Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Jaki piec gazowy kupić do mieszkania 34m2 i czy to ogrzewanie będzie opłacalne?

LGrzes 20 Jan 2021 21:34 1101 24
Buderus
    LGrzes
    Level 4  
    Mam mieszkanie - kawalerkę 34 m2. Aktualnie ogrzewanie prądem elektrycznym. Jaki radzicie zakup kotła gazowego? Czy w takim małym metrażu opłaca się może bardziej ogrzewanie na podczerwień? Wysokość pomieszczeń 2.5 m. Kamienica stara, ale ocieplona, dach nowy.
    Przyznam że nie znam się na tym całkowicie. Jakie byłyby koszty takiej instalacji gazowej? Może ktoś doradzi?
  • Buderus
    LGrzes
    Level 4  
    Cała robota zlecona komuś.....
    Oczywiście o dotacji pamiętam :-)
  • Helpful post
    BUCKS
    Level 39  
    kotły gazowe 2-funkcyjne mogą mieć moc minimalną na poziomie 3-3,5kW, czyli tyle ile Ty będziesz potrzebował dla mrozów ponad -20.
    Inaczej mówiąc taktowanie kotła będzie normą.
    Jeśli myślisz o gazówce to na Twoim miejscu dawałbym największe grzejniki jakie wejdą fizycznie wejdą Ci pod okno. Taktowania nie pozbędziesz się ale przynajmniej spokojnie nagrzejesz pokoje w ramach jednego cyklu grzania.
    Przyjmując, że w swoim mieszkaniu potrzebujesz np. 80W/m2 to dla 34m2 daje to zapotrzebowanie 2,7kW ale na mrozy rzędu -20, a średnio w sezonie będziesz potrzebował moc na poziomie 1,2kW.
    Dla Ciebie optymalnie byłoby mieć kocioł gazowy o mocy minimalnej rzędu 1kW ale takowy nie istnieje.
  • Buderus
  • Helpful post
    r103
    Level 34  
    Ja może na temat.
    Kominiarz, projektant i nadzór, kocioł, komin, rurki, grzejniki, robocizna, potem malowanie mieszkania /bo trochę się zdemoluje/ - pewnie w 10 000 złotych się uda zmieścić.

Zupełnie nie-opłacalne gdy już działa ogrzewanie prądem jakoś tam.