Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

scudo 140KM - Silnik 2.o hdi RHR jest zamienny z RHJ jakie są róznice?

Marek_spectra 16 Jan 2021 12:43 2184 10
  • #1
    Marek_spectra
    Level 10  
    Witam mam scudo silnik 2.hdi o mocy 140KM i oznaczeniu RHR . Niestety urwało zawory, wiec pozostała wymiana silnika. Zamówiłem uzywany, kopletny, niestety przyszedł z oznaczeniem RHJ . Zanim zrobie wojnę i komus krzywdę, mam pytanie - jakie są róznice pomiedzy tymi silnikami? czy sa zamienne? co ew nalezałoby zmienic? Otrzymany silnik wydaje sie ze jest z niewielkim przebiegiem i doskonałym stanie technicznym.
  • #2
    Piasek80
    Level 31  
    Niczym. Słupek silnika jest taki sam.
    RHR, RHF, RHJ są identyczne.
  • #3
    Marek_spectra
    Level 10  
    Dzieki, czyli pojawiła sie nadzieja. :) ale co z elektroniką? np na wyglad mam identyczne wtryskiwacze, ale RHR jest o kodzie 9657144580, a RHJ maja kod 9658194180. Mojr stare są uszkodzone, czy te z RHJ beda współpracowały z komputerem silnika? Wymagają zmiany oprogramowania? czy wszystkie czujniki silnika powinienem przełożyć ze starego silnika do do nowego by ten pracował poprawnie?
  • #4
    Piasek80
    Level 31  
    RHJ był na Siemensie
    RHR część na Siemensie a później już na Delphi
    RHR miały bodaj do 2006r wadliwe EGR`y
    Sporo różnic osprzętowych, kodowania, kodowania, kodowania. Bez dobrego elektronika samochodowego z kompem się nie obędzie.
  • #6
    Marek_spectra
    Level 10  
    Ok. działam - dam znac z jakim skutkiem .
  • #7
    Marek_spectra
    Level 10  
    Wiec do rzeczy, Silniki RHR i RHJ są zamienne, ale trochę nie są :) Generalnie jedynie co ich łączy to goły słupek. A cały osprzęt dosłownie wszystko , jest zupełnie inne , i nie mówię tu o oznaczeniach czy kodach, generalnie RHJ ma gabarytowo wszystko....mniejsze :) trzeba było wszystko zdjąć łącznie z uchwytami wspornikami etc. Jedyną rzeczą która adaptowałem do RHR z RHJ są wtryski - wymagają jedynie adaptacji w serwisie.

    Generalnie po co tak komplikować sobie życie? Mój silnik miał 225tys km, urwało wszystkie zawory na 4 cylindrze, wiec zrobiło mały Armagedon. Dostałem cały kpl motor RHJ z rozbitego Peugeot z przebiegiem 90 tys . Kosztował znacznie drożej niż goły słupek, ale moje wtryski z RHR okazały sie szrotem, a te z RHJ były b dobre. więc finalnie wyszło na plus.
    Czy auto jezdzi? nie, ono zap.... :) O czym wszystkim donoszę i dziękuje za pomoc .
  • #8
    coorey
    Level 1  
    Witam serdecznie
    potrzebuje pomocy specjalistów.
    Kupiłem Citroena Jumpy 2009r. z silnikiem RHR niestety silnik do remontu (czyt. wymiany).
    Mam możliwość zakupić silnik RHJ zarówno słupek jak i kompletny z osprzętem gdyż ten jest jeszcze w rozbitku i można odpalić.
    Pytanie czy możne je tak po prostu przełożyć ?
  • #9
    Marek_spectra
    Level 10  
    słupki sa te same, ale cały dokładnie cały osprzęt nawet uchwyty, wsporniki są różne. Jeśli kupisz kompletny rhj - wszystko musisz z niego zdjąć, nic sie nie przyda, wiec po co przepłacać?

    Mi został teraz cały kpl osprzet - i niw eiem co z tym zrobić.
  • #10
    zasilaczwarsztatowy
    Level 12  
    Witam, co trzeba robić z silnikiem żeby pourywać zawory?
  • #11
    michal_rybka
    Level 34  
    pewnie wystarczy nie wymieniać paska rozrządu ;)