Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podłączenie radia samochodowego

DeeRka600 07 Jan 2021 16:49 378 5
  • #1
    DeeRka600
    Level 4  
    Siema.
    Mam mały kłopot
    Znajomy ma Golfa V i od 10 lat było tam radio clariona 2 din
    Ale znajomy kupił nowe radio (JVC KD-X362BT / KD-X361BT)
    problem w tym, że ktoś kto zakładał poprzednie radio odciął kostkę od wiązki i wszelkie przewody połączył na zwykłe kostki skręcane...
    kilka kabli było zmostkowanych ... No i wziąłem się wczoraj za to radio i przylutowałem nową kostkę iso ale .. z wiązki wychodzą tylko 3 kable
    (brązowy, czerwono-żółty i czerwono-żółty) a przy kostce od radia wychodzi 5 przewodów:
    -żółty [akumulator]
    -niebiesko-biały [reg. mocy (12v 350mA]
    -pomarańczowy [włącznik oświetlenia samochodu]
    -czerwony [zapłon ACC]
    -czarny masa
    (tak są opisane w instrukcji
    No to podłączyłem czarny z brązowym i tu się zaczynają schody Czerwony i żółty podłączyłem do tych 2 pozostałych i chodzi o to, że radio działa ale nie wyłącza sie z zapłonem tylko trzeba guzikiem .
    Podłączałem je na odwrót, mostkowałem żółty i czerwony, i próbowałem inne sposoby z internetu ale to nic nie dawało.
    Więc pytanie brzmi jak to podłączyć i jak sprawdzić który przewód to stały a który po zapłonie i co z resztą kabli z radia ?
  • #2
    jdubowski
    Tube devices specialist
    DeeRka600 wrote:
    Więc pytanie brzmi jak to podłączyć


    DeeRka600 wrote:
    -żółty [akumulator]


    Tu podaj 12V dostępne stale.

    DeeRka600 wrote:
    -niebiesko-biały [reg. mocy (12v 350mA]


    Tłumacz się pewnie pogubił, zapewne to przewód do sterowania anteną wysuwaną automatycznie (izolujesz).

    DeeRka600 wrote:
    -pomarańczowy [włącznik oświetlenia samochodu]


    Szukasz przewodu na którym pojawia się 12V po załączeniu świateł, jeśli takiego nie ma to łączysz z przewodem gdzie 12V pojawia się w momencie przekręcenia kluczyka do I pozycji (ACC).

    DeeRka600 wrote:
    -czerwony [zapłon ACC]


    Podajesz zasilanie z przewodu gdzie 12V pojawia się w momencie przekręcenia kluczyka do I pozycji (ACC).

    DeeRka600 wrote:
    -czarny masa


    Tu sprawa prosta i oczywista.

    DeeRka600 wrote:
    jak sprawdzić który przewód to stały a który po zapłonie


    Żarówka 12V 5W z dolutowanymi przewodami, jeden do masy a drugim szukasz...
  • #3
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    jdubowski wrote:
    Podajesz zasilanie z przewodu gdzie 12V pojawia się w momencie przekręcenia kluczyka do I pozycji (ACC).


    Golf V nie ma ACC - tam jest CAN.
  • Helpful post
    #5
    milejow
    Level 43  
    DeeRka600 wrote:
    Can, czyli co robić?

    Pobrać zapłon (kabel na którym pojawia się zasilanie po przekręceniu kluczyka( ze stacyjki albo z modułu bordnetz nad nogami kierowcy. Opcja druga-zakupić inwerter CAN który stworzy fizycznie ACC z polecenia odczytanego z sieci CAN auta (dość kosztowne, ok.200zł)Z opcją drugą radio będzie zachowywało się jak fabryczne czyli włączało po 1ej pozycji kluczyka i wyłączało po jego wyjęciu ze stacyjki.