Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes sprinter 2015 - Problem z adblue

12 Jan 2021 21:58 720 11
  • Level 9  
    Cześć panowie mam problem z samochodem Mercedes sprinter 2015 2.2dci 120 kw , zdiagnozowalem że pompa adblue nie dozuje kupiłem druga pompę i dalej to samo nic się nie dzieje, czy ta pompa buduję ciśnienie adblue czy nową pompę powinno się programować ?
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 31  
    Pokarz parametry rozwiń menu błędu.
  • Level 9  
    Dziś znów próbę zrobiłem i dalej to samo jak rozwijam wiersz z błędem to nic nie ma Dziwne jest też to że w parametrach rzeczywistych żądny danych nie ma.
  • Level 31  
    Wygląda na to że oprogramowanie ci szwankuje jakim sprzętem diagnozujesz?
  • Level 9  
    Samochód też jest z 2015 roku jak próbowałem robić testy to faktycznie dziwnie program się zachował miałem tak pierwszy raz że wyskoczył error i może tu jest mój błąd w samym oprogramowaniu.
  • Helpful post
    Level 31  
    Oprogramowanie należy zaktualizować. Problem z obsługiwanym systemem.
  • Level 9  
    No więc zaktualizowałem program adblue działa i niby wszystko dobrze a po przejechaniu około 40km wyskakuje błąd, jak patrzę w parametrach rzeczywistych to jest ok, kasuje błędy i robiąc adaptacje nox-ów na zapłonie ten błąd wraca o to jest dziwne i pytanie skąd układ adblue bierze informację o jakości adblue?
  • Level 17  
    Kolego jeden z noxów do wymiany.
  • Level 31  
    Trzeba uważnie przyglądnąć się parametrom podczas pracy: Weź pod uwagę czujnik ciśnienia spalin oraz parametry NOX (PPM) temperatury katalizatora w czasie rzeczywistym. W oknie które przedstawiłeś nr:IMG_20210127_125436.jpg jest parametr ciśnienia spalin które wynosi powyżej jednego bara. Z pozostałych parametrów można wywnioskować że ramka zapisała się na nie pracującym silniku ponieważ ciśnienia doładowania, zassania, i atmosferyczne są na podobnym poziomie. Wydaje mi sie że czujnik ciśnienia spalin powinien pokazywać wartość bliską zeru a tu mamy 1140 hpa. Być może czujnik jest uszkodzony lub przeciągnięty lub trzeba go kalibrować. Masz tam jeszcze funkcję MONITORING morze on podpowiedział by co się dzieje podczas występowania błędu.
  • Level 17  
    stanisławpiotr wrote:
    Z pozostałych parametrów można wywnioskować że ramka zapisała się na nie pracującym silniku ponieważ ciśnienia doładowania, zassania, i atmosferyczne są na podobnym poziomie.


    To nie ramka tylko wartości rzeczywiste.
    Kolego zrób test dawki adblue , jeśli jest ok i płyn adblue pewny zostaje nox.
  • Helpful post
    Level 31  
    Masz racje to przeoczyłem lecz nadal nie wiem czy są to wartości na pracującym silniku czy na postoju?
  • Level 9  
    Po 100 km dopiero wystąpiła usterka adblue i znów komp do diagnostyki w czasie drogi wyszło że EGR przestawał działać wymieniliśmy EGR i samochód wrócił do klienta przeszło tydzień przejeździł i znów to samo usterka adblue diagnostyka wykazała że korekty są w złej kondycji a ostatnio mam środki chemiczne datacool dolałem do paliwa i miał wyjeździć cały zbiornik, dzwoniłem po dwóch tygodniach co z samochodem i jak na razie jest wszystko ok. Pozdrawiam