Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez (Bosch) podłączyłem do komputera i ??

18 Paź 2005 09:45 1608 7
  • Poziom 12  
    Jak w temacie i niby wszystko w porządku ale niepokoi mnie to, że po przekroczeniu ok. 4500,5000 obrotów wyprzedzenie zapłonu spada z 45 na 30 ,31 stopni. Proszę o poradę odnośnie diagnozowania tego poloneza. Proszę o cokolwiek zapisy z pracy silnika nie wiem własne spostrzeżenia.

    Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Panowie odnosze wrażenie że polonez z tym wtryskiem sie nie psuje poniewasz nikt nie ma bladego pojęcia jak to diagnozować. Opel vw i inny szmelc tego jest pełno to sie psuje a zdechły polonez nie i nikt nie ma żadnych doświadczeń.
    No nic pragne jedynie podziękować.
  • spec od auto-elektro
    moze dziala jakas ochrona przed uszkodzeniem silnika?
    jesli wszystko jest ok to nie przejmuj sie , lej zupke i jeździj.
    powodzenia
  • Poziom 21  
    pozdrawiam
    jakiś czas temu tak z ciekawości badałem takie autko, 0 błędów, wszystkie parametry w normie i nie wychodził poza 32 (chyba ; +- 2) stopnie, więc chyba tak powinno być. Poza tym 45 stopni to bardzo dużo jak na silnik z wałem podpartym w 3 miejscach, podejżewam że to było jednym z czynników zmiany układu sterowania z multec na bosch (multec był chyba 6 koni mocniejszy ale w silnikach szybko zużywały się panewki; niesądze że fabrykę interesowała awaryjność modułu zapłonowego abimex-a). Przychylam się do kolegi wyżej że to raczej prawidłowy obiaw i nie należy się tym stresować :)
  • Poziom 27  
    Ten system ma czujnik spalania stukowego i widocznie jego działanie to powoduje
  • Poziom 25  
    Witam.We wtrysku jednopunktowym firmy Bosch jak rowniez w innych wyprzedzeniem zaplonu steruje czujnik polozenia walu korbowego.Podczas zwiekszania obrotow silnika wyprzedzenie zmienia sie w zaleznosci od obciazenia silnika.Na wolnych odrotach i na postoju po zwiekszeniu obrotow wyprzedzenie jest inne a podczas jazdy tez jest inne.Tak wiec takie zachowanie silnika jest jak najbardziej prawidlowe.No i oczywiste jest tez ze zarowno przy zmianie predkosci obrotowej silnika,obciazenia silnika zmienia sie nie tylko kat wyprzedzenia zaplonu ale tez i zuzycie paliwa,niestety.Pozdrowka.
  • Poziom 12  
    Dziękuje za podpowiedzi. Ale skoro wszystko jest dobrze to dlaczego z trudem rozpędza sie do 120 a 130 to prędkość maksymalna i buczy przy tym jak głodna krowa. Dodam że silnik po remoncie i remont przyniósł ledwo wyczuwalną poprawę.
    leinadzs napisał:
    Ten system ma czujnik spalania stukowego i widocznie jego działanie to powoduje

    Niestety to nie ten model fakt, że pracuje na pograniczu spalania stukowego i to też mnie trochę martwi.
    Skoro to tak ma być to musze poszukać gdzie indziej. Kto wie kiedy i w jakim punkcie mają sie otwierać i zamykać zawory, co da przerzucenie o jeden ząbek paska??? Może ktoś już testował oszczędziło by mi to trochę roboty.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.
  • Poziom 27  
    Właśnie, sprawdź rozrząd