Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault megane III Dziwny dźwięk przy mocnym skręcie kołami

Waldi12347 06 Jan 2021 01:43 2712 20
  • #1
    Waldi12347
    Level 4  
    Witam. Od jakiegoś czasu w Megane III dochodziło do dziwnych odgłosów przy skręcaniu kołami, początkowo objawy były subtelne. Tak Jakby opona lekko obcierała o nadkole. Natomiast żadnych śladów na te obcieranie nie było widać. Zauważyłem luzy na łącznikach drążka kierowniczego, więc je wymieniłem ponieważ i tak nadawały się do wymiany, liczyłem na to że dźwięk może zniknie. Był lepszy komfort jazdy natomiast dźwięk nie zniknął, z czasem zaczęło się pogłębiać, przy mocnym skręcie kołami słychać jakby na mcpersonie cała sprężyna wraz z kołem przeskakiwała. Wymieniłem więc mocowanie (łożyska z odbojnikami). Nie pomogło. Chodź miały luz, komfort jazdy się poprawił. Zdecydowanie śmiem twierdzić że wine ma tutaj coś w prawym kole, wiem że odgłos może przenosić karoseria itp. Ale przy zjeżdżaniu np. z małego krawężnika. W momencie kiedy to prawe koło zjeżdża pierwsze słyszę że coś się dzieje. Wymieniłem przegub w prawym kole. Niestety demontaż uniemożliwił mi założenia starego, ale na tyle go nie zniszczyłem, że mogłem stwierdzić że był ok. Jedyne co mi przychodzi do głowy to lekki luz na maglownicy który jest akurat z prawej strony, natomiast zastanawiam się czy od tego może być aż tak ciężko, jakby zaraz koło miało odpaść. Próbowałem jakoś dojść do śruby kasującej luz na maglownicy, ale dojście tam jest straszne. Chciałbym się upewnić czy czegoś nie ominąłem zanim zacznę sobie nerwów i czasu tracić na to... Możliwe że przez luz? Przychodzi mi również na myśl czujnik skrętu bo na śniegu jakby było gorzej... Dzięki.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Waldi12347 wrote:
    Wymieniłem więc mocowanie (łożyska z odbojnikami).

    Łożysko mc persona też wymieniłeś czy tylko samą poduszkę?
  • #4
    Gregory 407
    Level 27  
    Jeszcze jedno sprawdź naciąg paska czy czasem nie ślizga albo pompa pada. Wsadź kogoś do auta niech kręci a ty obserwuj co się dzieje

    Dodano po 17 [minuty]:

    Jeszcze jedna myśl w tym temacie jak wymieniałeś to co napisałeś nie zapowietrzyłeś układu? Tak dla pewności na postoju włącz silnik i przekręć kierownicą na ful od lewej do prawej z 10 razy to układ sam się odpowietrzy
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Gregory 407 wrote:
    przekręć kierownicą na ful od lewej do prawej z 10 razy to układ sam się odpowietrzy

    Tam jest wspomaganie elektryczne
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Gregory 407 wrote:
    a tu cisza że strony zainteresowanego...

    Przeczytał w instrukcji, że może radio dać głośniej i pomogło.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Nie, zwykły mcpherson i sworzeń nitowany do wahacza. Ten dźwięk przeskakiwania sprężyny idealnie pasuje do zardzewiałego łożyska amortyzatora.
  • #12
    Waldi12347
    Level 4  
    No właśnie dźwięk też wydał mi się odpowiedni. Niestety wymiana łożysk nie pomogła. Zauważyłem luz na wewnętrznym przegubie. Niestety nie miałem czasu sprawdzić dokładnie. Dlatego się nie odzywałem. Odezwę się jak czegoś się dowiem. Dzięki za sugestie. Chcę kupić całą półoś używaną i podmienić. Niestety obawiam się że też może być wadliwa. A nowa kupę kasy kosztuje.
  • #14
    Waldi12347
    Level 4  
    Jak ruszam...

    Dodano po 37 [minuty]:

    Renault megane III Dziwny dźwięk przy mocnym skręcie kołami
    U mnie jest coś takiego, zauważam że luz jest w tym środkowym (przegubie krzyżykowym), luz jest poziomy (nie obrotowy). Możliwe że przy skręconych kołach luz ten jest zbyt duży że opór wywierany na koło wyciąga tą pół oś za daleko i przez to wrażenie jakby koło miało odpaść? Wina może być przez krzyżak, czy przez wyrobioną pół oś?
  • Helpful post
    #15
    Gregory 407
    Level 27  
    Nie mam tego w rękach, ale jak wymieniałeś przegub, łożysko amortyzatora, to nie wyciągnąłeś za daleko półosi tej wewnętrznej, bo tam jest sprężyna, która wypycha półoś na zewnątrz i mogła ci wypaść, wcisnąłeś ją z powrotem i problem.
  • #16
    Waldi12347
    Level 4  
    Od samego początku napierdziela tak samo, zanim jeszcze zacząłem grzebać. Jedyne zmiany to takie, że mniej stuka na dziurach i auto jest sztywniejsze na zakrętach. Wydaje mi się, że gdyby to mi coś wypadło problem pojawił by się w momencie próby naprawy czegoś innego. Natomiast tutaj, he, he, jest na odwrót... Próbuje naprawić to, a przy okazji naprawiam wszystko inne, ale do tego jeszcze nie doszedłem... Na stacji kontroli pojazdów też wszystko ok. Czyli, łączniki, gumy itp. odpadają. Sam mi przyznał, że nie jest w stanie sprawdzić takich rzeczy jak przeguby, łożyska, zabezpieczenia (sprężynki). Na stacji wszystko ok, także teorie o sworzniu wahacza itp. odpada...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Defakto żadnej sprężyny w środku nie było. Jak to się profesjonalnie nazywa? Jutro z rana polecę kupić...

    Dodano po 1 [godziny] 25 [minuty]:

    To może być jakiś trop. Właśnie wyciągam przegub by mieć na wzór. Jutro idę z nim do sklepu. Wspomnę o tej sprezynie, powinno być w zestawie. Osłona lekko uszkodzona, ale naprawdę delikatnie nie wydaje mi się by mogła przez ten mały otwór wypaść chodź guma się rozciąga. Całkiem możliwe... dzięki, to może być to... =)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Brak docisku by wyjaśniał dziwne "przeskawkiwania" na kolumnie podczas skrętu kołami. Dzieki stary, mozesz miec rację, jutro napiszę jak wyszło...
  • #18
    Waldi12347
    Level 4  
    Byłem na stacji, z rana byłem zamówić zestaw osłony z tą sprężyna. Niestety była dość ciężko dostępna dla tego odebrałem ja dopiero coś po 14. Na zdjęciu tą sprężyna wydawała się mniejsza, niemożliwe żeby mi wypadła, napewno bym zauważył (taką loche =) ) ale auto kupowałem od handlarza, możliwe że już coś było kombinowane. Chciałem jeszcze płyn hamulcowy wymienić także wyjadą nią dopiero pod wieczór, ale już przy montażu czuje że kolumna jest sztywniejsza, na bank będzie to.... Gdyby nie Ty w życiu bym nie wpadł na to że jakaś sprężyna powinna być. Już rozmyslalem kupno innej polosi, nad używana szkoda mi było nowego przegubu A nowa kupę kasy kosztuje... Napiszę coś myślę koło 19 czy jest ok.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Nie jestem pewien czy dobrze złożyłem, podkładka powinna być od strony krzyżaka czy od strony kielicha?
  • #19
    milejow
    Level 43  
    Nie ma opcji żeby sprężyna wypadła, musiałby się rozłączyć/rozsunąć wewnętrzny przegub i zsunąć jego osłona.
    Waldi12347 wrote:
    Brak docisku by wyjaśniał dziwne "przeskawkiwania" na kolumnie podczas skrętu kołami.

    Bzdura. Jedź do jakiegoś kumatego mechanika bo wymienisz pół auta i dalej będzie po staremu.
  • #20
    Waldi12347
    Level 4  
    Bzdura... Się okaże... Wszystkie części, no może prócz samego przegubu zewnętrznego nadawały się do wymiany, po każdej wymianie czułem poprawę w komforcie jazdy. Także ja patrzę pod tym względem, jak coś się nadaje do wymiany to to robię A nie jak młodzież auto ledwo jedzie, choinka na zegarach itp. A sobie sportowe wydech zakładają, światła od spodu i car audio...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Widziałem tą sprężyna, faktycznie dość ciężko by sama wypadła ale skąd mam wiedzieć co było w tym samochodzie robione przede mną...? Kupowałem auto od handlarza...
  • #21
    Waldi12347
    Level 4  
    Bzdura... Się okaże... Wszystkie części, no może prócz samego przegubu zewnętrznego nadawały się do wymiany, po każdej wymianie czułem poprawę w komforcie jazdy. Także ja patrzę pod tym względem, jak coś się nadaje do wymiany to to robię A nie jak młodzież auto ledwo jedzie, choinka na zegarach itp. A sobie sportowe wydech zakładają, światła od spodu i car audio...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Widziałem tą sprężyna, faktycznie dość ciężko by sama wypadła ale skąd mam wiedzieć co było w tym samochodzie robione przede mną...? Kupowałem auto od handlarza...

    Dodano po 4 [godziny] 30 [minuty]:

    Winą okazało się brak tej sprężyny, nie wiem czy sama wypadła, czy ktoś coś wcześniej kombinowal, może pękła gdy gwałtownie kiedyś ruszyłem może na skreconych kołach. (Tego nie wiem). W każdym bądź razie problem uważam za rozwiązany, dzięki...