Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Actros 1830 - Nadciśnienie w zbiorniku paliwa

02 Feb 2021 10:03 339 6
  • Level 3  
    Dzień dobry,
    Mercedes Actros 1830, MP4, rok produkcji 2016. Wyposażony jest w dwa zbiorniki po 500L każdy, przelew pomiędzy zbiornikami grawitacyjny.
    Kierowca był 2 tygodnie na urlopie i samochód stał, w międzyczasie wymieniliśmy w nim wtryski i od tego czasu rozpoczęły się problemy.
    Zbiornikiem głównym jest zbiornik lewy, z niego pobierane jest paliwo oraz dokonywany jest pomiar poziomu paliwa. Paliwo z lewego zbiornika jest pchane do zbiornika prawego. Prawy zbiornik się przelewa i paliwo wylewa się na drogę w dość sporych ilościach (widać w lustrach mgłę za samochodem). Kierowca zgłasza, że jak otwiera lewy zbiornik to słychać syknięcie i widać dymek. Korki zbiorników zamontowaliśmy nowe, odpowietrzniki zostały przetkane. Niestety nic to nie pomogło. Doradziłem kierowcy, aby zatankował po 350L do obydwu zbiorników. Mimo wszystko po ok 30km paliwo zostało przepompowane do zbiornika prawego i zaczęło się wylewać na drogę.
    Problem doraźnie rozwiązaliśmy poprzez demontaż uszczelek z korków. Zbiorniki są lekko rozszczelnione i paliwo już się tak nie przelewa. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem? Czy wymiana wtrysków mogła mieć na to wpływ, czy to tylko zwykły zbieg okoliczności? Z góry dziękuję za pomoc.
  • Mercedes specialist
    asdf465 wrote:
    odpowietrzniki zostały przetkane

    Chyba jednak nie do końca. Bo jaka może być przyczyna przelewania paliwa z baku do baku? Tylko wzrost ciśnienia w lewym baku! Może gdzieś tam jest woda która przy ujemnych temperaturach zamarza i blokuje odpowietrznik?
  • Level 3  
    Dziękuję za odpowiedź kolego Gerri :)
    Odpowietrzniki przedmuchiwałem osobiście. Zamarznięta woda odpada, samochód zatankowany na hali w sobotę, do wtorku stał w temperaturze ok. +10 stopni. Stawiam na nadciśnienie z prostego powodu. Lewy zbiornik zasysa paliwo do silnika. Zbiorniki nie zostały zatankowane do pełna, było ok. 350 litrów w każdym. Po 30km paliwo już się wylewało z prawego zbiornika. Ok 150 litrów przeszło ze zbiornika lewego do prawego. Prawy zbiornik się zapełnił, ciśnienie rosło dalej i paliwo zaczęło wylewać się spod uszczelki na korku. Po odkręceniu prawego korka paliwo trysło na ok 10cm. Po odkręceniu lewego sykło i poszedł dymek. Zdjęcie uszczelek z korków załatwiło sprawę. Skąd się tam wzięła siła, która pchnęła taką ilość paliwa do prawego zbiornika?
    Może to w prawym wytwarza się podciśnienie, tylko skąd?
  • Mercedes specialist
    Nie może być podciśnienia. Przy podciśnieniu paliwo nie wylewałoby się przez korek. Na 100% w lewym baku zbiera się ciśnienie i jako tymczasowy środek zaradczy wystarczyło wyjąć uszczelkę tylko z lewego korka. Bo jak wytłumaczysz, że odpowietrznik jest niby sprawny, a pomogło dopiero rozszczelnienie korka? Dalej podejrzany jest odpowietrznik. Pytanie skąd ciśnienie się zbiera. Czy przewodem powrotnym idzie czyste paliwo? Czy z powietrzem? Może masz wspólny zbiornik z AdBlue i tam gdzieś jest przetoka?
  • Level 3  
    AdBlue jest w osobnym zbiorniku z tworzywa.
    Z wymianą wtrysków wymieniliśmy wszystkie filtry filtry + osuszacz, paliwo powinno wracać czyste.
    150L w zaledwie 30 min przeszło przez tą rurkę, odpowietrznik mógł nie wyrobić :D Ale może faktycznie niepotrzebnie wiążę tą usterkę z wymianą wtrysków. Na weekend jak zjedzie sprawdzimy paliwo na powrocie, wymontujemy i sprawdzimy smoki w bakach. Z tym nadciśnieniem zafiksowałem się jak głupi ;P
  • Mercedes specialist
    asdf465 wrote:
    150L w zaledwie 30 min przeszło przez tą rurkę, odpowietrznik mógł nie wyrobić

    No tak - tu możesz mieć rację. To chyba pozostaje ci szukać źródła ciśnienia. Paliwa cudownie nie przybywa, AdBlue jest gdzieś indziej - pozostaje sprężone powietrze gromadzące się w baku.
    Można przedłużyć rurkę odpowietrznika i wsadzić w butelkę z wodą - będziesz wiedzieć, czy odpowietrznik działa i jaką ma wydajność.
  • Level 10  
    Miałem kiedyś przypadek na warsztacie (nie pamiętam marki), że przy wymianie wtrysków naruszono obsadę wtrysku i kompresja z cylindra szła przez obsadę do nadmiaru paliwa
    i zbiornika. To było niewiele ale po dłuższej jeździe wywalało przez odpowietrznik. Odkręciliśmy magistralę przelewu na silniku i po zapaleniu z jednej głowicy oprócz paliwa szło powietrze.
    Wiedzieliśmy gdzie grzebać.