Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES SPRINTER CDI PROBLEM Z URUCHOMIENIEM

17 Paź 2005 18:12 15128 17
  • Poziom 13  
    Witam!
    Mercedes jak w temacie po zgaszeniu nie można uruchomić. Podczas próby uruchamianai z przelewów wydostaje się mało palwa i to w sposób następujący 1 cyl. > 2cyll.> 3cyl.> 4cyl.prawie nic.
    Czy ktoś miał taki przypadek i czy może to być pompa wysokiego cśnienia?
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    skoro jest to CDI to zacznij diagnostyke od wyciagniecia Regulatora Cisnienia Paliwa (z tylu silnika na magistrali paliwowej, 2 sruby torx - ale idzie odkrecic je nasadka 6 lub 8 mm ) przyczyna jakiej nalezy upatrywac to przerwany oring (gumowy lub plastikowy). przy tej usterce "czasami " dlugie kreceniepozwala uruchomic silnik.
    Pozdrawiam ...
  • Poziom 13  
    Odkręciłem zawór, oringi całe ale może sam zawór nieszczelny jak go sprawdzić? Na zaworze zauważyłem jakby ślady szarego cienkiego teflonu lub folii, nie wiem czy to nie z uszczelki jedna jest zielona - oring, druga teflonowy pierścień w kolorze szaro-białym?
  • Poziom 20  
    Jakie masz cisnienie na magistrali?
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    piszac o wydostawaniu sie paliwa z wtryskiwaczy miales na mysli zasilanie czu powrot?
    i czy mozesz napisac do jakiej wartosci rosnie cisnienie w listwie podczas proby uruchomienia.
  • Poziom 13  
    Ciśnienia nie zmierzyłem bo nie mama czym, ale zauważyłem że nowe uszczelki do zaworu są wyższe, a odnośnie wypływu paliwa to sprawdzałem na przelewie. Spróbuje wymienić uszczelki na zaworze.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Mierzyć to sie dosłownie nie da, najwyżej KTSem albo czyms jako wartość zmierzoną. Poniżej 200Barów ECU chyba nie zezwala na rozruch. nie jestem do końca pewien. W CDI częsko padają pompy wysokiego ciśnienia
  • spec od auto-elektro
    CDI zaczyna lapac juz od 120-150 bar. ale jesli przez wtryski nieucieka to zostaje zawór i pompa - ewentualnie jej zasilanie. jak masz mozliwosc to podstaw zawor.
    chyba ze nie jest to kwestia paliwa tylko jakis czujnik siedzi lub sam wtryskiwacz - wtedy tez niezapali
  • Poziom 13  
    Sprawdziłem napięcie na czujniku ciśnienia podczas próby zapalenia wynosi 1,38-1,42 V (w/g książki w którą zaglądam mieści się to w granicy dopuszczalnej?) , z trudem zaskoczył, praca nierównomierna.
    przeprowadziłem następną próbę:
    Odłączyłem czujnik ciśnienia - powinno to przełączyć pompę na 400 bar- ów w zasobniku. łatwiej zapalił.
    Pracuje na wolnych ale nierówno. Na 2 cyl. widoczny dwukrotnie większy przelew niż na pozostałych co o tym sądzić?
  • Poziom 20  
    A z samostartu próbowałeś odpalić? W cdi widziałem juz popsute dosłownie wszystko: pompa, wtryski, regler cisnienia.
  • Poziom 13  
    Samostart już przerabiałem na początku. Obecnie udaje mi sie go odpalić "własnymi siłami".
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    z tego 2 wtrysku na wolnych to kapie czy leci ciurkiem? moze to swiadczyc o jego uszkodzeniu jesli paliwa jest zbyt duzo - leci ciaglym strumieniem i przez to pompa nie moze osiagnac wlasciwego cisnienia i dlatego kuleje silnik.
    jak cos to daj znac
  • Poziom 13  
    Nie leci z niego jak z kranu, ale mam 4 naczynia takie same i na 2 cyl. jest 2 razy tyle a może i więcej niż na pozostałych przelewach.
  • spec od auto-elektro
    jak z kranu to nie bedzie leciec - tam jest troche mniejsza srednica :D
    roznica nie powinna byc wieksza niz 30 %
    wiec na poczatek te 2 wtryski a potem zobaczysz jak bedzie dalej.
  • Poziom 20  
    Ten wtrysk mógł się zawiesić .
  • Poziom 13  
    Po oczyszczeniu instalacji paliwowej począwszy od przewodów poprzez pompę do zasobnika i dodaniu do paliwa środków czyszczących i kilku godzinach pracy silnik wyrównał pracę z zaczął poprawnie zapalać.
    Dziękuje wszystkim którzy włączyli sie do dyskusji nad tym tematem.