Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat b6, 2006, 2.0 Tdi - Czujnik położenia wałka rozrządu, wału.

chymek1234 06 Jan 2021 21:11 3864 22
Texa Poland
  • #1
    chymek1234
    Level 10  
    Witam serdecznie, potrzebuje od Was zdjęcie z bloków pomiarowych silnika z grupy 051, pole 1 i 2.
    Różnice obrotów między czujnikiem g40 a g28.
    Według VCDS powinna być wartość g28 --- połowa obrotów plus minus 50 obr i mamy wartość g40.
    Wymieniłem czujnik g40, ale bez powodzenia, dalej pokazuje mi takie same wartości w obydwu polach.
    Pod odłączeniu g40 wywala błąd i nie da się odpalić. Tak samo przy G28.
    Gdzie szukać przyczyny?
    Pozdrawiam i dziękuję z góry.
    Auto dziwnie odpala na ciepłym...
    Auto jakby słabiej reaguje na pedał gazu....
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • Texa Poland
  • #2
    Marelli
    Level 10  
    Sprawdź kable pod (przed) akumulatorem.
  • #3
    koleś kit
    Level 38  
    Kąt synchronizacji sprawdź.
  • #4
    chymek1234
    Level 10  
    Sprawdziłem wiązkę czy jest przejście od czujnika (3 piny ) do sterownika silnika bo nie widziałem gdzie sprawdzić koło akumulatora gdyż ta wiązka idzie aż do komputera .

    Wszystkie 3 piny mają przejście

    Pod igła , nad igła i nad igła po lewej. ( góra 0 puste pole , 2 i 3 pin
    Doł pod igła czyli puste pole 3 pin

    Czyli wszystko dochodzi a dalej pokazuje tyle samo .


    Kąt synchronizacji sprawdzić VCDS ?

    Z góry dziękuję Wam za zainteresowanie .
  • Texa Poland
  • #5
    koleś kit
    Level 38  
    Ale co ty w ogóle kombinujesz ?Co to za parametr speed recording?Bo aż ciekawy jestem.Jak tam ta synchronizacja?
  • #6
    chymek1234
    Level 10  
    Jest napisane engine speed G28 pod spodem czyli czujnik wału , a camshaft speed to czujnik G40 czyli czujnik wałka rozrzadu .

    Chyba że masz inna teorie na sprawdzenie czujnika wałka rozrzadu G40 ??

    Auto ciezko odpala na ciepłym więc winny jest czujnik wałka rozrzadu który pokazuje tyle samo obrotów co czujnik wału a tak nie powinno być.


    Pokazane
    https://youtu.be/F2hs3GRemyw
    np jest tutaj jakie powinny być parametry, mimo że inny silnik bo 1.9 ale czujnik powinien zachowywać się w taki sam sposób a ja mam tyle samo obrotów tu i tu . Błędów brak
  • #7
    chymek1234
    Level 10  
    Ktoś coś doradzi ??
  • #8
    koleś kit
    Level 38  
    chymek1234 wrote:


    Chyba że masz inna teorie na sprawdzenie czujnika wałka rozrzadu G40 ??

    Tak mam, można to zrobić oscyloskopem wcześniej posprawdzać napięcia a nie tylko przejścia.Jak masz inny silnik to skąd wiesz że tak ma pokazywać?Pytałem o synchro a tu ani be ani me.Przyczyn nie odpalania na ciepłym może być wiele.
  • #11
    chymek1234
    Level 10  
    koleś kit wrote:
    Przyczyn nie odpalania na ciepłym może być wiele.


    Auto muli do 2 tyś obrotów stąd też winie za to czujnik wałka rozrządu
  • #12
    koleś kit
    Level 38  
    Weź zrób jakieś logi lub podaj inne ważniejsze parametry.Problem może z turbo lub podciśnieniami.Napisz normalnie że turbo dziura a nie jakieś czujniki.
  • #13
    chymek1234
    Level 10  
    Jakie parametry mam wstawić??

    Chyba gdyby winne było turbo to by np przeładowywało przy górnych obrotach np 4 tyś ??

    Po drugie co ma wspólnego turbo z nierównym odpalaniem pojazdu gdy jest rozgrzany....
  • #14
    chymek1234
    Level 10  
    Kable od czujnika do komputera wymienione i dalej nic , 3 czujnik juz podmieniony . W dalszym ciągu brak wartosci czujnika wałka rozrządu.


    Skan bloku 051 podesłany z takiego samego silnika BKP .
    Wskazania prawidłowe a u mnie dupa.
  • #16
    sigwa18
    Level 39  
    chymek1234 wrote:
    koleś kit wrote:
    Przyczyn nie odpalania na ciepłym może być wiele.


    Auto muli do 2 tyś obrotów stąd też winie za to czujnik wałka rozrządu


    Jak nie ma błędu od wałka to wszystko ok.

    A mulenie do 2000 rpm to może być np turbo czy przepływomierz. Odepnij przepływomierz i sprawdź czy jest lepiej. Zrób logi od 1500rpm do 2500 rpm z gazem w podłodze na 4 biegu (trzeba trochę prostej i niezaśnieżonej drogi grupy chyba 10 i 11).
  • #18
    chymek1234
    Level 10  
    adam7009 wrote:
    ten silnik nie zapala bez sygnału z czujnika wałka więc nie wiem dlaczego szukasz w nim przyczyny?.


    Bo pokazuje złe wartosci . Jak popatrzysz na zdjęcie z poprawnymi danymi to czujnik wałka rozrządu w grupie 051 ( druga tabela ) powinien pokazywać połowę wartosci obrotów silnika +/- 50 obr ( tabela 1) , a pokazuje tyle samo obrotów ! Wiec dlatego szukam w nim przyczyny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    adam7009 wrote:
    wtryskiwacze problem bo to siemens i nie ma już dobrych,naprawic nikt nie potrafi


    Ale wtryski są ok , nie kopci itd a w grupie pomiarowej 013 , 018 , 023 jest wszystko ok.
  • #19
    marszałekkom
    Level 26  
    To może masz nie takie koło rozrządu, czy raczej tarczę impulsową. Wysyła sygnał 2 razy na obrót zamiast raz.

    VW Passat b6, 2006, 2.0 Tdi - Czujnik położenia wałka rozrządu, wału.
  • #20
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marszałekkom wrote:
    To może masz nie takie koło rozrządu, czy raczej tarczę impulsową.
    Krasnoludki cichaczem w nocy podmieniły? Jeśli nic nie było grzebane, to ten dziwny parametr prędkości czujnika g28 to bug oprogramowania - zwraca nieprawidłową wartość. Gdyby faktycznie przekazywał do EDC taką wartość, to albo by nie palił wogóle, albo kopcił jak smok, albo zwyczajnie wywalał błąd - bo jak by synchronizację CKP->CMP łapał? Jak dla mnie to albo sprzęt diagnostyczny do ...upy, albo "tiuning" nie poszedł....

    Dodano po 5 [minuty]:

    chymek1234 wrote:

    Auto muli do 2 tyś obrotów stąd też winie za to czujnik wałka rozrządu
    Dobrze że nie silniczek krokowy. Czujnik wałka odpowiada za ustalenie fazy cylindra i tyle, kątem wtrysku zawiaduje czujnik wału.
  • #21
    adam7009

    Level 40  
    chymek1234 wrote:
    Ale wtryski są ok , nie kopci itd a w grupie pomiarowej 013 , 018 , 023 jest wszystko ok.
    i co z tego ,wiesz że w 13 to jest tylko porównanie wtryskiwaczy względem siebie? ,tzn. jeśli wszystkie złom to będzie idealnie ,jeśli jeden odbiega od innych to owszem korekta będzie inna na tym cylindrze.
  • #22
    chymek1234
    Level 10  
    robokop wrote:
    Krasnoludki cichaczem w nocy podmieniły? Jeśli nic nie było grzebane, to ten dziwny parametr prędkości czujnika g28 to bug oprogramowania - zwraca nieprawidłową wartość. Gdyby faktycznie przekazywał do EDC taką wartość, to albo by nie palił wogóle, albo kopcił jak smok, albo zwyczajnie wywalał błąd - bo jak by synchronizację CKP->CMP łapał? Jak dla mnie to albo sprzęt diagnostyczny do ...upy, albo "tiuning" nie poszedł....


    No nic nie było grzebane w silniku....
    Dziwny bug prędkości ale nie g28 a g40 ( g28 to czujnik wału a g40 to czujnik połozenia wałka. W blokach pomiarowych G40 pokazuje złe wartości .

    Ja mam VCDS 17
    Pojadę do znajomego co ma Ori Delphi ds150 i zobacze na te parametry jeszcze raz, dam znać co pokazało.

    Podczas jedynie rzyspieszania słychać dziwne cykanie ( cyk cyk ) dziury nigdzie nie ma bo sprawdziłem caly dolot .

    "Tuningu" że tak powiem żadnego nigdy nie było.

    Wtryski były wymieniane na nowe na akcji serwisowej vw w jak się nie mylę 2015.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Miałem dzwona w lutym w tamtym roku w lewy tył , myślicie że coś mogło się przestawić ?? Rozrzad,? Wskazania 0.0 na zimnym 0.35