Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Fiat Croma 1.9 JTD 150KM - Błędy P0403, P2008 i P2014

zuberek7 03 Feb 2021 21:50 846 7
  • #1
    zuberek7
    Level 9  
    Witam serdecznie,
    robiłem ostatnio porządek z klapami wirowymi (usunięcie mechaniczne) i po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika pojawiły się błędy:
    -P0403 - zawór egr brak sygnału
    - P2008 - przepustnica gaszącą brak sygnału
    - P2014 - przepustnica gaszącą wysoki sygnał
    Błąd P2014 daje się wykasować ale powraca, pozostałych dwóch nie da się skasować. Po odpięciu wtyczek pozostają te same błędy. Proszę o ukierunkowanie od czego zacząć poszukiwania rozwiązania problemu. Czy możliwe jest, że podpiąłem wtyczki nie tak jak trzeba?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    damdam

    Level 34  
    myślę że aktuator klapek wyjeżdża poza graniczne pozycje i rejestruje te błędy. przydałoby się dostosować soft do nowej sytuacji w dolocie ;)
  • #3
    zuberek7
    Level 9  
    Dziękuję za podpowiedź. Może zna ktoś dobrego speca od takich spraw z Białegostoku?
  • #4
    damdam

    Level 34  
    najbliżej mam kogoś we włodawie
  • #5
    zuberek7
    Level 9  
    sprawdzałem jeszcze raz kostkę egr i zauważyłem że do kostki dochodza 4 przewody a egr ma podłączenie na 2 piny. Czy tak powinno być?
  • Helpful post
    #6
    damdam

    Level 34  
    masz zamienione wtyczki aktuatora Swirl i EGR.
  • #7
    zuberek7
    Level 9  
    Teraz znalazłem zdjęcia w internecie i wszystko się zgadza. U mnie do zaworu egr podpięta jest pomarańczowa wtyczka od nastawnika klap... Jakoś wydawało mi się że sterownik klap ma inny kształt wtyczki i nie brałem tego pod uwagę. Dziękuję bardzo za pomoc.
  • #8
    zuberek7
    Level 9  
    Teraz znalazłem zdjęcia w internecie i wszystko się zgadza. U mnie do zaworu egr podpięta jest pomarańczowa wtyczka od nastawnika klap... Jakoś wydawało mi się że sterownik klap ma inny kształt wtyczki i nie brałem tego pod uwagę. Dziękuję bardzo za pomoc.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zamieniłem pomylone wtyczki...