Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TestoTesto
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Polo 9N - Kodowanie sterowników magistrali układu napędowego ABS, ECU

08 Jan 2021 23:46 1323 69
  • Level 39  
    Witam koledzy,
    mam auto po przejściach i kilku dłubaczach.
    Więc auto kiedyś miało problem z ABS, ktoś grzebał i zlikwidował ikonę ABS z licznika w niewiadomy mi sposób i tak samo przestały działać sygnały dźwiękowe emitowane przez zegary.
    Po jakimś czasie postanowiono wymienić pompę na identyczną i nr się zgadzają, jednak ABS nie działa i ciągły błąd P1647.
    Bardzo proszę o podpowiedzi gdzie szukać błędu w kodowaniu bądź czy zegary mogą powodować taki błąd w ABS?
    Poniżej zamieszczam skan z VCDS:

    Wersja VCDS: AKP 19.6.2.1

    Przebieg: 158570km Numer naprawy:



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Typ podwozia: 9N (9N - VW Polo (2002 > 2010))
    Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 45 46 56 76

    VIN: Przebieg: 158570km
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
    Oznaczenie elementu: 03C 906 013 B
    Komponent: MED7.5.11 4884
    Kodowanie: 00071
    Kod serwisu: WSC 20484
    VCID: 1B3F8AAE89A5C99753-5178
    VWZ7Z0C6833600

    Znaleziono 1 błąd:
    19490 - Czujnik 2 temperatury zasysanego powietrza (G299)
    P3034 - 35-00 - Sygnał za duży
    Kody gotowości: 1110 0101

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 6Q0-907-37x-ESP.lbl
    Oznaczenie elementu: 6Q0 907 379 M
    Komponent: ESP 5.7 front H03 0001
    Kodowanie: 0003341
    Kod serwisu: WSC 31414 000 00000
    VCID: 479706DE35ADFD7727-513C

    Znaleziono 1 błąd:
    18055 - Sprawdzić kodowanie sterowników w obrębie magistrali danych układu napędowego
    P1647 - 000 -

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 6Q0-820-045.lbl
    Oznaczenie elementu: 6Q0 820 045
    Komponent: Klimaanlage X0840
    VCID: 6AD19F6A167FE01F18-515A

    4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    01271 - Silnik nastawczy klapy temperatury (V68)
    30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny
    01596 - Silnik nastawczy klapy świeżego powietrza / obiegu zamkniętego (V154)
    30-10 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny
    01596 - Silnik nastawczy klapy świeżego powietrza / obiegu zamkniętego (V154)
    41-10 - Zablokowany lub bez napięcia - Sporadyczny
    01596 - Silnik nastawczy klapy świeżego powietrza / obiegu zamkniętego (V154)
    29-10 - Zwarcie z masą - Sporadyczny

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet:. 6Qx-937-049-C.lbl
    Oznaczenie elementu: 6Q1 937 049 C
    Komponent: 00 BN-SG. 1S33
    Kodowanie: 25740
    Kod serwisu: WSC 31414
    VCID: 3B7F6A2E2965A997B3-515A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 15: Airbag Plik etykiet: 6Q0-909-605-VW5.lbl
    Oznaczenie elementu: 1C0 909 605 K
    Komponent: 0K AIRBAG VW51 0N 0008
    Kodowanie: 12363
    Kod serwisu: WSC 31414
    VCID: 2C5D5972DC0B3E2F2A-513C

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\6Q0-920-xxx-17.clb
    Oznaczenie elementu: 6Q0 920 801
    Komponent: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V16
    Kodowanie: 00141
    Kod serwisu: WSC 00000
    VCID: 6BDF9A6E1985F91763-515A
    VWZ7Z0C6833600

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\6N0-909-901-19.clb
    Oznaczenie elementu: 6N0 909 901
    Komponent: 08 GATEWAY CAN 1S33
    Kodowanie: 00014
    Kod serwisu: WSC 31414
    VCID: 70E58D0230A31ACF56-515A

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 6Q0-423-156.clb
    Oznaczenie elementu: 6Q0 423 156 R
    Komponent: LenkhilfeKYO V913
    Kodowanie: 10120
    Kod serwisu: WSC 31414
    VCID: 3E79633A3A77BCBF94-513C

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet:. 6Q0-959-433.clb
    Oznaczenie elementu: 6Q0 959 433 E
    Komponent: 3D Komfortgerát 0002
    Kodowanie: 00065
    Kod serwisu: WSC 31414
    VCID: 3D7B64363771A7A78D-4B18

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 6Q2959802A
    Komponent: 3D Tőrsteuer.FS TFK 0004

    Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 6Q2959801A
    Komponent: 3D Tőrsteuer.BF TFK 0004

    Nie znaleziono błędów.

    Koniec --------------------(Skanowanie trwało: 03:15)----------------------
  • TestoTesto
  • Helpful post
    Level 36  
    1. Ustawić prawidłowe kodowanie sterownika silnika
    2. Problem z czujnikiem temperatury powietrza w dolocie. (Sprawdzić kable oraz sam czujnik)

    Co do licznika to trzeba wyjąć rozebrać i sprawdzić co tam nawyprawiali poprzednicy. Ale licznik do polo 9n kupisz za 50-100 pln . Tylko trzeba będzie powalczyć z immobliaserm bo jest w liczniku i to z niego idzie sygnał odblokowania ECU.
  • Level 39  
    Na jakie? Pomocnik kodowania nic nie podpowiada a nigdzie nie mogę znaleźć opisu

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co do kodowania silnika jes ok przynajmniej z tym opisem który posiadam, błąd w ecu narazie pomijam. A licznik faktycznie wyciągnę na stół.
  • Level 39  
    Tak zgadza się

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    Silnik AXU 1,4 FSI

    Dodano po 10 [godziny] 4 [minuty]:

    Zegary rozgryzione, ktoś wyrwał głośniczek i zalepił czarna izolacją kontrolki.
  • Level 39  
    I koledzy nie znalazłem nigdzie żadnego błędu w kodowaniu ani konkretnej odpowiedzi odnośnie prawidłowego kodowania pompy.
  • TestoTesto
  • Level 39  
    Masz w pierwszym poście kodowania.
    ECU
    Komponent: MED7.5.11 4884
    Kodowanie: 00071

    ABS
    Komponent: ESP 5.7 front H03 0001
    Kodowanie: 0003341

    W czym sprawdzić 125 w górę ?
  • Level 39  
    Ok sprawdzę jak będę przy aucie, aczkolwiek wątpię by nie było komunikacji pomiędzy jakimiś modułami. Prędzej ktoś coś gdzieś namieszał tak że ciężko to teraz namierzyć bo jak wspominałem m auto jest po dwóch specjalistach typu taśma klejąca na Kontrolki i wyrwanie głośniczka by uciszyć zegary.
  • Level 39  
    Tego nie wiem próbowałem różne i zero poprawy, sprawdzę dziś te kodowania ABS.
  • Level 39  
    Przejdą w jakim sensie ?? Wystarczy że zaakceptuje takie kodowanie czy ma być błąd źle zakodowany sterownik ??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co do opcji złej pompy kolega sprawdzał mi w sklepie rozkodowując VIN i wyszło że nr się zgadzają.
  • Level 39  
    3374 wszedł 3375 nie wszedł błąd 18055 cały czas obecny
  • Level 15  
    a czemu masz srs 1C0 a nie 6Q0 tak jak reszta ?
  • Level 39  
    Taki sterownik był używany i według mnie jest on prawidłowy, był nie tylko w VW ale i Skodzie.
  • Level 39  
    Dziś sprawdzę ostatnio mam sporo na głowie i myli mi się już ;)

    Dodano po 4 [godziny] 56 [minuty]:

    Dziwna rzecz w polu skrzyni zgłasza się silnik.
    VW Polo 9N - Kodowanie sterowników magistrali układu napędowego ABS, ECU VW Polo 9N - Kodowanie sterowników magistrali układu napędowego ABS, ECU
  • Level 39  
    Ok, sprawdzę to też czy przy innym kodowaniu zmieni się okienko.
  • Level 39  
    Czyli możliwy błąd ze strony Adako? Komunikacja ze sterownikami jest.
  • Level 39  
    A czego szukać błędnego w tych kanałach ?? Jakiś opis masz za co one odpowiadają ?

    Dodano po 28 [minuty]:

    Do odczytu adaptacji trzeba się logować ? Bo pokazuje mi że bloki niedostępne.
  • Level 39  
    Koledzy ja już głupieje trafił dziś się Seat Ibiza z tego samego rocznika co Polo i tam jest sterownik 6Q0 909 605 S. zacząłem grzebać i okazuje się że sterownik 6Q0 909 605 to system VW8 a w polo wsadzony jest jak kolega zauważył 1C0 909 605 K a to system VW1. Może faktycznie to wina sterownika Airbag komunikacja jest ale zły system i nie pasuje do reszty, niestety nie mam skąd się dowiedzieć czy auto miało wymieniany sterownik.