Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MPM 153-CZ-09D - agregat pracuje cały czas, wymiana termostatu?

l0ud 10 Jan 2021 14:41 492 2
    l0ud
    Level 14  
    Dzień dobry.
    Od jakiegoś czasu lodówka pracuje bez przerwy. Zmierzona na górnej półce chłodziarki to -2'C. Generalnie wszystko w chłodziarce zamarza na kość. Na tylnej ściance zdążyła utworzyć się naprawdę gruba warstwa śniegu, na ściankach górnej zamrażarki też odkłada się lód. Pełne rozmrożenie nie pomaga.
    Termostat ustawiony jest na najniższą pozycję "1". Po przestawieniu go na 0 i od razu na 1, agregat wyłącza się na kilka minut, po czym zaczyna pracować ponownie.

Nie znam się na chłodziarstwie (stąd temat na forum), ale moja diagnoza to najprawdopodobniej uszkodzony termostat - jeżeli jest inaczej proszę o poradę.
    Oznaczenia na nim to:
    DL-DQ
    WDF30(PT)
    D1011P1B2
    Po wyciąganiu kapilary ze swojego kanału zauważyłem, że jest na jej końcówce spora warstwa śniegu albo lodu - nie wiem czy to normalne.
    Długość kapilary to około 55cm. Oprócz uziemienia podłączone są 2 przewody do oznaczeń C i H, blaszki o oznaczeniu L nie ma.
    Termostat przy ustawieniu 0 wykazuje rozwarcie pomiędzy C i H, przy ustawieniu 1 w górę wyprowadzenia są zwarte niezależnie jak bardzo próbuję go całego schłodzić.

Znalazłem termostat który wygląda tak samo w tym sklepie:
    https://north.pl/karta/1016271-termostat-do-lodowki,730-AL-0090.html
    Jednak cena 220 zł wg mnie przewyższa wartość lodówki - zwłaszcza gdy uwzględniam ryzyko że diagnoza jest błędna. Myślę nad zastąpieniem go innym modelem - na allegro jest WDF26A za ok 50 zł, jednak nie mogę dokopać się do parametrów technicznych żadnego z tych termostatów, dlatego nie wiem czy będzie odpowiedni.

Proszę o poradę
    Dziękuję
    78db78
    Level 39