Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć głośniki pod wzmacniacz

Super_Mechanik 15 Jan 2021 15:14 654 7
    Super_Mechanik
    Level 6  
    Witam serdecznie,
    Mam pytanie, jak podłączyć głośniki:
    2x altus 110 8 Ohm
    2x głośniki m-audio 8 Ohm (specyfikacja na zdjęciu)
    do wzmacniacza stereo denon pma 1080r, aby nie robić krzywdy wzmacniaczowi ani głośnikom. Zastanawiają mnie sposoby łączenia a+b, które ustawienie będzie najlepsze dla kolumn 8ohm? Wiem, że to wzmacniacz stereo, jednak cały czas traktowałem go jako wzmacniacz na 4 "kolumny"

Jeszcze jedno pytanie dla fachowców z branży audio, jak to jest, że mój wzmacniacz ma 280watt i jest taki duży i ciężki, a kina domowe mają po 800watt i są malutkie, nie znam się na tym dlatego pytam. Co mam rozumieć przez to, że wzmacniacz ma moc 280watt? Moc na kanał, czy moc całkowita? Na dwóch kolumnach altus 110 aż boję się przekręcać potencjometr głośności powyżej 20 na skali do 40, bo już słychać, że może stać się coś niedobrego z kolumnami :D głośniki są oryginalne w moim posiadaniu od nowości, także nic nie zmieniałem w nich :) z góry dziękuję za odpowiedzi, nie chciałbym mieszać, dlatego jeśli czegoś nie opisałem to przepraszam najmocniej :D Jak podłączyć głośniki pod wzmacniacz Jak podłączyć głośniki pod wzmacniacz
  • Helpful post
    sunrise84
    Level 42  
    Super_Mechanik wrote:
    jak to jest,

BO:

Super_Mechanik wrote:
    że mój wzmacniacz ma 280watt i jest taki duży i ciężki,

przeciwko :

Super_Mechanik wrote:
    a kina domowe mają po 800watt i są malutkie

Bo twój wzmacniacz ma porządny transformator i wydajny zasilacz przeciwko tym wynalazkom które mają bełkot marketingowy byle tylko duże liczby przyciągneły klientów.

https://www.hifi-wiki.de/index.php/Denon_PMA-1080_R

Mam nadzieje że rozumiesz niemiecki.

A z rzeczy które cię interesują to Denon ma: