Witam mam scudo silnik 2.hdi o mocy 140KM i oznaczeniu RHR . Niestety urwało zawory, wiec pozostała wymiana silnika. Zamówiłem uzywany, kopletny, niestety przyszedł z oznaczeniem RHJ . Zanim zrobie wojnę i komus krzywdę, mam pytanie - jakie są róznice pomiedzy tymi silnikami? czy sa zamienne? co ew nalezałoby zmienic? Otrzymany silnik wydaje sie ze jest z niewielkim przebiegiem i doskonałym stanie technicznym.
Dzieki, czyli pojawiła sie nadzieja. ale co z elektroniką? np na wyglad mam identyczne wtryskiwacze, ale RHR jest o kodzie 9657144580, a RHJ maja kod 9658194180. Mojr stare są uszkodzone, czy te z RHJ beda współpracowały z komputerem silnika? Wymagają zmiany oprogramowania? czy wszystkie czujniki silnika powinienem przełożyć ze starego silnika do do nowego by ten pracował poprawnie?
RHJ był na Siemensie
RHR część na Siemensie a później już na Delphi
RHR miały bodaj do 2006r wadliwe EGR`y
Sporo różnic osprzętowych, kodowania, kodowania, kodowania. Bez dobrego elektronika samochodowego z kompem się nie obędzie.
Wiec do rzeczy, Silniki RHR i RHJ są zamienne, ale trochę nie są Generalnie jedynie co ich łączy to goły słupek. A cały osprzęt dosłownie wszystko , jest zupełnie inne , i nie mówię tu o oznaczeniach czy kodach, generalnie RHJ ma gabarytowo wszystko....mniejsze trzeba było wszystko zdjąć łącznie z uchwytami wspornikami etc. Jedyną rzeczą która adaptowałem do RHR z RHJ są wtryski - wymagają jedynie adaptacji w serwisie.
Generalnie po co tak komplikować sobie życie? Mój silnik miał 225tys km, urwało wszystkie zawory na 4 cylindrze, wiec zrobiło mały Armagedon. Dostałem cały kpl motor RHJ z rozbitego Peugeot z przebiegiem 90 tys . Kosztował znacznie drożej niż goły słupek, ale moje wtryski z RHR okazały sie szrotem, a te z RHJ były b dobre. więc finalnie wyszło na plus.
Czy auto jezdzi? nie, ono zap.... O czym wszystkim donoszę i dziękuje za pomoc .
Witam serdecznie
potrzebuje pomocy specjalistów.
Kupiłem Citroena Jumpy 2009r. z silnikiem RHR niestety silnik do remontu (czyt. wymiany).
Mam możliwość zakupić silnik RHJ zarówno słupek jak i kompletny z osprzętem gdyż ten jest jeszcze w rozbitku i można odpalić.
Pytanie czy możne je tak po prostu przełożyć ?
słupki sa te same, ale cały dokładnie cały osprzęt nawet uchwyty, wsporniki są różne. Jeśli kupisz kompletny rhj - wszystko musisz z niego zdjąć, nic sie nie przyda, wiec po co przepłacać?
Mi został teraz cały kpl osprzet - i niw eiem co z tym zrobić.