzie napięcie skacze.
  • #44
    kkla134
    Level 6  
    Ok gdzieś schemat instalacji stag 4 Eco poszukam może będzie jak połączyć .

    Sprawdzę i dam znać.
  • #45
    kkla134
    Level 6  
    Mam pytanie.

    Sonda lambda pierwsza a ta druga za kataliza jest taka sama ?

    Jeszcze nic nie robiłem dziś później pójdę szukać tego kabla fioletowego i instancji sondy lambda pierwszej muszę rozciąć i sprawdzić jak to połączyć .
  • #47
    kkla134
    Level 6  
    A tą sondę to muszę podłączyć pod stag 4 Eco ?

    W internecie coś wyczytałem że nie trzeba że po podłączeniu może się spalić komputer LPG lub sonda lambda .

    W VCDS mogę włączyć podgląd sondy lambda i to nagrać na laptopie.

    VCDS mam na laptopie i mogę to ogarnąć.
  • #51
    kkla134
    Level 6  
    Może dlatego raz przełącza się na gaz a raz nie .

    Wygląda obudowa na całą w tej pozycji co jest spróbuję go dokręcić.
  • #57
    kkla134
    Level 6  
    Zrobiłem śrubki nie było wkręciłem inną na krzyżak i powinno być ok trzyma mocno .

    Trzeba zrobić test jazdę i dam znać i VCDS nagram sondy lambda.

    Dodano po 3 [godziny] 20 [minuty]:

    Nagrałem na laptopie Sondy Lambda po niżej link do Youtube chyba normalnie sondy pracują .

    https://youtu.be/KvtU8AFyd1w

    https://youtu.be/2x58RupfV1E
  • #59
    kkla134
    Level 6  
    Nie szukałem tych korekt .

    Błędy nie sprawdziłem czy są ale pewnie tak .

    Check silnika czasami wyskakuje a tak to żeby zobaczyć muszę się podłączyć .

    Sprawdzę dziś jak z tymi błędami.

    Kupiłem Zawór EGR na allegro planuje podmienić i zobaczyć co będzie.

    Dodano po 5 [minuty]:

    enhanced wrote:
    Odczyt wydaje się poprawny. Można było zapisać do pliku prościej ;)
    Szukałeś jakie są korekty długoterminowe w VCDS przy okazji?

    Błędy masz jakieś teraz podczas jazdy PB/LPG?


    Chyba w VCDS nie ma żeby zapisać i musiałem filmik nagrać pulpit .