Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW POLO 9N 1.2 - Szarpanie, falowanie obrotów gaśnięcie silnika.

djkuba 31 Jan 2021 23:06 1965 5
  • #1
    djkuba
    Level 6  
    Witam, od kilku miesięcy mam problem z moim Polo 9n 1.2 12V 2002.
    Po podpięciu komputera pokazuje się błąd od EGR:
    - P1403 System EGR bank 1 - sygnał zróżnicowany (control difference) - często w ilości 2 lub 3
    oraz pojawiają się błędy od sondy lambda 2:
    - P0138 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - wysokie napięcie
    - P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
    - P0140 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - brak aktywności

    Nie wiem czym to jest spowodowane, sonda lambda była wymieniona w lutym/marcu 2020 (miała zlikwidować te błędy – brak efektu), wiązka sprawdzona na szybko wydaje się ok. Błędy te nie wpływały na pracę samochodu.

    W listopadzie samochód zaczął szarpać, tracić moc, gasnąć na luzie, obroty falowały, po zgaśnięciu silnika był problem z jego ponownym uruchomieniem. Zauważyłem, że wystarczy pozostawić samochód na 10-15 minut i wszystko wraca do normy. Wymieniłem świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnice z adaptacją - brak efektu. Gdy wyczyściłem EGR i rurki od niego, przez jakiś czas nie zauważałem problemu, choć check cały czas się pojawiał. Niestety problem powrócił. Co zrobić? Nie jestem do końca przekonany czy jest to wina EGR? Czy może to być cewka? Proszę o pomoc i wskazówki.
  • #2
    slawomir szulkowski
    Level 14  
    Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy)
    Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody)
    Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany.
    Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika .
    Błędy te nie wpływały na pracę silnika? Sonda nr 2 jest sondą diagnostyczną i monitoruje ona tylko pracę katalizatora. Rozumiem, że wszystkie bezpieczniki zasilające silnika ,przewody masy i zasilania sterownika silnika dokładnie sprawdzone.
    Jeżeli te dwa przewody od grzałki sondy do sterownika są na 100% sprawne i błąd p1118 nadal się pojawia to sterownik do wymiany.
  • #3
    Polon27
    Level 18  
    Witam. Co do szarpania i gasniecia to ten egr może Ci się przysłuźyc. Miałem podobny problem. Na jałowych pracował ok, po dodaniu gazu szarpanie i w dalszej kolejności gasniecia. I faktycznie nie szło go odpalić. Dla próby zaslep ten zawór i zobacz co się zadzieje.
  • #4
    djkuba
    Level 6  
    Polon27 wrote:
    Witam. Co do szarpania i gasniecia to ten egr może Ci się przysłuźyc. Miałem podobny problem. Na jałowych pracował ok, po dodaniu gazu szarpanie i w dalszej kolejności gasniecia. I faktycznie nie szło go odpalić. Dla próby zaslep ten zawór i zobacz co się zadzieje.


    @Polon27 Zaślepiłem zawór EGR, na razie nie szarpie i nic się nie dzieje, samochód lepiej się zbiera Jedynym mankamentem jest to, że na zimnym silniku obroty falują, trzęsie silnikiem, nie gaśnie i pokazuje się błąd (oprócz błędów od lambdy i EGR) 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal P0106 - 35-10 - - - Intermittent, ale wystarczy, że silnik popracuje 1-2 minuty lub przejadę z 20-30m i wszystko wraca do normy. Powoli tracę siły do tego samochodu.

    slawomir szulkowski wrote:
    Najłatwiej postawić diagnozę jeżeli chodzi o błąd P1118(zakładam, że ktoś po wymianie sondy skasował stare błędy)
    Najpierw omomierzem sprawdzić grzałkę w sondzie (najczęściej dwa białe przewody)
    Jeżeli jest przerwa w obwodzie grzałki = sonda do wymiany.
    Jeżeli grzałka jest sprawna ,to należy sprawdzić te dwa przewody od grzałki sondy aż do samego sterownika .
    Błędy te nie wpływały na pracę silnika? Sonda nr 2 jest sondą diagnostyczną i monitoruje ona tylko pracę katalizatora. Rozumiem, że wszystkie bezpieczniki zasilające silnika ,przewody masy i zasilania sterownika silnika dokładnie sprawdzone.
    Jeżeli te dwa przewody od grzałki sondy do sterownika są na 100% sprawne i błąd p1118 nadal się pojawia to sterownik do wymiany.


    @slawomir szulkowski Jak tylko będę miał okazję, to sprawdzę ją. Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić miernikiem starą sondę? DELPHI ES20271, kolory przewodów czarny, biały, szary, fioletowy.
  • #5
    ZAHYR
    Level 32  
    Jakie wartości wskazuje map sensor?
  • #6
    djkuba
    Level 6  
    ZAHYR wrote:
    Jakie wartości wskazuje map sensor?

    @ZAHYR A jak mogę to sprawdzić w vag-com? Przepraszam, jestem nowy w tych tematach :/