Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 Kombi 1997 - zasada działania wskaźnika paliwa i temperatury płynu.

Pawlo14 09 Jan 2021 00:43 456 6
Testo
  • #1
    Pawlo14
    Level 13  
    Witam. Posiadam licznik od Passata B5 Kombi 1997 przedliftowy. Buduję na nim zegary do gier racingowych. Interesuje mnie jakim sygnałem są sterowane wskaźniki paliwa i temperatury płynu. Czy jest to może sygnał PWM czy może o zmiennej częstotliwości, a może jest normalnie regulowane napięcie? Interesuje mnie też czy sygnał z pływaka lub czujnika temperatury jest podawany bezpośrednio na licznik czy idzie poprzez sterownik. Pytanie jeszcze jaką amplitudę ma ten sygnał chodzi o przedział od do. Czy ktoś wie. Proszę o radę. Pozdrawiam
  • Testo
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Rezystancyjna zmiana i idzie bezpośrednio na licznik.
  • Testo
  • #3
    Pawlo14
    Level 13  
    Ireneo, czyli dla temp płynu mamy termistor ntc/ptc wpięty między masę a pin wskaźnika, a dla wskaźnika paliwa pływak, którego potencjometr ma 3 piny są one wpięte między masę plus a suwak idzie na licznik, czyli prosty dzielnik napięcia?
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    Weź schemat licznika w sieci znajdziesz.Rezystancja zmienna względem masy.Czyli pin z licznika idzie do pływaka a ten z drugiej strony masa.Tak samo czujnik temperatury.Tylko rezystancje tam masz inne.Plywak w omach maks okolice 200-300.Temperatura w kom.Chyba okolo 1 przy 20 stopniach.
  • #5
    Pawlo14
    Level 13  
    Ireneo wrote:
    Weź schemat licznika w sieci znajdziesz.Rezystancja zmienna względem masy.Czyli pin z licznika idzie do pływaka a ten z drugiej strony masa.Tak samo czujnik temperatury.Tylko rezystancje tam masz inne.Plywak w omach maks okolice 200-300.Temperatura w kom.Chyba okolo 1 przy 20 stopniach.
    A w pasacie b5 nie szedł sygnał od czujnika przez komputer i potem do licznika?
  • #6
    Ireneo
    Level 42  
    Czujnik z reguły jest tam 4 pinowy.2 piny na komp i 2 na licznik.
  • #7
    Pawlo14
    Level 13  
    Słyszałem że w B5 była możliwość testu wskaźników VAGiem czy to prawda?

    P. S faktycznie paliwomierz reaguje na zmiany potemcjometru 220om i wychyla się od zera do max ale wskaźnik temperatury płynu działa jakoś tak zerojedynkowo (podpiąłem potencjometr 220om przy wyższych rezystancjach nie reaguje).