Witam.
Pacjentem jest Zafira B 1.9CDTI 120KM 2008r 87000km. Ogólnie auto długo stało nie jeżdżone (przez ostatnie 5 lat przejechał tylko 4000km) i dlatego mam chyba z nim sporo problemów. Uruchamia się łatwo na zimnym lub gorącym silniku, a tylko na ciepłym są problemy z uruchomieniem. Pojawiał się błąd "P2279 - układ powietrza dolotowego nieszczelność", w związku z tym za radą serwisu wymieniłem EGR i nastąpiła lekka poprawa. Wymieniłem przepływomierz i też była lekka poprawa więc na pewno były uszkodzone. Poprawa była głównie w mocy i kulturze pracy a nie w problemach z uruchamianiem. Teraz nie mam żadnych błędów w sterowniku a problem nadal jest. Mechanik w serwisie przeglądał dane czasu rzeczywistego i stwierdził że DPF jest zapełniony w 82% i powinienem zrobić najpierw regenerację DPF. Tylko że nie miałem żadnych innych objawów ze strony DPF więc podłączyłem mój komputer prywatny amatorski (jakiś autocom) i pokazało mi "stan obciążenia filtra cząstek 84%" a w kolejnym miejscu "pozostałe regeneracje DPF 86%". Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, DPF wypalił się i wtedy mam następujące wartości: "stan obciążenia filtra cząstek 18%", "pozostałe regeneracje DPF 82%". Czy to ja mylę się uważając, że ten DPF nie jest jeszcze aż tak zapchany? Jeszcze coś można sprawdzić w tym komputerze żeby ocenić stan DPF? Znalazłem też różnicę ciśnień DPF i tam pokazuje mi chyba -2kPa na biegu jałowym, a przy 90km/h spada do 0 - nie wiem czy to ważne i czy dobrze mi pokazuje.
I najważniejsze pytanie: Jeśli nie DPF to co szukać dalej? Jakieś czujniki temperatury? Zauważyłem, że czujnik temperatury powietrza doładowania na wyłączonym silniku pokazuje około 20stC więcej niż jest temperatura otoczenia ale nie wiem czy to normalne ani gdzie ten czujnik się znajduje.
Jestem amatorem ale jestem zmuszony szukać sam ponieważ serwis stwierdził że nie chcą go brać na warsztat bo to będzie dla mnie bardzo kosztowne a oni nie są pewni czy znajdą co jest problemem, jeśli jest to tylko na lekko ciepłym silniku.
Pacjentem jest Zafira B 1.9CDTI 120KM 2008r 87000km. Ogólnie auto długo stało nie jeżdżone (przez ostatnie 5 lat przejechał tylko 4000km) i dlatego mam chyba z nim sporo problemów. Uruchamia się łatwo na zimnym lub gorącym silniku, a tylko na ciepłym są problemy z uruchomieniem. Pojawiał się błąd "P2279 - układ powietrza dolotowego nieszczelność", w związku z tym za radą serwisu wymieniłem EGR i nastąpiła lekka poprawa. Wymieniłem przepływomierz i też była lekka poprawa więc na pewno były uszkodzone. Poprawa była głównie w mocy i kulturze pracy a nie w problemach z uruchamianiem. Teraz nie mam żadnych błędów w sterowniku a problem nadal jest. Mechanik w serwisie przeglądał dane czasu rzeczywistego i stwierdził że DPF jest zapełniony w 82% i powinienem zrobić najpierw regenerację DPF. Tylko że nie miałem żadnych innych objawów ze strony DPF więc podłączyłem mój komputer prywatny amatorski (jakiś autocom) i pokazało mi "stan obciążenia filtra cząstek 84%" a w kolejnym miejscu "pozostałe regeneracje DPF 86%". Przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, DPF wypalił się i wtedy mam następujące wartości: "stan obciążenia filtra cząstek 18%", "pozostałe regeneracje DPF 82%". Czy to ja mylę się uważając, że ten DPF nie jest jeszcze aż tak zapchany? Jeszcze coś można sprawdzić w tym komputerze żeby ocenić stan DPF? Znalazłem też różnicę ciśnień DPF i tam pokazuje mi chyba -2kPa na biegu jałowym, a przy 90km/h spada do 0 - nie wiem czy to ważne i czy dobrze mi pokazuje.
I najważniejsze pytanie: Jeśli nie DPF to co szukać dalej? Jakieś czujniki temperatury? Zauważyłem, że czujnik temperatury powietrza doładowania na wyłączonym silniku pokazuje około 20stC więcej niż jest temperatura otoczenia ale nie wiem czy to normalne ani gdzie ten czujnik się znajduje.
Jestem amatorem ale jestem zmuszony szukać sam ponieważ serwis stwierdził że nie chcą go brać na warsztat bo to będzie dla mnie bardzo kosztowne a oni nie są pewni czy znajdą co jest problemem, jeśli jest to tylko na lekko ciepłym silniku.