Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

elektroniczny moduł zapłonowy w maluchu

Kosmo111 30 Nov 2005 09:24 34110 50
  • #31
    Kosmo111
    Level 17  
    taki jaki jest na schemacie irf840
  • #32
    ScApi
    Level 11  
    sądzę że tutaj chodziło o max prąd tranzystorów bo lepiej chyba zastosować BC640 zamiast BC547

    czy się myle ??

    Edit;
    A co do tego rezystora to niepolecam większych od 300 Om najlepiej w graniczach 150-250Om ten rezystor bierze udział w czyszczeniu styków przerywacza ( prąd samooczyszczenie).
  • #34
    Machello
    Level 11  
    Witam!!! mam pytanie ma ktos płytkę do tego schematu "zapłon.jpg"? albo link do kompletnego schematu i budowy. jak to prosze wyslac na mejla lub tutaj na forum wrzucic. Moj mejl: ompio(malpa)wp.pl
    Z góry Dzięki
    Pozdro
  • #35
    gwh
    Level 11  
    a wie ktoś może jak go pzrerobic na 6v
  • #37
    gwh
    Level 11  
    no a ja chce go zastosować w jawce bo przerobiłem istalke aku wszystko na 6v bede robił 12v ale pare moich kumpli maja 6v i nie robia 12 to daj znac co z tego wyjdzie
  • #38
    wojciech944
    Level 11  
    wiec moduł działa i to jak iskre mam teraz około 1 mm srednicy i bardzo fioletowa i jasna
    a wczesniej na zwyklym przerywaczu mialem taka bardzo slaba i cienka, czerwona , przewie ze nic, roznica jest jak niebo i ziemia...
    pzdr.
  • #39
    gwh
    Level 11  
    a instalacje w mz masz 6v czy 12v bo mi chodzi o to jak on będzie działa na 6v jak masz 6v i dobrze działa to spoko
  • #40
    wojciech944
    Level 11  
    mam 12 i na 90 % bedzie on dzialal na 6v bo to tylko przelacza impuls z przerywacza, tak samo by dzialal na 24 v
  • #41
    Tuskanus
    Level 2  
    witam
    otóż mam zamiar zmontowac sobie ten układ ale zastanawia mnie czy poniższy oferta nie byłaby dobrą alternatywą
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78479597

    na jakiej zasadzie może dzialać taki układ??? czy konieczne jest zachowanie starego aparatu zapłonowego?? jak wyglada układ zapłonowy w elegancie???
  • #42
    przemek.opalski
    Level 11  
    Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej jakoś to chodzi, chcoiaż MOSFET nie otwiera się całkowicie, chociaż w tym przypadku mi to nawet pasuje. Układ w załączniku ma ogranicznik prądowy na bazie rezystora R12 w obwodzie emitera (źródła S) i tranzystora T4, w jawie jest akumulator 5Ah a do wytwarzania iskry ma być zastosowana cewka dwubiegunowa od malucha o oporności 2Ω więc prąd pobierany wynosił by koło 5-6A, za dużo jak na taki akumulator dlatego chciałem zmniejszyć prąd Ic (Id) zwiększając rezystancję tego rezystora (R12)a tym samym prąd do wartości 3-3,5A w takim przypadku niekompletne otwieranie się IRF'a było by mi nawet na rękę ale nie wiem czy nie ucierpi na tym szybkość zaniku prądu tym samym energia wyładowania w końcu po to buduje ten układ żeby zyskać lepszą iskrę, bezawaryjność itp.
    ------------------------------------------------------------------------
    Chciałem jeszcze podać schemat dla użytkowników samochodów i motocykli. Jest to układ zapłonowy sterowany przerywaczem, na wejściu ma multiwibrator monostabilny o czasie trwania impulsu 1,5 ms tak, że czas ładowania cewki nie zalezny jest od długości zwarcia przerywacza, podobno przy większych prędkościach w układach z przerywaczami powstaje efekt niedoładowania cewki zapłonowej a tym samym słabsza iskra.
    a tu jest link: http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/008/index.html

    W pierwszym załączniku jest cały schemat, postanowiłem umieścić to razem, są tam dwie wersje jedna z czujnikiem dwukońcówkowym, a druga przystosowana do czujnika jednokońcówkowego, natomiast w załączniku 2 jest opis całego modułu.
  • #43
    sumo22
    Level 11  
    Słuchajcie ten moduł na irf 840 jest niesamowity chodzi wspaniale naprawde polecam, mój bonio(126p) śmiga na nim już od roku (9 tyś km).
    Nie szukajcie innego ten jest najlepszy silnik lepiej się wkręca jest bardziej dynamiczny lepiej odpala i ciutkę zmniejszyło się spalanie. Jeśli chodzi o malucha istna bajka

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kolego Przemku zainstaluj układ ktury polecam schemat znajdziesz na poprzedniej stronie gwarantuje że będzie działał
  • #44
    misiekINblue
    Level 11  
    sorki że odkopuje kotlecika ale mam problem bo złozyłem układ i nie działa, połaczyłem dobrze i podłaczyłem raczej tez, więc co może być przyzcyną tego że nie działą? :cry:
    prosze o pomoc i z góry dziękuje aha i dodam że mam cewke bez rozdzielaczową czy to może mieć wpływ??
  • #45
    janto
    Level 24  
    misiekINblue wrote:
    sorki że odkopuje kotlecika ale mam problem bo złozyłem układ i nie działa, połaczyłem dobrze i podłaczyłem raczej tez, więc co może być przyzcyną tego że nie działą? :cry:
    prosze o pomoc i z góry dziękuje aha i dodam że mam cewke bez rozdzielaczową czy to może mieć wpływ??

    Jaki układ połączyłeś i do jakiego samochodu?
  • #46
    Marcin_fiattuning
    Level 1  
    Cześć słuchajcie nie znam sie na elektronice wiec chcę sie zapytać co jest potrzebne do zmiany w maluchu zapłonu na elektroniczny a nie mechaniczny .(tz. bo wstawiam sp.wałek 290 i on potrzebuje nowego zapłonu bo nie ma zębów na jednym kółku) Mam jakis moduł podaje oznaczenia ( nanoplex med 213A) i jeszcze mam cos do czego sie podlacza przewody od świec(pisze na nim biazet 170) chcę wiedziec czy starczy to co mam czy cos jeszcze trzeba. I jeśli ktos wie prosze o pomoc.
  • #47
    malutki000
    Level 17  
    Witam
    posiadam jawe 350 ts i chcial bym zamontowac sobie taki uklad cos tam kolega pisal ze przez cewke (cewka ma 2,5Ω) popłynie 5-6A i ze to jest za duzo wiec mam prosbe aby to ktos napisal jeszcze raz troche jasniej czy cos mam zmienic w schemacie? jezeli tak to co?
    z gory dziekuje
  • #48
    Zachari
    Level 1  
    Witam, jestem zupełnym świerzakiem jeżeli chodzi o elektronikę. Mam pytanie dotyczące tego schematu zapłon.jpg. Czy kondensatory tam wykorzystywane mają dane 220nF/63v czy 220nF/ 630v chodzi mi o te volty bowiem mam bardzo podobny schemat i tam właśnie jest 630v. Proszę o potwierdzenie czy to pomyłka na schemacie czy tak ma być, serdecznie dziekuję i pozdrawiam, Krzysiek.
  • #49
    malutki000
    Level 17  
    Nie jest to pomyłka tam mają być kondensatory na 63V przynajmniej ja tak mam i układ pracuje poprawnie
  • #50
    gniadziu
    Level 12  
    a da sie przerobic ten uklad zeby chodzil na plytce z tego zestawu avt ?
  • #51
    cekaem
    Level 12  
    tak to bywa z wynalazkami - jeden z wielu drobiazg wystarczy, aby cały układ się przypalił. Kiedyś też bawiłem sie w maluchu w prawie identyczne rozwiazanie, chociaż nie pamiętam szczegółów. Po jakichś kilku tygodniach, przy upale padł (zamontowany w komorze silnikowej na błotniku, jak wiadomo jest tam spore ciepełko.
    Później kupiłem za grosze gotowy układ zapłonowy ruski od łady samary i podpiałem go tak jak Ty zamierzasz - pod styki przerywacza.
    Polecam wstawienie modułu zapłonowegowspomagajacego mechaniczny przerywacz zapłonu, starszych generacji ze szrotu z dowolnego wręcz auta. Powodzenia.