Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Seat Ibiza 1.4 TDI silnik BMS - Błędy z VCDS'a

lukas_cieszynski 03 Feb 2021 21:41 1257 16
  • #1
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    Witajcie, to mój pierwszy post na elektrodzie ;). Mam problem. Na postoju z akumulatora ucieka mi prąd około 0,5 V na dobę. Zdecydowanie za dużo. Gdy jeżdżę nim codziennie jest ok, ale gdy stoi dłużej i napięcie spadnie poniżej 12V to przy odpalaniu zapala mi się kontrolna ABS (po chwili gaśnie). Jak już stoi za długo to nie odpali. Sprawdzałem akumulator jest sprawny trzyma napięcie. Niżej podaję listę błędów z VCDS'a:

    VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Numer rejestracyjny: IBIZA
    Przebieg: 225620km Numer naprawy:
    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------
    Typ podwozia: 6L (6L - Seat Ibiza/Cordoba (2002 > 2009))
    Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56

    VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Przebieg: 225620km
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 045-906-013-BMS.clb
    Oznaczenie elementu SW: 045 906 013 D HW: 045 906 013 E
    Komponent: R3 1,4L EDC 0000SG 0477
    Weryfikacja: --H03--- Numer seryjny: SEZ7Z0H3971417
    Kodowanie: 0053071
    Kod serwisu: WSC 80261 120 81216
    VCID: 102E88DC006372C179-FFFE

    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    001027 - Zawór recyrkulacji spalin (N18)
    P0403 - 000 - usterka - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00110000
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 0 /min
    Prędkość: 4.0 km/h
    Cykl pracy: 0.0 %
    Napięcie: 13.07 V
    Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw
    Cykl pracy: 18.9 %
    Bity binarnie: 00110000

    005633 - Przekaźnik zasilania napięciowego zacisku 30 (J317)
    P1601 - 000 - niewiarygodny sygnał - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00110000
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Wskaźnik czasu: 0

    001393 - Przełącznik świateł hamowania (F)
    P0571 - 000 - usterka w obwodzie - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00110000
    Priorytet błędu: 1
    Częstość błędu: 1
    Wew.licznik błędów: 255
    Wskaźnik czasu: 0

    Kody gotowości: B/D

    Proszę o pomoc.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Dorzucę jeszcze to:

    VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Numer rejestracyjny: IBIZA
    Przebieg: 225620km Numer naprawy:


    Typ podwozia: 6L (6L - Seat Ibiza/Cordoba (2002 > 2009))
    Skanowanie: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56

    VIN: VSSZZZ6LZ8R131645 Przebieg: 225620km
    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 045-906-013-BMS.clb
    Oznaczenie elementu SW: 045 906 013 D HW: 045 906 013 E
    Komponent: R3 1,4L EDC 0000SG 0477
    Weryfikacja: --H03--- Numer seryjny: SEZ7Z0H3971417
    Kodowanie: 0053071
    Kod serwisu: WSC 80261 120 81216
    VCID: 102E88DC006372C179-513C

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 045 906 013 D
    Komponent: R3 1,4L EDC 0000SG 0477

    Nie znaleziono błędów
    lub sterownik nie pozwala na ich odczyt
    lub wystąpił problem z komunikacją



    Tu jest ewidentny problem z połączeniem z ECU. Ten błąd powstaje w momencie gdy robię skan błędów drugi raz. Już piszę dokładnie, żeby nie było nie porozumień. Podłączam laptopa z VCDS do ibizy. Robię skan błędów. Błędy są takie jak w poście wyżej. Po skanowaniu błędy usuwam. Po "usunięciu" włącza mi się ponownie skanowanie błędów i właśnie wtedy pojawia mi się problem z komunikacją z ECU. Komunikację mogę przywrócić tylko w ten sposób, że wyłączam VCDS na lapku. Wyciągam kabel VCDS z Ibizy wyciągam kluczyk. Odczekuje jakieś 5-10 sekund. podłączam kabel, włączam zapłon odpalam VCDS i komunikacja jest znowu. Po ponownym przeskanowaniu błędy są nadal (komunikacja jest) usuwam błędy i znów brak komunikacji.

    To chyba wszystko. Jeszcze raz proszę o pomoc.
  • #3
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    Zrobiłem pomiar prądu. Od razu po podłączeniu miernika pobór prądu wyniósł 3,09A i spadał. Po 1,5 h wynik prąd wyniósł 1,6A.
  • Helpful post
    #4
    borguss
    Level 14  
    Próbuj metodą wyciągania po kolei bezpieczników i pomiaru poboru prądu w czasie rzeczywistym. Jeśli przy którymś bezpieczniku pobór spadnie np. do 0,02A to prawdopodobnie będzie to winowajca - odszukasz na schemacie od czego i coś można wtedy zaradzić.
  • #5
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    Sprawdzać tylko bezpieczniki w kabinie, czy też te na akumulatorze? Na akumulatorze mam na myśli te duże blaszkowe i małe topikowe.
  • #6
    borguss
    Level 14  
    Zazwyczaj problem jest w kabinie i od tego bym zaczął
  • #7
    ALIBABA I
    Level 29  
    lukas_cieszynski wrote:
    lukas_cieszynski wrote:
    Prędkość: 4.0 km/h
    Wew.licznik błędów: 255
    Dalej ,
    lukas_cieszynski wrote:
    Obroty silnika: 0 /min
    A co ciekawe,
    lukas_cieszynski wrote:
    Prędkość: 4.0 km/h
    No i co od tego zacznij.
  • #8
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    ALIBABA I od tego czyli od czego?

    A tak dodatkowo dodam (szkoda, że wcześniej nie napisałem), "wariuje" mi obrotomierz. Już tłumaczę. Odpalam samochód obroty są ok jadę do pracy obroty są ok. Stoję na światłach przyśpieszam i wskazówka zaczyna "przeskakiwać" i pokazuje mi większe obroty niż są w rzeczywistości. Znów stoję na światłach i na obrotach jałowych mam np. 3000 obr/min. Ruszam z pod świateł obroty rosną ok (ale od 3000). Zwalniam przed światłami wskazówka znów "przeskakuje" i już mam 8000 obr/min... . Czasem jadąc nie mam takich akcji a czasem mam, nie znalazłem reguły.

    Co do pomiaru prądu w czasie rzeczywistym. Mam podłączyć miernik tak jak wcześniej? I po około 1h, zacząć wyciągać bezpieczniki zwracając uwagę na spadek prądu?
  • Helpful post
    #9
    borguss
    Level 14  
    Dokładnie tak, przestawiasz miernik na mierzenie poboru (A), czerwony przewód na miejsce zabezpieczone max. 10A i łączysz klemę plusową poprzez miernik do akumulatora - szeregowo.
  • #10
    ALIBABA I
    Level 29  
    lukas_cieszynski wrote:
    już mam 8000 obr/min
    zaraz moment ? diesel ile ma obrotów to jest po mapowaniu.

    Miałem hondę benzynkę bez komentarza.
  • #11
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    ALIBABA I wyżej opisałem jak "skacze" mi obrotomierz nie obroty silnika :).
  • #12
    ALIBABA I
    Level 29  
    lukas_cieszynski wrote:
    ALIBABA I wyżej opisałem jak "skacze" mi obrotomierz nie obroty silnika .
    I oto chodzi , dostałem gwiazdkę
  • #14
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    Dobra z Ibizą jest tak. Wczoraj tj. 2021-02-22 robiłem pomiar poboru prądu. Przez klemę "-" i celę akumulatora "-". Pobór wyniósł -0,1A. Prąd spadł do tego poziomu po około 2-3 minutach, ale sprawdziłem też po 30 minutach i utrzymywał się ten sam wynik. Następnie wziąłem się za pomiar spadku napięcia na bezpiecznikach w kabinie. Na bezpieczniku F30 (5A) napięcie wyniosło 1,8mV (niżej dodam schematy). Jest to bezpiecznik od wielofunkcyjnego komputera sterującego 1. Zakładam, że mowa tu o:

    Seat Ibiza 1.4 TDI silnik BMS - Błędy z VCDS'a

    Gdy wyciągałem bezpiecznik F30 gasło światło wewnętrzne oraz "cykał" przekaźnik (nie wiem który). Z tego wynika, że komputer "nie zasypia" i cały czas ciągnie prąd.

    Sprawdziłem też alternator i kable ładowania. Są OK.

    Dziś tj. 2021-02-23 zabrałem się za sprawdzenie, po którym wyciągniętym bezpieczniku spada pobór prądu. Multimetr podłączony tak jak wczoraj. I tak. Dziś już pobór prądu wyniósł 0,23A. Dlaczego jest inny niż wczoraj nie wiem...
    1. Po wyciągnięciu bezpiecznika F51 pobór prądu wyniósł -0,19A.
    2. Po wyciągnięciu bezpiecznika F44 pobór prądu wyniósł -0,21A.
    3. Po wyciągnięciu bezpiecznika F30 pobór prądu wyniósł -0,11A.

    Gdy wyciągnąłem bezpieczniki F51, F44, F30 pobór prądu spadł do -0,03A.

    I teraz ciekawostka!!!
    Przy wyciąganiu bezpieczników pomyliłem gniazdo bezpiecznika F2 z F1. Bezpiecznik F2 wpiąłem w puste gniazdo F1. F2 odpowiada za ABS. Odpalam Ibizę a tu "choinka" kontrolka ABS, Check Engine i migająca kontrolka zaciągniętego ręcznego (jeszcze nie wiedziałem, że walnąłem się w bezpieczniku). Podpinam VCDS wynik: Log-IBIZA-VSSZZZ6LZ8R131645-225840km_01 (załącznik). Sprawdziłem bezpieczniki. Zmieniłem pozycję z F1 na F2. Znów podpinam VCDS wynik: Log-IBIZA-VSSZZZ6LZ8R131645-225840km_04 (załącznik). Widać że błędy związane z ABS z innych sterowników niż sterownik silnika zostały skasowane. Teraz mi świeci Check Engine i nie mogę go skasować. Jest jakiś problem VCDS, żeby usunąć błędy ze sterownika silnika. Jutro podepnę VCDS kumpla i sprawdzę czy problem z kasowaniem błędów jest tylko z moim VCDS. Dam znać. Może macie jakieś pomysły jak naprawić Ibizę. Czekam na pomoc.
  • #15
    piachu1994
    Level 38  
    Zmień sobie skrzynkę bezpieczników, bo ona tym wszystkim zarządza.
    Pomiar PRĄDU powinien być dodany na forum po pół godzinie.
    Tyle jest tych wątków na G**gle.
  • #16
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    Wczoraj podłączyłem VCDS i sterownik silnika połączył się. Następnie kody błędów. I wyskoczył komunikat brał komunikacji ze sterownikiem. Co to może być Panowie???

    Dodano po 6 [godziny] 3 [minuty]:

    I co Panowie myślicie? Co to może być za problem?
  • #17
    lukas_cieszynski
    Level 4  
    Co do obrotomierza to kupiłem na Ali oryginalny silniczek krokowy. Podmieniłem i wszystko działa. Problem z komunikacją z laptop z VCDSem z Ibizą znikł po tym jak usunąłem błędy innym programem diagnostycznym. Co do uciekającego prądu, to latem problem znikł. Idzie zima i problem wraca. Będę dalej z tym walczył.