Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Cieknący zawór kątowy przy grzejniku

al11 23 Jan 2021 12:11 3717 41
    al11
    Level 15  
    Nie jestem hydraulikiem, więc jeśli użyję niefachowego określenia, to proszę o sprostowanie.
    Moja instalacja ma dziesięć lat. Grzejniki INVENA i DIAMOND.
    Przed miesiącem zaczęła ciec zaślepka (nie wiem czy dobrze napisałem) zdjęcie z zielonym opisem.
    Przed tygodniem zaczęło ciec przy zaworach kątowych od strony ściany (zdjęcie z żółtym opisem). Chwilę później zaczęło ciec w kuchni ale jeszcze nie wiem gdzie.
    Zadawałem pytanie o hydrofor i przy okazji zapytałem o wyciek. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe po kilkunastu latach ale może przemarzły uszczelki. (raczej niemożliwe) ale czasem temperatura zbliżała się do zera.
    Znalazłem na elektrodzie info, że czasem wystarczy dokręcić śrubunek. Dokręciłem ale wcześniej zakręciłem zawory.
    Od strony ściany nie cieknie ale jak odkręciłem zawory to prawy zaczął ciec pod śrubą zaworu (zdjęcie z czerwonym opisem).
    Jak przekręciłem śrubę lekko pod skosem (tak była na samym początku) przestało ciec. Jednak jak grzejnik ostygł cieknie od nowa.
    1. Czy kilkanaście lat to czas na wymianę wszystkich zaworów?
    2. Czy bez wymiany zaworu mogę coś zrobić z tym który cieknie pod śrubą zamykającą?
    Cieknący zawór kątowy przy grzejniku
    Cieknący zawór kątowy przy grzejniku Cieknący zawór kątowy przy grzejniku
    stanislaw1954
    Level 43  
    al11 wrote:
    Zadawałem pytanie o hydrofor i przy okazji zapytałem o wyciek. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe po kilkunastu latach ale może przemarzły uszczelki. (raczej niemożliwe) ale czasem temperatura zbliżała się do zera.
    Raczej bez zamarznięcia taka sytuacja nie miała by miejsca w kilku punktach.-
    Zdjęcie 1 -nakrętka nie dokręcona, lub uszkodzony o-ring gumowy pod nakrętką.