Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej jakoś to chodzi, chcoiaż MOSFET nie otwiera się całkowicie, chociaż w tym przypadku mi to nawet pasuje. Układ w załączniku ma ogranicznik prądowy na bazie rezystora R12 w obwodzie emitera (źródła S) i tranzystora T4, w jawie jest akumulator 5Ah a do wytwarzania iskry ma być zastosowana cewka dwubiegunowa od malucha o oporności 2Ω więc prąd pobierany wynosił by koło 5-6A, za dużo jak na taki akumulator dlatego chciałem zmniejszyć prąd Ic (Id) zwiększając rezystancję tego rezystora (R12)a tym samym prąd do wartości 3-3,5A w takim przypadku niekompletne otwieranie się IRF'a było by mi nawet na rękę ale nie wiem czy nie ucierpi na tym szybkość zaniku prądu tym samym energia wyładowania w końcu po to buduje ten układ żeby zyskać lepszą iskrę, bezawaryjność itp.
------------------------------------------------------------------------
Chciałem jeszcze podać schemat dla użytkowników samochodów i motocykli. Jest to układ zapłonowy sterowany przerywaczem, na wejściu ma multiwibrator monostabilny o czasie trwania impulsu 1,5 ms tak, że czas ładowania cewki nie zalezny jest od długości zwarcia przerywacza, podobno przy większych prędkościach w układach z przerywaczami powstaje efekt niedoładowania cewki zapłonowej a tym samym słabsza iskra.
a tu jest link:
http://www.electronics-lab.com/projects/automotive/008/index.html
W pierwszym załączniku jest cały schemat, postanowiłem umieścić to razem, są tam dwie wersje jedna z czujnikiem dwukońcówkowym, a druga przystosowana do czujnika jednokońcówkowego, natomiast w załączniku 2 jest opis całego modułu.