Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Eltrox HurtonEltrox Hurton
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rejestrator INTERNEC i7-n26216vh - jak przywrócić ustawienia fabryczne

Grzegorz_n 11 Jan 2021 11:37 822 19
  • #1
    Grzegorz_n
    Level 15  
    Witam Szanownych Forumowiczów :)

    Bardzo proszę zorientowanych w temacie o pomoc :)

    Wszedłem w posiadanie używanego rejestratora Internec i7-n26216vh, który jest zabezpieczony hasłem. Chciałem przywrócić ustawienia fabryczne żeby móc korzystać z rejestratora, ale na stronie producenta znalazłem taką oto informację:
    Quote:
    Obowiązek przechowywania hasła spoczywa na administratorze systemu. Jego odzyskanie
    możliwe jest tylko za pośrednictwem Działu Technicznego INTERNEC i nie podlega
    naprawie gwarancyjnej.
    Zapomniane hasło nie ulega przywróceniu, możliwe jest jedynie przywrócenie urządzenia do
    stanu nieaktywnego bądź hasła fabrycznego.
    • W przypadku gdy urządzenie zostanie przywrócone do stanu nieaktywnego konieczne
    będzie nadanie nowego hasła o odpowiedniej złożoności.
    • W przypadku gdy hasło urządzenia zostanie przywrócone do hasła fabrycznego należy je
    zmienić niezwłocznie po zalogowaniu.
    Ze względów bezpieczeństwa wprowadziliśmy konieczność opłacenia faktury pro-forma
    przed zresetowaniem hasła. Zgodność danych z faktury pro-forma oraz danych z
    przelewu przychodzącego jest dla nas potwierdzeniem, że konieczność resetu hasła
    została zaakceptowana przez właściciela urządzenia. Dla Państwa stanowi to gwarancję,
    że osoby nieuprawnione nie otrzymają dostępu do Państwa urządzeń.


    Nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem sprzętu i mieć go nie będę, wiec moje pytanie jest takie, czy istnieje jakiś inny sposób na przywrócenie ustawień fabrycznych w tym rejestratorze, czy też pozostaje mi jedynie wymontować z niego dysk, a resztę wyrzucić na złom?

    Z góry dziękuję za każde pomocne info :)
    Pozdrawiam :)

    Grzegorz[/quote]
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Eltrox HurtonEltrox Hurton
  • #2
    e-sparks
    Electrician specialist
    Serwis Internec kosi kasę za takie usługi nawet jeśli nie jest w stanie pomóc. (miałem z nimi do czynienia, wiem co mówię)

    Poza tym to przecież HikVision, można zawsze spróbować generatorów haseł do Hika, jak nie zadziała, to zapłacić za reset urządzenia do stanu fabrycznego i cieszyć się działającym rejestratorem.
  • #3
    Grzegorz_n
    Level 15  
    e-sparks wrote:
    Serwis Internec kosi kasę za takie usługi nawet jeśli nie jest w stanie pomóc. (miałem z nimi do czynienia, wiem co mówię)
    Też już gdzieś o tym czytałem, więc potwierdzam - masz racje i wiesz co piszesz.

    e-sparks wrote:
    można zawsze spróbować generatorów haseł do Hika
    Możesz podpowiedzieć - bardzo Cię proszę, gdzie szukać tych generatorów lub co wpisać w doktorka, bo znajduje wszystko inne tylko nie generatory.

    Z góry WIELKIE dzięki :)
  • #4
    sosarek

    Level 43  
    Próbowałeś z poziomu SADP Tool wykonać reset?
    Pokaż zdjęcie płyty rejestratora.
  • Eltrox HurtonEltrox Hurton
  • #6
    Grzegorz_n
    Level 15  
    sosarek wrote:
    Próbowałeś z poziomu SADP Tool wykonać reset?
    Korzystając z tego narzędzia:
    1. Trzeba wyeksportować pliki i odesłać je do supportu, a tam będzie weryfikacja której nie przejdę - jak pisałem wcześniej, nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem.
    2. Mieć dostęp do: wyeksportowanych podczas instalacji plików lub pytań zabezpieczających - powód ten sam co w pkt 1.

    sosarek wrote:
    Pokaż zdjęcie płyty rejestratora.
    Muszę zrobić fotkę i jak będzie gotowa, do wkleję.



    e-sparks wrote:
    https://ipcamtalk.com/pages/hikvision-password-reset-tool/
    Tutaj byłem, tylko nie wiedziałem że to jest to czego szukam, gdyż jest tam wyraźnie napisane, że to reset do kamery a nie do rejestratora.

    e-sparks wrote:
    https://jsfiddle.net/64rn86hu/
    Tutaj nie byłem - nie trafiłem na to.

    Za oba linki serdecznie dziękuję :)
  • #7
    e-sparks
    Electrician specialist
    Grzegorz_n wrote:
    jest tam wyraźnie napisane, że to reset do kamery a nie do rejestratora.
    A ja czytam:
    Hikvision Password Reset Tool
    Generate a reset code to change the pw of any Hikvision device w/ the serial number and date.
  • #8
    Grzegorz_n
    Level 15  
    e-sparks wrote:
    A ja czytam:
    Hikvision Password Reset Tool
    Generate a reset code to change the pw of any Hikvision device w/ the serial number and date.
    Hehehe :) Absolutnie nie miałem zamiaru w tej kwestii licytować się z Tobą, a chyba tak to odebrałeś i zupełnie niepotrzebnie :)

    Wytłumaczę dokładniej. Oczywiście, że masz rację i teraz to już wiem. Natomiast gdy tą stronę znalazłem wcześniej sam, to rzuciło mi się w oczy przede wszystkim to co wytłuszczonym drukiem, czyli: Hikvision Camera Password Reset Utility, a na to co powyżej już nie zwróciłem uwagi, gdyż zbyt pochopnie stwierdziłem, że to nie to czego szukam. Sam napisałem w #3, że szukam i "znajduje wszystko inne" - w sensie, że nie generator do rejestratora tylko np. do kamery, gdyż tak się zasugerowałem tym wytłuszczonym drukiem, że nie zapoznałem się dokładniej z zawartością całej strony. Natomiast co do tego drugiego linku to uczciwie przyznaję, że go po prostu nie znalazłem.

    Jeszcze raz WIELKIE dzięki i oczywiście dam znać, czy operacja przebiegła pomyślnie :)
  • #9
    Grzegorz_n
    Level 15  
    e-sparks wrote:
    Nie udało mi się zresetować hasła za pomocą tych generatorów. Nie mam pojęcia, czy coś robię źle, czy też nie mogę przeprowadzić tej operacji z jakiegoś innego powodu.

    Napiszę co robiłem i w jakiej kolejności.
    1. Pobrałem numer seryjny rejestratora za pomocą i7-VMS, chociaż można było zrobić to samo już bezpośrednio w SADP.
    2. Na liście urządzeń odszukałem rejestrator i sprawdziłem jego Start Time.
    3. Uruchomiłem generator i wszystkie pola formularza wypełniłem odpowiednimi wartościami, czyli: numer seryjny oraz Start Time z rejestratora, na koniec wygenerowałem kod.
    4. Wygenerowany kod wprowadziłem w pole: Security Code (Tools_v1.2.1.2build20150629 > SADP > Password Recovery) i kliknąłem w OK.
    5. Otrzymałem komunikat: Error. Password recovery failed.

    Ponieważ nie dałem za wygraną wykonałem dodatkowo następujące czynności:
    1. Wyłączyłem zasilanie rejestratora i włączyłem ponownie, aby sprawdzić, czy zmieni się wartość Start Time. Nie zmieniła się.
    2. Wyciągnąłem na chwilę baterię z płyty głównej rejestra i sprawdziłem Start Time. Wartość zmieniła się na 01.01.1970, więc powtórzyłem całą procedurę od początku używając tej daty. Zakończyła się ona komunikatem: Error. Password recovery failed.

    Co mogę jeszcze zrobić w tym kierunku biorąc pod uwagę domowe sposoby???

    :)
  • #10
    Grzegorz_n
    Level 15  
    sosarek wrote:
    Pokaż zdjęcie płyty rejestratora.

    Rejestrator INTERNEC i7-n26216vh - jak przywrócić ustawienia fabryczne Rejestrator INTERNEC i7-n26216vh - jak przywrócić ustawienia fabryczne Rejestrator INTERNEC i7-n26216vh - jak przywrócić ustawienia fabryczne Rejestrator INTERNEC i7-n26216vh - jak przywrócić ustawienia fabryczne

    Dzisiaj próbowałem kolejnej metody resetu, która pokazana jest na tym filmiku:
    https://youtu.be/uSfXuy0PZcU
    Niestety za każdym razem pokazuje się komunikat, że wygenerowany kod jest błędny.
    Kody generowałem za pomocą tych generatorów, które oczywiście generują dokładnie takie same kody:
    https://ipcamtalk.com/pages/hikvision-password-reset-tool/
    https://jsfiddle.net/64rn86hu/

    Z góry dziękuję za każdą pomoc :)
  • #11
    Interesant
    Level 33  
    ...
    Sprawdź jeszcze którą wersję oprogramowania masz w rejestratorze i na podstawie tej wiedzy stosuje się konkretną metodę odzysku...
  • #12
    Grzegorz_n
    Level 15  
    Interesant wrote:
    Sprawdź jeszcze którą wersję oprogramowania masz w rejestratorze
    Czy jak to sprawdzę, to będziesz mi w stanie pomóc?
    Pytam, bo po tą informację będę musiał specjalnie jechać do obiektu, a to łącznie jakieś 34 km.
  • #13
    Interesant
    Level 33  
    ...
    Grzegorz_n wrote:
    Interesant wrote:
    Sprawdź jeszcze którą wersję oprogramowania masz w rejestratorze
    Czy jak to sprawdzę, to będziesz mi w stanie pomóc?
    Pytam, bo po tą informację będę musiał specjalnie jechać do obiektu, a to łącznie jakieś 34 km.

    Myśleliśmy już wszyscy, że wszystko już pospisywałeś...
  • #14
    Grzegorz_n
    Level 15  
    Interesant wrote:
    Myśleliśmy już wszyscy, że wszystko już pospisywałeś...
    :)
    Software Version: V3.3.4build 150824

    Chciałem tutaj zwrócić uwagę na pewną rzecz, która - być może, będzie miała znaczenia.
    Start time rejestratora, po Wyłącz - Włącz zasilnia to była wartość 2020.10.11.
    Start time rejestratora, po wyciągnięciu baterii z płyty rejestratora i ponownym włożeniu, to aktualnie wartość 1970.01.01.

    :)
  • #15
    Interesant
    Level 33  
    ...
    Grzegorz_n wrote:
    Interesant wrote:
    Myśleliśmy już wszyscy, że wszystko już pospisywałeś...
    :)
    Software Version: V3.3.4build 150824

    Chciałem tutaj zwrócić uwagę na pewną rzecz, która - być może, będzie miała znaczenia.
    Start time rejestratora, po Wyłącz - Włącz zasilnia to była wartość 2020.10.11.
    Start time rejestratora, po wyciągnięciu baterii z płyty rejestratora i ponownym włożeniu, to aktualnie wartość 1970.01.01.

    :)

    Nigdy, Przenigdy nie wyciąga się baterii z Rejestratorów dla Zresetowania Hasła Dostępu!!!
  • #16
    Grzegorz_n
    Level 15  
    Interesant wrote:
    Nigdy, Przenigdy nie wyciąga się baterii z Rejestratorów dla Zresetowania Hasła Dostępu!!!
    Wytłumaczę się chyba :oops: To wyciągnięcie baterii nie było bezpośrednim powodem próby resetowania hasła, tylko powodem pośrednim. Do generatora haseł potrzebne jest wpisanie wartości Start Time, jednak z datą 2020.10.11 wygenerowany kod nie działał. Pomyślałem, że może zmienię tą wartość odłączając rejestratora od switcha i zasilania i z nawą datą kod wygeneruje się poprawnie, jednak to też nie przyniosło efektów - data była nadal taka sama. I dopiero w tym momencie przyszedł mi do głowy pomysł z baterią, co jednak również nie przyniosło efektów. Nie wiedziałem, że tak się nie robi.

    Czy to oznacza, że w tej sytuacji mogę zapomnieć o zresetowaniu hasła?
    Mam potraktować rejestrator jak za przeproszeniem "uwalony"?
    Jesteśmy w stanie jeszcze coś z nim zrobić?

    Papiery na rejestrator mogę mieć za miesiąc, może za pół roku, a może za rok, więc reset w Internec póki co nie jest możliwy.

    :)
  • #17
    e-sparks
    Electrician specialist
    To zadzwoń wreszcie do Interneca, albo napisz, zapłać te 50 złotych (netto) i Ci dadzą kod do zresetowania rejestratora do fabryki. Później ciesz się czystym urządzeniem, które zaprogramujesz wg życzeń.
  • #18
    Grzegorz_n
    Level 15  
    e-sparks wrote:
    To zadzwoń wreszcie do Interneca, albo napisz, zapłać te 50 złotych (netto) i Ci dadzą kod do zresetowania rejestratora do fabryki.
    Przecież tu nie chodzi o pieniądze Drogi e-sparks - pisałem powyżej.

    Internec sprawdza dane na które został zarejestrowany zakup i jeżeli te dane nie pokrywają się z aktualnymi - osoby lub firmy występującej o zresetowanie urządzenia, to nikomu innemu nie udostępnią kodu/pliku do zresetowania hasła. Przecież taka jest idea zabezpieczania takich urządzeń, aby uniemożliwić osobom trzecim nieautoryzowany dostęp do urządzenia. Póki co nie mam możliwości uzyskania dokumentów z których wynikać będzie, że stałem się właścicielem sprzętu. Wejdę w posiadanie takowych, ale może to być za miesiąc lub równie dobrze za rok, a sprzęt powinien pracować przynajmniej od tygodnia. To jest powód poszukiwania alternatywnych rozwiązań zresetowania hasła, a nie to, że nie chce mi się zadzwonić lub napisać do Internec'a. Możesz jakoś pomóc, to napisz proszę - będę wdzięczny jak jasna cholera ;)

    :)
  • #19
    e-sparks
    Electrician specialist
    Resetowałem już u nich urządzenie, którego nie kupiłem. Ale może mnie inaczej potraktowali....