Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 2008 - Auto skradzione brak kluczy centralny nie chce otworzyć drzwi

Gwiazdor007 09 Jan 2021 20:29 1122 21
  • #1
    Gwiazdor007
    Level 7  
    Witam wszystkich forumowiczów. Otóż przedstawię krótka historia i przedstawię problem. Skradziono samochód seat ibiza 08. Samochód został skradziony razem z kluczem (jednym jedynym) policja odnalazła samochód lecz samochód był zamknięty. Problem polega na tym że nie mam kluczyka. Auto jest zamknięte (dojście do środka mam bo jesy wybita szyba. ) próbowałem otworzyć od środka lecz bez skutku. Odlaczalem klemy . Podłączyłem kable pod akumulator z drugiego auta. Bezpośrednio pod klemy I wciąż bez skutku. Czy macie jakiś pomysł sposób jak otworzyć drzwi? Bez tego nic nie zrobię. Nie wymienię stacyjki (chyba) nie wymienię szyby I calej reszty. Dziękuję pozdrawiam wszystkich.
  • Helpful post
    #2
    anchilos
    Level 38  
    Klucz z ASO (w.g VIN) z pastylką immo i pilotem - jeśli oryginalne wkładki i centralny.
    Gwiazdor007 wrote:
    Nie wymienię stacyjki

    Co da sama wymiana stacyjki?
  • Helpful post
    #3
    Digi-Tech
    Level 16  
    Podmienić musisz stacyjkę lub ew. podłączyć się pod kostkę stacyjki by podać napięcie po zapłonie. Potem podłączyć VAGa i działać dalej.
    Spec od zamków z pewnością to ogarnie.
  • Helpful post
    #4
    Ireneo
    Level 42  
    Daj plus po zapłonie na krótko to puści rygiel.
  • #5
    Gwiazdor007
    Level 7  
    Co da sama wymiana stacyjki?[/white ]

    Myślałem nad kupiłem całego kompletu stacyjka wkładka od zamka. Co do dorabiania kluczy itp to odpada (dodam że cała akcja rozgrywa się w uk) wiem że gdyby to było w pl dużo szybciej rozwiazalby się problem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Digi-Tech wrote:
    Podmienić musisz stacyjkę lub ew. podłączyć się pod kostkę stacyjki by podać napięcie po zapłonie. Potem podłączyć VAGa i działać dalej.
    Spec od zamków z pewnością to ogarnie.


    Myślałem o kostce żeby tylko podać napięcie żeby tylko włączył się zapłon. Wtedy już wszystko ruszy. Ale nie bardzo wiem który kabel z którym styknąć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ireneo wrote:
    Daj plus po zapłonie na krótko to puści rygiel.


    Możesz rozwinąć swoją myśl i nakierować jak to zrobić?
  • #6
    anchilos
    Level 38  
    Gwiazdor007 wrote:
    Co do dorabiania kluczy itp to odpada (dodam że cała akcja rozgrywa się w uk)


    ASO VAG chyba mają?
    Gwiazdor007 wrote:
    Myślałem nad kupiłem całego kompletu stacyjka wkładka od zamka


    Co z immo? Ile zapłacisz za wyłączenie immo?
  • #8
    anchilos
    Level 38  
    Gregory 407 wrote:
    środek zapalniczki


    Wtyczka lampy lub innego zasilacza podłączanego pod zapalniczkę -pewne podłączenie, bez grzebania.

    Nie da się pomylić.
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    Gwiazdor007 wrote:
    Myślałem o kostce żeby tylko podać napięcie żeby tylko włączył się zapłon. Wtedy już wszystko ruszy. Ale nie bardzo wiem który kabel z którym styknąć.

    Można podać plusa z baterii na któryś z bezpieczników przeznaczonych dla urządzeń "po zapłonie".
    W takich przypadkach zawsze nasuwa mi się myśl, że normalni użytkownicy trzymają na taką okazję zapasowy klucz w szufladzie. A reszta płaci i płacze...
  • #10
    Digi-Tech
    Level 16  
    Jaki tam jest silnik? Włączenie zapłonu to jedno, a immo to druga sprawa.
  • #11
    Gwiazdor007
    Level 7  
    Digi-Tech wrote:
    Jaki tam jest silnik? Włączenie zapłonu to jedno, a immo to druga sprawa.


    1.4 benzyna .
  • #12
    trojan 12
    Level 38  
    Którą szybę wybiłeś? Kolega wybił taką małą trójkątną z tył i okazało się że droższa od przedniej.
  • #13
    sk700
    Level 31  
    To ibiza 6L czy 6J? Prostego rozwiazania nie ma. Najlepszym jest dociecie grota do auta i zaprogramowanie od nowa immo, wyrzucajac stare klucze z pamieci.
    Nawet jesli kupisz kompletny zestaw startowy bedzie duzy problem z przebiegiem na liczniku. Wymiana stacyjki jest tam dosc problematyczna ze wzgledu na sruby antykradziezowe.
  • #14
    adroit
    Level 12  
    Może poszukaj rozwiązania na Allegro.
  • #15
    oktawian89
    Level 27  
    Tak informacyjnie jest 21 wiek. Samochód ma pewnie dead lock i podanie prądu na bezpieczniki nic nie da do czasu az system nie zobaczy ze przekrecony jest zaprogramowany kluczyk. Wtedy dopiero będzie można odrygłowca drzwi.

    Podstawowa informacja to czy wkładka zamka w drzwiach jest sprawna ? Jeżeli tak to wzywasz kogoś od zgubionych kluczy i po kilku h masz kluczyk doprogramowany pod stare wkładki.

    Jest to rozwiązanie o tyle łatwe ze nie łamiesz plastików pod kierownica żeby odblokować stacyjkę do wymiany. W sensie ściągnięcia poduszki...



    Czyli ktoś przyjedzie i zrobi tak :





    A później tak :






    Następnie zdekoduje zamek i dotnie kluczyk pod kod wkładki i stacyjki.

    Zdecydowanie tańsze niż babranie się w zestawach startowych.



    Edit.

    Teraz doczytałem ze akcja się dzieje "u nas" w UK.
    Cena za taką usługę to okolice 200 funia.

    Wiec tragedii nie ma. Gorzej ze szyba juz poszła.
  • #16
    piachu1994
    Level 38  
    Ja bym zrobił inaczej.
    Klucza nie ma, a złodziej może nadal go posiadać, i ponownie powtórzyć całą przygodę.
    Wymień wszystkie wkładki na drugie z innym kluczem. Stacyjka również. W momencie jak już zmienisz stacyjkę oraz wkładki, to tylko dokodować klucz do immo i pilota do centralnego. Pamiętaj o jednym - jak będziesz dodawał pilota, to żeby fachowiec usunął te co są zapisane.

    Tak będzie najlepiej i najbezpieczniej.
  • #17
    sk700
    Level 31  
    piachu1994 wrote:
    jak będziesz dodawał pilota, to żeby fachowiec usunął te co są zapisane.

    A da sie inaczej?
    piachu1994 wrote:
    Wymień wszystkie wkładki na drugie z innym kluczem. Stacyjka również.

    W jaki sposob ma to zrobic bez dociecia klucza do posiadanych wkladek? uzywajac wiertarki i szlifierki katowej? Osoba ktora bedzie w stanie dociac grot do zamka bedzie w stanie rowniez zmienic kolejnosc zapadek tak aby stary grot nie pasowal. Pytanie czy kilkunastoletnie auto jest tego warte?
  • #18
    oktawian89
    Level 27  
    Ten samochód jet warty teraz może 200 funtów ! Wiec trzeba się dobrze zastanowić co się opłaca.
  • #19
    sk700
    Level 31  
    oktawian89 wrote:
    Ten samochód jet warty teraz może 200 funtów ! Wiec trzeba się dobrze zastanowić co się opłaca.

    E tam, ostatnio przez covid wszystkie trupy poszly 100% w gore. Jak ma wazny mot nawet wiecej. Przez to wiecej ludzi inwestuje w kosztowne naprawy ktore rok temu bylyby nie oplacalne.
  • #20
    Digi-Tech
    Level 16  
    Najprościej będzie zdekodować klucz, dociąć grot by bezinwazyjnie wyciągnąć bębenek stacyjki.
    Wszystko zależy od posiadanych umiejętności i sprzętu. Kluczykarz dotnie grot jak zdekoduje układ zapadek we wkładce.
    Inaczej wiercenie śrub stacyjki lub specjalne wykrętaki do śrub bez łebków.

    Inna stacyjka z kluczem i pilotem oraz nowy transponder do immo.
  • #21
    oktawian89
    Level 27  
    Nie ma potrzeby odcinać starego kluczyka żeby wyciągnąć wkładkę stacyjki. Są od tego picki ... pp co tracić jakieś ? 100 zł na coś co i tak poleci do kosza ... chyba ze sprzedać to jako zestaw startowy, ale ogólnie takie zabawy są bez sensu.
  • #22
    Digi-Tech
    Level 16  
    Jak pisałem wcześniej, wszystko zależy od posiadanych umiejętności i dostępności sprzętu.