Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a4 2,5 TDi 2002 - wymiana pompy wtryskowej,samochod nie odpala

pawko758 28 Jan 2021 22:29 1503 44
  • #1
    pawko758
    Level 9  
    Witam.

    Przeczytalem juz chyba wszystkie posty ale nie znalazlem odpowiedzi na moj przypadek,wiec zakladam nowy watek.

    Pacjent to Audi a4 b6 Silnik AKE ,132 kW.rok 2002
    Dawca to Audi A4 b6 Silnik AKE ,132 kW.rok 2003

    Problem pojawil sie z pompa wtryskowa,po diagnozie kod bledu 550-regulacja kata wymuszenia wtrysku.Doszlismy ze znajomym ze padla.Wczesniej byly male zgrzyty.
    Po wizycie w warsztatach i uslyszeniu ze bez problemu mozna wymienic i nie ma kodowania wzielismy od dawcy.Po zamontowaniu okazalo sie ze rozruch zablokowany porzez immo.
    Pytanie jest nastepujace .
    Jak moge w tej sytuacji wyciagnac piny do adaptacji nowej pompy w nowym samochodzie?Czy musze montowac spowrotem obydwie i wtedy czytac?

    Diagnostyka programem CDIF3+ expert

    Pompa dawcy siedzi u biorcy ,stara pompa lezy ale dziala.Dawca jest troche rozbebeszony ale akumulator sie znajdzie.

    Z gory dziekuje za pomoc.
  • #3
    pawko758
    Level 9  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Mój program nie jest w stanie szczytac kodu.Brak innego.Kod z kluczyka serwisowego nie wchodzi.
    Brak kodu na wlepce ECU.Jak duża szansa jest że znajdę kod na wlepce za zegarami?Czy znajdzie aso z nr.vin?
  • #5
    pawko758
    Level 9  
    Numer sterownika :8E0907401C .

    Dodano po 2 [godziny] 9 [minuty]:

    Jest możliwość załatwienia VAG 5053 ITS,v-scan.Czy wyciągnę nim pin z samochodu?
    Z góry dziekuje zainteresowanym
  • #6
    pawko758
    Level 9  
    Nikt nie jest w stanie pomóc w uzyskaniu kodu?Rozumiem ze wiedza nie jest za darmo.Mi nie jest potrzebna do niczego.Mogę podjechać w promieniu 300 km odemnie do kogoś na ściągnięcie kodu ,z zegarkami bądź z ECU.Tudziez wymienic się sterownikami bez immo za dopłatą.
    Samochod mam od 10 lat przeszlo i szkoda mi go wyrzucić jak wszystko jest.
  • #8
    pawko758
    Level 9  
    I tu jest kolejny problem.Miszkam w Norwegii. Moz3 ktoś na forum siedzi z mojej okolicy ,badz zna kogoś z odpowiednimi umiejętnościami i narzędziami gdzie moglbym sie zgłosić.
  • #9
    oktawian89
    Level 26  
    Zamów sobie vag tacho 5.0 za 19 USD z alli.

    Powinien wyciągnąć z edc15 ? Pin lub z zegarów.
  • #10
    ignac112
    Level 20  
    Vag tacho ogarnie pin z zegarow po obd. Potem zgodnie z procedurą rosstech dopasuj pompę. Jak kat wtrysku jest ustawiony poprawnie to musi odpalić.
  • #11
    pawko758
    Level 9  
    Zamówiony interfejs z Ali.Zobaczymy jak dotrze.Dziekuje na ta chwilę za wskazówki.
  • #12
    adam7009

    Level 40  
    Pytanie czy vag tacho ogarnia ?to licznik rb4 crypto zapewne bo 2002rok ,nawet smok ma problem z poprawnym odczytem pinu.Po za tym wymieniałem już dużo takichliczników na właśnie próby odczytania pinów takimi nielicencjonawanymi zabawkami,bym uważał bo do naprawy liczniik już nie jest jak się uszkodzi,trzeba drugi a wtedy już wiecej pinów potrzeba i większy problem.
  • #13
    pawko758
    Level 9  
    Już zamówiony więc poczekam i sprawdzę .Najpierw na dawcy co bym nie było żal jak zepsuje.Jak się nie uda wówczas będę się kontaktował w celu zakupu/wymiany.
  • #14
    oktawian89
    Level 26  
    Ram jest chyba edc15 wec powinien tym z ECU pin wyciągnąć ?
  • #16
    pawko758
    Level 9  
    Tak edc15 siedzi w nich
  • #17
    pawko758
    Level 9  
    Tak sobie myślę czekając na interfejs,że mógłbym dla sprawdzenia przełożyć resztę z dawcy.tj.:Ecu,zegary i stacyjke.Powinien odpalić już po takiej modyfikacji.
    Zastanawia mnie tylko jak duża szansa jest że wyskocza mi błędy na desce z wersji dawcy takie,których moja wersja nie ma.Wersja dawcy jest bogatsza i lepiej wyposażona w różne czujniki.Zegary też różnia się wyswietlaczem.Bedzie mieć to wogole sens?Ktoś robił taka przekładke kiedyś?
  • #18
    pawko758
    Level 9  
    Przełożyłam zegary,kompa i pluskwy z kluczyków żeby nie wymieniać stacyjki. Samochód ma wciąż blad z rozruchem bo immo nie dopuszcza.Od wsadu idzie kabelek na 2 pin czy jest to jakiś czytnik kluczyka?Czy zmiana wsadu pomoże.Ktos wie jaki element jeszcze z dawcy trzeba wziąć by auto odpalilo.?
  • #19
    carrot
    Moderator of Cars
    Zobacz gdzie idzie kabelek z 2 pin wtyczką z pętli na stacyjce
  • #20
    pawko758
    Level 9  
    Kabelek łączy się z całą wiązka od kostki i wchodzi gdzieś pod kolumne kierownicy.Przesledzilem jakieś 30 cm.dalej muszę rozebrać trochę plastików żeby zobaczyć gdzie on dalej idzie.
  • #21
    carrot
    Moderator of Cars
    Wydaje mi się, że w tym modelu jest czarna, plastikowa puszka immo, ale głowy sobie nie dam uciąć
  • #22
    oktawian89
    Level 26  
    Jakiś komputer podpiąć i sprawdzić czy łączy się z kanałem 25 czy 17. Oraz w którym można sprawdzić status transpondera
  • #23
    nici
    Moderator Chiptuning
    carrot wrote:
    Wydaje mi się, że w tym modelu jest czarna, plastikowa puszka immo, ale głowy sobie nie dam uciąć


    A4 "małysz" już nie miała immoboxa. Tylko zegary.

    Dodano po 3 [minuty]:

    pawko758 wrote:
    Miszkam w Norweg
    Gdzie dokładnie ?
  • #24
    pawko758
    Level 9  
    no i do mnie doszly sluchy ze immo siedzi na pompie.Jutro rozgrzebie dawce i bede wiedzial dokad idzie przewodzik.


    pawko758 wrote:
    Miszkam w Norweg
    Gdzie dokładnie ?[/quote]

    Fagernes,dolina Valdres.A ty tez w norwegii siedzisz ?
  • #25
    pawko758
    Level 9  
    Już wiem gdzie idzie kabelek.Laczy się z całą wiązka i przechodzi po pedałem sprzęgła do silnika.
    Zalazłem takie oto pudełko pod kierownica.czyzby immo? audi a4 2,5 TDi 2002 - wymiana pompy wtryskowej,samochod nie odpala
  • #26
    ignac112
    Level 20  
    Jest to tzw. moduł świateł.
    Ogólnie w ogóle odpala i gaśnie?
    Bo jeżeli tak to immo, jeżeli nie to pewnie pompa przestawiona.
  • #27
    pawko758
    Level 9  
    A już myślałem że immo.Czyli podmianka nic nie zmieni?
    Tak odpala na 2 sekundy i gaśnie.Na kompie pokazuje że zablokowany przez immo.
    A tak wygląda stacyjke z kabelkiem
    audi a4 2,5 TDi 2002 - wymiana pompy wtryskowej,samochod nie odpala
  • #28
    carrot
    Moderator of Cars
    Ta skrzynka to jest bordnetz (cecm), przełóż z dawcy i zobacz czy odpali
  • #30
    pawko758
    Level 9  
    Sprawa chyba zalatwiona.Samochod odpalił.Caly szczegół tkwi w stacyjce i tym kabelku 2 pin.Najwyrazniej jest to czytnik kodu z kluczyka.Niestety stacyjka ma kołnierz i trochę się różni od mojej ale po obróbce będzie pasować do bebna.Blad z immo znikł.zostal tylko od kiery wielofunkcyjnej.Ale to już mi nie przeszkadza.W późniejszym czasie skazuje.Teraz składanie i przejażdżka.

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Tak jak myślałem.Pacjent chodzi ale nie jest w pełni sprawny.
    Objawy to:
    Falowanie obrotow od 740 do 760 na B.jalowym
    Brak mocy
    Blad na komputerze to :regulacja kata wyprzedzania wtrysku.
    (granica regulacji przekroczona)
    Pytanie czy możliwe jest że trzeba przekodowac wtryskiwacze na nowa pompę?