Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych

Tomekvwcc 28 Jan 2021 23:35 1911 22
  • #1
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Witam, ma może ktoś schemat sterownika świec żarowych 457i całej instalacji zasilającej świece żarowe VW CC 2.0 bluemotion gt dsg 2014. Jak mogę go sprawdzić miernikiem w domowych warunkach, które piny za co odpowiadają. Z tego co już doszedłem, to ten szeroki to zasilanie a g1g2g3g4 to zasilanie świec i na tym się kończy moja wiedza.

    Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych
  • #2
    Pakpik
    Level 9  
    Jaki masz błąd? Wyjścia prądowe sprawdzisz tak jak na ostatnim zdjęciu. Kolejno g1, g2, g3, g4 z zasilaniem. Co do reszty pinów to raczej Ci się to nie uda. Ale diagnostyka kompem to podstawa. Warto też zmierzyć same świece. Tylko nie przez podanie napięcia bo na 90% nie są 12 V i sprawną załatwisz.
  • #3
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Sprawdziłem komputerem i właśnie pokazał błąd sterownika świec żarowych niewiarygodne źródło P0684, świece sprawdziłem, są dobre, a przekaźnik sprawdziłem, podłączyłem jedna elektrodę do pinu 30 ta szeroka, zasilająca, a drugą elektrodę po kolei do g1, g2, g3, g4 na tych pinach pokazuje to samo co na tym zdjęciu, tylko nie wiem czy to jest odpowiednia wartość?
    Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych
  • #4
    jacek074
    Level 28  
    30 stały plus, 31 masa, 87 plus po zapłonie. Jak zasilanie ok. to sterownik do wymiany. Tutaj sterowanie świec sygnałem prostokątnym.
  • #5
    Pakpik
    Level 9  
    Jak masz miernik ustawiony na diodę to wartość jest ok. Co do swiecy to różnie mają i kilka dziesiątych powoduje błąd. Dlugo tym jeździsz? Grzebał tam ktoś?
  • #6
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Samochód mam od 8 miesięcy, jak go zakupiłem to już taki błąd był, ale samochód ładnie odpalał to nic z tym nie robiłem, temperatura na zewnątrz spadła i problem się pojawił, nikt tam nie zaglądał tylko ja sam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    jacek074 wrote:
    30 stały plus, 31 masa, 87 plus po zapłonie. Jak zasilanie ok. to sterownik do wymiany. Tutaj sterowanie świec sygnałem prostokątnym.

    Jeśli podłącze plus do 30 i 87 a minus do 31 to co wtedy powinno się pokazywać na mierniku (rozumiem że miernik ma być ustawiony na 20 V) i na jakim pinie a do czego są te dwa pozostałe piny.
  • #7
    Pakpik
    Level 9  
    Zasilanie sprawdzić najlepiej kontrolką. Jak jest uwalony w izolacji przewód to miernik Ci pokaże napięcie np. 12 V, ale jak przyłożysz obciążenie (żarówka kontrolki) to świecić nie będzie. Między styki 31 i 87 żarówka W5W - włącz zapłon, a pomiędzy masą karoserii i stykiem 30 np. żarówka halogenowa H1 - bez zpłonu. Obejrzałeś styki na fajkach i świecach? Np. w Ducato śniedzieją i wywala błąd komunikacji pomiędzy sterownikiem świec a ECU. Definicja nielogiczna, ale tak jest.
  • #8
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Sprawdziłem w samochodzie ten pin 30 i nie ma tam wcale napięcia, albo kabel uwalony, albo jest jeszcze jakiś bezpiecznik, teraz pytanie gdzie ten kabel idzie dalej od przekaźnika?
  • #9
    jacek074
    Level 28  
    Jakie oznaczenie silnika (cztery litery)?
  • #11
    Pakpik
    Level 9  
    Spalony albo wyciągnięty. Komora silnika, bezpiecznik 50 A czewony, od strony silnika, pierwszy licząc od chlodnicy.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Maxi, czyli ten duży.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tam było kilka rodzajów skrzynek bezpieczników. Wstaw zdjęcie tej z Twojego auta.
  • #12
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych
    Pakpik wrote:
    Spalony albo wyciągnięty. Komora silnika, bezpiecznik 50 A czewony, od strony silnika, pierwszy licząc od chlodnicy.

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Maxi, czyli ten duży.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Tam było kilka rodzajów skrzynek bezpieczników. Wstaw zdjęcie tej z Twojego auta.
    Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych

    Dodano po 5 [minuty]:

    jacek074 wrote:
    Jakie oznaczenie silnika (cztery litery)?

    CFFBK

    Dodano po 1 [minuty]:

    CFFBK

    Dodano po 8 [minuty]:

    Te duże bezpieczniki sprawdziłem i są dobre, czy ten kabel od sterownika czerwono biały idzie do skrzynki z bespiecznikami? Na każdym bezpieczniku jest napięcie już sprawdziłem

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nnalazłem jakiś kabel czerwono biały który idzie do skrzynki pod bezpiecznikami, ale nie wiem czy to ten od sterownika, sprawdziłem czy jest przejście na jedną końcówkę podłączyłem sondę a drugą sondę na wejście 30 gdzie jest podłączony sterownik i nie ma przejścia
    Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych
  • Helpful post
    #13
    Pakpik
    Level 9  
    To ten którego brakuje!!!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jak nie masz grzanej elektrycznie szyby przedniej to ten bezpiecznik obok wolnego miejsca od strony szyby przełóż w miejsce brakującego. Ktoś zamienił je. Puste pole w tym rzędzie ma być od strony szyby.
  • #14
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Czyli kabel uwalony ciekawe w którym miejscu 🤔

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nie mam grzanej szyby przedniej. Tutaj gdzie jest wolne miejsce już sprawdziłem tam idzie tylko jeden kabel I jest tam napięcie 12v czerwono biały ale cieńszy niż od sterownika nie ma powrotnego kabla więc to nie to
    Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych na tym Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych
  • Helpful post
    #15
    Pakpik
    Level 9  
    Wsadź tam bezpiecznik i sprawdź wtedy zasilanie na kości od sterownika świec.
  • Helpful post
    #16
    jacek074
    Level 28  
    Wg schematu bezpiecznik 28 (50A), którego nie ma. Wyjście ze skrzynki pin 1 w złączu 40 pinowym przewód czerwono biały 6mm*
  • #17
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Czyli mam wsadzić tam bespiecznik, spróbuję ale to pewnie nic nie da o jest tam wejście ale nie ma wyjścia a od czego jest bespiecznik F27 skoro nie mam grzania przedniej szyby?ale ty mówisz o VW CC ja również widziałem skrzynki że miejsce 27 jest puste a w 28 jest wsadzony bespiecznik ale to był Passat cc 2008/2012
  • #18
    carrot
    Moderator of Cars
    Weź kawałek dowolnego kabla, podłącz do 30 kostki przekaźnika, do drugiego końca miernik ustawiony na buzzer i szukaj w skrzynce bezpieczników skąd wychodzi zasilanie przekaźnika świec
  • #19
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Jak z przekaźnika wychodzi kabel czerwo czarnym to tak samo musi iść do skrzynki z bezpiecznikami wszystkie kable w skrzynce sprawdziłem czerwono białe ale żaden nie ma przejścia do sterownika, może ten kabel od sterownika idzie jeszcz w inne miejsce może do samochodu?
  • #20
    carrot
    Moderator of Cars
    Z tego co kojarzę z przodu tej skrzynki z bezpiecznikami jest szyna +12V do której są przykręcone bezpieczniki blaszkowe, sprawdzałeś czy tam przypadkiem nie ma zasilania przekaźnika świec
  • #22
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Okazało się że ktoś pomylił bezpieczniki wsadziłem dezpiecznik w f28 I samochód zapalił za pierwszym razem nie wiem czemu jest tam bespiecznik f28 skoro nie mam grzanej przedniej szyby

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wsadziłem tam bezpiecznik z drugiego samochodu właśnie robię skan vcdsem
  • #23
    Tomekvwcc
    Level 8  
    Po skanowaniu vcdsem wyskoczyły błędy ale to pewnie dlatego że aku był kilka razy rozłączany, po skasowaniu błędów i odpaleniu silnika kilka razy kolejny skan jest tylko jeden błąd B10a5 Pewnie kable są poprzecierane od ogrzewania foteli, Ogólnie poza tym błędem niemal żadnych, ewentualnie może powrócić błąd p0104 G70 chyba już EGR jest zapchany albo się zapycha Sterownik świec żarowych VW 457 Niewiarygodne źródło sterownika świec żarowych ,, Wszystkim dziękuję za dobre rady i pomoc