Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra G 1.4 16V z14xe - Pompa paliwa czy ECU

11 Jan 2021 22:02 402 12
  • Level 10  
    Witam,

    Mam problem z moją Astrą G. Rano chciałem jechać do pracy, odpalam silnik, ledwo wskoczyły obroty i zgasł. Później już tylko kręcenie rozrusznikiem.
    Sprawdziłem czy nie ma błędów na komputerze i nic.
    Sprawdziłem bezpieczniki od pompy paliwa - wszystkie sprawne.
    Sprawdziłem przekaźnik pompy paliwa w domu na zasilaczu - działa.
    Podpiąłem komputer pod sterownik i na kręceniu rozrusznikiem parametr "Przekaźnik pompy paliwa" z Nieaktywny 12V pokazał Aktywny 0V.
    Innych błędów nie ma. Gdzieś czytałem, że ECU odcina pompę paliwa w przypadku uszkodzenia czujnika położenia wału. Ale błędu tego czujnika nie ma.
    Co mogę jeszcze sprawdzić?
    W załączeniu log z rozruchu silnika (błędnie kliknąłem silnik x16SZR)
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 29  
    Obroty widzi, ale ciśnienie w dolocie się nie zmienia. Wykręć świece zobacz czy jest iskra, odkrec wlew oleju i sprawdź czy wałek wydechowy się obraca z wałem korbowym.
  • TespolTespol
  • Level 28  
    zobacz czy na plaku załapie, jak tak, to iskra i rozrząd ok, wtedy odkręć wężyk paliwowy z listwy wtryskowej i wsadź do buteleczki jakiejś po napoju, zakręć rozrusznikiem i zobacz czy do buteleczki coś naleciało, jak nie to otwórz tylne fotele, otwórz pokrywkę okrągłą dostępu do baku, odłącz wtyczkę z 2 grubymi kablami i tam podłącz żarówkę np od migacza 21W i judłaj - ma się świecić, jak świeci no to dobieraj się do pompki, jak nie świeci szukaj gdzie plus zginął (może jakiś stary dorabiany alarm?)

    jak na plaku nie pali no to albo iskry niema, albo rozrząd urwany/przeskoczony
  • Level 10  
    Więc tak, drugi dzień prób i błędów.

    1) Sprawdzałem cewkę i świece - jest iskra,

    2) Sprawdziłem czy wałek się kręci na rozruchu - kręci się,

    3) Dostałem się do pompki paliwa - słychać jak załącza się podczas rozruchu (nie wyciągałem, na wtyczce miernikiem jest napięcie),

    4) Próby odpalenia na plaku poszły na marne - raz zakręcił do 1000 obrotów, a tak to nawet nie drgał,

    5) Pojawił się znowu błąd P0105 - sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie,

    6) Ciągnie powietrze tak samo jak z rury wydechowej wychodzi,
  • Helpful post
    Level 33  
    Zapchany wydech.Wykręć sonde lambda 1 na próbę jak jest możliwość i spróbuj odpalić.Świece mokre czy suche?
  • Level 10  
    Świece założyłem nowe, tamte były brudne nagarem lekko mokre. Wypróbuje z sondą lambda.

    Edit.

    Sprawdzałem wylot rury wydechowej. Podczas próby odpalenia auta z rury dmuchało, a jak załapał na plaku to mocniej dmuchnął.
  • Level 28  
    już lepiej sobie odkręć rurę wydechu od kolektora wydechowego, bo sondę prędzej zniszczysz niż wykręcisz, a pewnie jest dobra, no ale rurę też trzeba odkręcać delikatnie, żeby nie urwać śrub

    miałem zapchany katalizator w Astrze F 1.6 16v i to tak, że się obkruszył wkład i przekręcił więc praktycznie całkiem zatał wylot, i samochód normalnie odpalał, tylko ledwo się wkręcał na obroty, także raczej wątpię, żeby to było to

    często w tych silnikach zdychają czujniki położenia wału, ale zwykle jeszcze pracuje tylko strasznie szarpie i przerywa w czasie jazdy, podobna sytuacja gdy zdechnie cewka

    ja bym sprawdził (zmierzył miernikiem, lub jak nie masz to wymienił) czujnik temperatury płynu chłodzącego (taki z niebieską wtyczką) no i podmienił ten mapsensor, choć bez mapsensora też odpala (przynajmniej 8v, nie wiem jak (e)kotek ) mapsensor jest taki sam jak w Astrze F czy nawet Kadecie :) chyba w większości opli w ogóle
  • Level 10  
    Pytanie z ciekawości. Skoro sensor MAP mierzy ciśnienie kolektora ssącego, a podczas rozruchu to ciśnienie nie wzrasta, to co może jeszcze zawodzić?
  • Level 4  
    Nie chciało mi się czytać wszystkich odpowiedzi, jeśli się powtarzam. Ja zawsze byłem nauczony by najpierw sprawdzić trzy warianty skoro się chek nie zaświeci przy okazji. Do poprawnej pracy silnika (rozruchu jak i późniejszej pracy) muszą być zachowane co naj mniej 3 warianty, ja zawsze zaczynam od tego. Komputer pokażę ci błąd tam gdzie jest czujnik ale zły odczyn czujnika nie zawsze stwierdza problem. Pokazuje tylko co odczytał że gdzieś coś nie gra. Np. Typowy błąd przy on. Problem z przekaznikiem świec zarowych i co wymienialbys przekaźnik? Przeważnie warto W pierwszej kolejności sprawdzić świece później kable itp. Tak samo tutaj najpierw się sprawdza 3 rzeczy potrzebne by coś się paliło czyli oczywiście paliwo czy dochodzi później oczywiście powietrze, bo bez powietrza też nic się nie zapali no i chyba nie muszę wyjaśniać że źródło zapłonu. Radziłbym sprawdzić czego brakuje z trzech rzeczy. Będzie łatwiej dojść jak sugerować się tylko na sugesti odczytów błędów z kompa... mając te informację, można dodać sobie w głowie błędy z kompa i dojść do sedna...

    Dodano po 7 [minuty]:

    Prościej spróbuje, sprawdź czy dochodzi paliwo do wtryskow, czy powietrze dochodzi do odlotu ssacego i czy iskra iskrzy. Musi którejś nie być skoro nie odpala ale mając już tą wiedzę będzie łatwiej znaleźć przyczynę
  • Helpful post
    Level 28  
    kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś

    Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony lub rozrząd urwany/przeskoczony. Nie zapali też jak masz np dużo za dużo paliwa, lub też dużo za mało, albo tragicznie słabą kompresję... także nie tylko 3 rzeczy :)
  • Level 43  
    Wypadałoby sprawdzić cisnienie paliwa
  • Level 28  
    skoro na plaku nie zapala to prędzej go przelewa niż ma za mało, albo rozrząd przeskoczony
  • Level 10  
    Wymieniony został wężyk od MAP oraz sam czujnik MAP.
    Nie odpalił.
    Spróbowałem wyjąć sondę lambda z kolektora wydechowego jak radzono wyżej - efekt? Za drugim rozruchem uruchomił się, ale to co wyleciało przez otwór lambdy i wydech pozostawię bez komentarza. Zapchany wydech.
    Dodatkowo wyskoczyły błędy:
    P0105 - sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie
    P0230 - za niskie napięcie przekaźnika pompy oleju
    P0105 - sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie
    P0170 - ubogi wydech

    Po skasowaniu błędów i dłuższej przejażdżce na wysokich obrotach nie spowodowało pojawieniu się tych kodów.

    Dziękuję wszystkim za rady, temat zamykam.