Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen C4, 1.6 VTI, nie odpala - Zgasł podczas jazdy, nie można uruchomić

peeterus 11 Jan 2021 17:43 2331 15
  • #1
    peeterus
    Level 11  
    Witam.
    Jak w tytule, Citroen C4, 1.6 VTI, 120 koni, silnik 5FW, podczas jazdy zgasł i nie można uruchomić pojazdu. Ustaliłem już brak całkowity iskry, sprawdzone zostały wszystkie zasilania i masy na sterownik silnika, oscyloskopem sprawdzone czujniki wałka i wałków (ssący i wydechowy), dołączam przebiegi. Podejrzenie padło na ECU i było wysłane do sprawdzenia do Labormot, wszystko jest ok ze sterownikiem. Na prośbę klienta wymieniłem rozrząd, ponieważ hałasował od jakiegoś czasu. Sprawdzona kompresja i jest w normie. Błędy to: za bogata mieszanka, starzenie katalizatora i fazowe przesunięcie wałka rozrządu, strona wydechowa. Podejrzane są przebiegi z wałków, powinny być niby prostokątne, ale nie mam dojścia do wzorowego oscylogramu. Przebieg sygnału wysterowującego cewki to jakieś bzdury, też dołączam zdjęcie. Dlatego też zwracam się z prośbą do szanownego grona i jakieś sugestie, bo dawno nie miałem tak beznadziejnego przypadku.

    Citroen C4, 1.6 VTI, nie odpala - Zgasł podczas jazdy, nie można uruchomić Citroen C4, 1.6 VTI, nie odpala - Zgasł podczas jazdy, nie można uruchomić Citroen C4, 1.6 VTI, nie odpala - Zgasł podczas jazdy, nie można uruchomić
  • #3
    peeterus
    Level 11  
    Czujnik wału sprawdzony oscyloskopem Citroen C4, 1.6 VTI, nie odpala - Zgasł podczas jazdy, nie można uruchomić
    Przebieg prawidłowy ,a cewki to musiałyby paść wszystkie cztery 🤔
  • #5
    peeterus
    Level 11  
    Jest zasilanie i masa na cewkach, zasilanie i masa jest wspólne, sygnał wysterowujący idzie osobno do każdej cewki bezpośrednio ze sterownika, ale jak widać na oscylogramie są to jakieś "krzaki".
  • #8
    peeterus
    Level 11  
    No właśnie te cewki są do sprawdzenia i coś czytałem o felernych walkach w tych silnikach .Będę robił drugie podejście do tego strucla 😉 Dlatego muszę zgromadzić troszkę nowych informacji ,co dalej sprawdzać.

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    melas wrote:
    Ja obstawiam czujnik wałka, przy takim kształcie musiały by być na kółkach rozrządu szpiczaste wyciecia do impulsu

    W takim razie oba czujniki ,ssący i wydech .
  • #10
    peeterus
    Level 11  
    Znalazłem na necie przebiegi z identycznego silnika Citroen C4, 1.6 VTI, nie odpala - Zgasł podczas jazdy, nie można uruchomić
    Czyli w tym citroenie coś jest nie tak ,ale co ?
    Wałki wyglądają ok bez uszkodzeń ,co może mieć wpływ na taki oscylogram ?Żebym miał dojście do drugiego takiego Vti podmieniłbym oba czujniki wałków.
  • #11
    dimitriew
    Level 15  
    Witaj, może się jeszcze przyda :)
    Sprawdź poprawność zasileń i mas na sterownik.
    Sygnały z czujników wałka są niewłaściwe. Z tego co pamiętam na pinach 1 jest +5V, na 2 syg +12V ref ze sterownika no i masa na 3. Układ pinolog na obu czujnikach wałków jest taki sam.
  • #12
    peeterus
    Level 11  
    Sprawdzałem to co piszesz ,nawet pod obciążeniem podczas kręcenia rozrusznikiem. Jest 5V ,jest 12V i jest masa ,mam schemat do tego auta ,rozpiskę wszystkich pinòw w sterowniku itp. Także po sprawdzane zasilania i masy na ECU . Auto narazie stoi ,bo ile to można grzebać w jednym struclu 😉 Będę go wpychał na dniach ,sprawdzę jeszcze raz ustawienie rozrządu i parę innych tropów ,ktòre udało mi się uzyskać 🙂 wszystkie podpowiedzi nadal mile widziane 😉 Jak rozwiążę zagadkę ,na pewno napiszę dla potomnych 🙂
  • #13
    peeterus
    Level 11  
    Miałem podzielić się dla potomnych o rozwiązaniu problemu w tym nie szczęsnym Citroenie 😉 Po wszystkich zabiegach jakie tu opisałem ,dodatkowo zakodowałem na nowo kluczyki oraz BSI ,wszystko Lexią . Każde odłączanie i podłączanie czujnikòw ,alternatora itp. podczas sprawdzania na zapłonie ,generowało nowe błędy w ECU ,nie możliwe pòźniej do usunięcia . Dało to do myślenia ,że sterownik jest w jakiś sposòb zablokowany ,i ostatni pomysł był założenie emulatora i pozbycia się immo . Po tym zabiegu auto odpaliło .Nie rozumiem ,żadnego błędu związanego z immo ,tylko jakieś głupoty typu ,przesunięcie fazowe wałka wydechowego rozrządu ,za uboga mieszanka ,starzenie katalizatora 🤦Kto tworzy takie algorytmy 😁
  • #14
    kamyczek
    Level 38  
    PSA nie zgłasza błędu immo od zawsze , możesz jedynie sprawdzić stan komputera przyuczony , odblokowany lub przyuczony zablokowany . Jedyna dodatkowa wskazówka to brak możliwości kasowania błędów .
  • #15
    peeterus
    Level 11  
    Teraz to już będę wiedział 😉
  • #16
    peeterus
    Level 11  
    Teraz to już będę wiedział 😉

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sterownik silnika zablokowany przez immobilizer .