Witam, od kilku miesięcy mam problem z moim Polo 9n 1.2 12V 2002.
Po podpięciu komputera pokazuje się błąd od EGR:
- P1403 System EGR bank 1 - sygnał zróżnicowany (control difference) - często w ilości 2 lub 3
oraz pojawiają się błędy od sondy lambda 2:
- P0138 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie
- P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
- P0140 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - brak aktywności
Nie wiem czym to jest spowodowane, sonda lambda była wymieniona w lutym/marcu 2020 (miała zlikwidować te błędy – brak efektu), wiązka sprawdzona na szybko wydaje się ok. Błędy te nie wpływały na pracę samochodu.
W listopadzie samochód zaczął szarpać, tracić moc, gasnąć na luzie, obroty falowały, po zgaśnięciu silnika był problem z jego ponownym uruchomieniem. Zauważyłem, że wystarczy pozostawić samochód na 10-15 minut i wszystko wraca do normy. Wymieniłem świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnice z adaptacją - brak efektu. Gdy wyczyściłem EGR i rurki od niego, przez jakiś czas nie zauważałem problemu, choć check cały czas się pojawiał. Niestety problem powrócił. Co zrobić? Nie jestem do końca przekonany czy jest to wina EGR? Czy może to być cewka? Proszę o pomoc i wskazówki.
Po podpięciu komputera pokazuje się błąd od EGR:
- P1403 System EGR bank 1 - sygnał zróżnicowany (control difference) - często w ilości 2 lub 3
oraz pojawiają się błędy od sondy lambda 2:
- P0138 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie
- P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
- P0140 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - brak aktywności
Nie wiem czym to jest spowodowane, sonda lambda była wymieniona w lutym/marcu 2020 (miała zlikwidować te błędy – brak efektu), wiązka sprawdzona na szybko wydaje się ok. Błędy te nie wpływały na pracę samochodu.
W listopadzie samochód zaczął szarpać, tracić moc, gasnąć na luzie, obroty falowały, po zgaśnięciu silnika był problem z jego ponownym uruchomieniem. Zauważyłem, że wystarczy pozostawić samochód na 10-15 minut i wszystko wraca do normy. Wymieniłem świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnice z adaptacją - brak efektu. Gdy wyczyściłem EGR i rurki od niego, przez jakiś czas nie zauważałem problemu, choć check cały czas się pojawiał. Niestety problem powrócił. Co zrobić? Nie jestem do końca przekonany czy jest to wina EGR? Czy może to być cewka? Proszę o pomoc i wskazówki.