Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES SPRINTER CDI PROBLEM Z URUCHOMIENIEM

beczka 17 Paź 2005 18:12 13544 17
  • #1 17 Paź 2005 18:12
    beczka
    Poziom 12  

    Witam!
    Mercedes jak w temacie po zgaszeniu nie można uruchomić. Podczas próby uruchamianai z przelewów wydostaje się mało palwa i to w sposób następujący 1 cyl. > 2cyll.> 3cyl.> 4cyl.prawie nic.
    Czy ktoś miał taki przypadek i czy może to być pompa wysokiego cśnienia?

    1 17
  • Pomocny post
    #3 17 Paź 2005 18:45
    ADI_Si
    Poziom 18  

    skoro jest to CDI to zacznij diagnostyke od wyciagniecia Regulatora Cisnienia Paliwa (z tylu silnika na magistrali paliwowej, 2 sruby torx - ale idzie odkrecic je nasadka 6 lub 8 mm ) przyczyna jakiej nalezy upatrywac to przerwany oring (gumowy lub plastikowy). przy tej usterce "czasami " dlugie kreceniepozwala uruchomic silnik.
    Pozdrawiam ...

    1
  • #4 17 Paź 2005 18:52
    beczka
    Poziom 12  

    Odkręciłem zawór, oringi całe ale może sam zawór nieszczelny jak go sprawdzić? Na zaworze zauważyłem jakby ślady szarego cienkiego teflonu lub folii, nie wiem czy to nie z uszczelki jedna jest zielona - oring, druga teflonowy pierścień w kolorze szaro-białym?

    0
  • #5 17 Paź 2005 19:03
    Tony J.
    Poziom 20  

    Jakie masz cisnienie na magistrali?

    0
  • Pomocny post
    #6 17 Paź 2005 19:24
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    piszac o wydostawaniu sie paliwa z wtryskiwaczy miales na mysli zasilanie czu powrot?
    i czy mozesz napisac do jakiej wartosci rosnie cisnienie w listwie podczas proby uruchomienia.

    0
  • #7 17 Paź 2005 20:56
    beczka
    Poziom 12  

    Ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mama czym, ale zauważyłem że nowe uszczelki do zaworu są wyższe, a odnośnie wypływu paliwa to sprawdzałem na przelewie. Spróbuje wymienić uszczelki na zaworze.

    0
  • Pomocny post
    #8 17 Paź 2005 21:21
    Tony J.
    Poziom 20  

    Mierzyć to sie dosłownie nie da, najwyżej KTSem albo czyms jako wartość zmierzoną. Poniżej 200Barów ECU chyba nie zezwala na rozruch. nie jestem do końca pewien. W CDI częsko padają pompy wysokiego ciśnienia

    0
  • #9 17 Paź 2005 22:08
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    CDI zaczyna lapac juz od 120-150 bar. ale jesli przez wtryski nieucieka to zostaje zawór i pompa - ewentualnie jej zasilanie. jak masz mozliwosc to podstaw zawor.
    chyba ze nie jest to kwestia paliwa tylko jakis czujnik siedzi lub sam wtryskiwacz - wtedy tez niezapali

    0
  • #10 17 Paź 2005 22:21
    beczka
    Poziom 12  

    Sprawdziłem napięcie na czujniku ciśnienia podczas próby zapalenia wynosi 1,38-1,42 V (w/g książki w którą zaglądam mieści się to w granicy dopuszczalnej?) , z trudem zaskoczył, praca nierównomierna.
    przeprowadziłem następną próbę:
    Odłączyłem czujnik ciśnienia - powinno to przełączyć pompę na 400 bar- ów w zasobniku. łatwiej zapalił.
    Pracuje na wolnych ale nierówno. Na 2 cyl. widoczny dwukrotnie większy przelew niż na pozostałych co o tym sądzić?

    0
  • #11 17 Paź 2005 22:25
    Tony J.
    Poziom 20  

    A z samostartu próbowałeś odpalić? W cdi widziałem juz popsute dosłownie wszystko: pompa, wtryski, regler cisnienia.

    2
  • #12 17 Paź 2005 22:31
    beczka
    Poziom 12  

    Samostart już przerabiałem na początku. Obecnie udaje mi sie go odpalić "własnymi siłami".

    1
  • Pomocny post
    #13 17 Paź 2005 22:34
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    z tego 2 wtrysku na wolnych to kapie czy leci ciurkiem? moze to swiadczyc o jego uszkodzeniu jesli paliwa jest zbyt duzo - leci ciaglym strumieniem i przez to pompa nie moze osiagnac wlasciwego cisnienia i dlatego kuleje silnik.
    jak cos to daj znac

    0
  • #14 17 Paź 2005 22:41
    beczka
    Poziom 12  

    Nie leci z niego jak z kranu, ale mam 4 naczynia takie same i na 2 cyl. jest 2 razy tyle a może i więcej niż na pozostałych przelewach.

    0
  • #16 17 Paź 2005 23:11
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    jak z kranu to nie bedzie leciec - tam jest troche mniejsza srednica :D
    roznica nie powinna byc wieksza niz 30 %
    wiec na poczatek te 2 wtryski a potem zobaczysz jak bedzie dalej.

    1
  • #17 18 Paź 2005 07:20
    Tony J.
    Poziom 20  

    Ten wtrysk mógł się zawiesić .

    0
  • #18 12 Lut 2006 11:33
    beczka
    Poziom 12  

    Po oczyszczeniu instalacji paliwowej począwszy od przewodów poprzez pompę do zasobnika i dodaniu do paliwa środków czyszczących i kilku godzinach pracy silnik wyrównał pracę z zaczął poprawnie zapalać.
    Dziękuje wszystkim którzy włączyli sie do dyskusji nad tym tematem.

    2