Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Berlingo - dziwne odczyty i błędy

ap_m 30 Jan 2021 17:34 687 14
Wago
  • #1
    ap_m
    Level 8  
    Berlingo, benzyna, silnik Tj5Jp4.
    Coś dziwnego dzieje mi się z autem.

    Najpierw kilka minut po zgaszeniu silnika włączał się wentylator chłodnicy (mimo że temperatura nie przekraczała 90). Działo się to dość często.
    Jako że termostat był walnięty (nie zamykał się) wymieniłem, razem z czujnikiem.
    Niestety problem nadal występował.

    Jakiś czas później pojawił się błąd sondy P0130, po skasowaniu było ok (2 miesiące).
    Następnie na wskaźniku (silnik lekko rozgrzany, nawet termostat się nie otworzył) pojawiła się temperatura maksymalna i alarm na wyświetlaczu.
    Podłączenie pod komputer niczego nie wykazało.

    Kolejne 2 miesiące było ok.

    Ostatnio błąd sondy zaczął się częściej pojawiać (zazwyczaj 130, 135).

    Wymieniłem sondę, niestety nic to nie zmieniło.
    Na dodatek pojawiły się dziwne odczyty (program PCMScan).
    Głównie chodzi mi o temperaturę, oraz prędkościomierz.

    Jak widać na załączonym zrzucie temperatura waha się od - 40 do 215, gdzie rzeczywista około 90,
    wartość chwilowa ciągle skacze, choć skoki zazwyczaj wynoszą +- 30.

    To samo się dotyczy prędkościomierza ? samochód na postoju, a odczyty pokazują szybko zmieniające wartości.
    Natomiast wskazania na liczniku zarówno temperatura jak i prędkość są stabilne.

    Berlingo - dziwne odczyty i błędy

    Ma ktoś jakiś pomysł co może się dziać?
    Pozdrawiam Piotr.
  • Wago
  • #2
    pablo251
    Level 13  
    Przypadłość aut francuskich - elektryka. Sprawdź przewody dochodzące do czujnika temperatury. Prawdopodobnie gdzieś zwarcie do masy. Poruszać przewodami gdy coś nie tak się dzieje, a błędy to następstwo elektryki.
  • #3
    ap_m
    Level 8  
    Dzięki za odpowiedź.

    Też podejrzewam kabelki, tylko nie bardzo wiem gdzie coś może stykać.
    Trochę próbowałem ruszać, efekt żaden.

    Może ktoś się orientuje, gdzie w tych autach najczęściej dochodzi do przetarć, czy
    innych uszkodzeń elektryki?

    Niestety błędy sondy pojawiają się już codziennie.
    a na dodatek kolejne dwa błędy 1336 i 1340.
    Te chyba też są wynikiem tej samej przyczyny.
  • #4
    pablo251
    Level 13  
    Co mogę poradzić, odpiąć zasilanie, wypiąć wszystkie złącza przy sterowniku silnika. Jakiś preparat do połączeń styków w aerozolu. Czujnik temperatury od strony kolektora ssącego w połowie wysokości silnika, czy tam gdzie nie masuje przewód. Do przetarć dochodzi często na rozwidleniu wiązek przewodów elektrycznych, a raczej do zerwania ciągłości przewodzenia przewodu (tak było u mnie) i auto za cholery nie chciało odpalić. Taka jakość przewodów w tych francuzach. No chyba, że coś nie tak ze sterownikiem silnika. Po pierwsze, ja tak myślę że trzeba się uporać z tymi błędnymi wskazaniami temp, bo następujące błędy dla mnie są następstwem tych wskazań.
  • #5
    ap_m
    Level 8  
    Właśnie pożyczyłem inny interfejs ? lexia
    Wygląda na to, że poprzedni (ELM) jakieś głupoty pokazywał z tymi parametrami.

    Parametry temperatury, obrotów są stabilne.
    Notorycznie pojawia się błąd P0130 (prawie codziennie), w ciągu tygodnia pojawił się dodatkowo 2-krotnie błąd P0134.
    Również kilka razy błędy 1336 i 1340.

    Wykonałem testy (z programu) cewki, wtrysków - nic nie znalazło.
    Oczywiście to nic nie znaczy, bo w tym akurat czasie mogło nie być problemu.
  • Wago
  • #6
    pablo251
    Level 13  
    Błędy p1336 i1340 to wypadanie zapłonu, dlaczego? Świece do sprawdzenia jak wyglądają, a następnie podmieniłbym sterownik silnika. Błąd sondy to przypuszczam nagar na sondzie spowodowany braniem oleju przez silnik - czy mylę się? Nagar na 4-tej świecy - branie oleju - błąd p01340.
    Ja zrobiłbym tak, sprawdził kompresję na poszczególnych garach, wymienił świece, sprawdził czy na kolektorze ssącym pojawił się olej - świadczyłoby o stanie pierścieni tłoków. Na koniec podmieniłbym sterownik.
  • #7
    ap_m
    Level 8  
    Świece i sonda były zmienione.
    Bez zmian.
  • #8
    koleś kit
    Level 39  
    Opisz znaczenia tych błędów.I nic już nie wymieniaj.
  • #9
    ap_m
    Level 8  
    P0130 – AWARIA OBWODU CZUJNIKA TLENU (O2) (CZUJNIK BANKU 1 1)
    P0134 – CZUJNIK TLENU (BANK 1, CZUJNIK 1) – NIEWYKRYTA AKTYWNOŚĆ
    P1336-wypadanie zapłonu
    P1340-wypadanie zapłonu cylinder 4
  • #10
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Co to masz za silnik? W Francuzach są 3 litery, chyba 6-8 znak vinu.
  • #11
    koleś kit
    Level 39  
    Usterka sondy to zerwane kable,brak podgrzewania,zwarcie we wiązce uszkodzone ecu.Zmierz napięcie z ecu przy odpiętej wtyczce.Zmierz czy jest napięcie na grzałkę.Wypadanie zapłonów to cewka,wtrysk,sprężanie,uboga mieszanka.
  • #12
    ap_m
    Level 8  
    Ten silnik ma chyba dwie nazwy zamiennie stosowane Tu5JP4 i NFU
  • #13
    koleś kit
    Level 39  
    Ty sie nie zastanawiaj jakie silnik ma nazwy tylko podaj normalnie pojemność rok a potem kod.A druga rzecz co zrobiłeś z tym co napisałem?Sprawdziłeś coś s tą sondą już?
  • #15
    koleś kit
    Level 39  
    Ciebie interesuje usterka usterka czy kody silnika?Robisz coś w tym kierunku czy czytasz wikipedie?