Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie działa na benzynie - pomocy!

zendar 19 Paź 2005 12:16 2405 17
  • #1 19 Paź 2005 12:16
    zendar
    Poziom 16  

    Vectra B 2.0 XEV nie odpala i nie jeździ na benzynie. Na LP chodzi OK. Pompa paliwa pracuje, sprawdzałem, podaje ładnie paliwo do listwy wtryskiwaczy. Co może być przyczyną??? Gdzie szukać usterki?

    0 17
  • Sklep HeluKabel
  • #2 19 Paź 2005 12:22
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam cię,
    Sprawdź przekaźnik przełączający benzyna-gaz i odwrotnie. Z reguły jest podobny do przekaźnika jak np o d migaczy itp. Prawdopodobnie nie przełącza na benzyne, wystarczy go wymienić.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 19 Paź 2005 12:33
    dlubacz
    Poziom 11  

    Witam

    Sprawdź same wtryskiwacze. Osad który się na nich gromadzi podczas jazdy na gazie - zakleja je. Czasem pomaga samo czyszczenie, a czasem...wymiana. Przy używaniu benzyny - wtryski się czyszczą i chłodzą.

    Pozdrawiam
    dlubacz

    0
  • #4 19 Paź 2005 12:34
    sebastianzak
    Poziom 12  

    zobacz czy jesy napiecie na wtryskiwaczach i kluczowanie do masy wszystko wtedy sie wyjaśni

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 19 Paź 2005 12:49
    zendar
    Poziom 16  

    Dzięki za szybką reakcję.
    Niestety to nie przekaźnik, sprawdziłem i działa OK.
    Czy wtryskiwacze padłyby tak nagle? Skoro jest ich aż 4 to np. mógłby przecież chodzić na 3 czy 2 garach gdyby padł jeden albo dwa?

    Jak sprawdzić kluczowanie do masy?

    0
  • #6 19 Paź 2005 13:32
    sebastianzak
    Poziom 12  

    oscyloskop
    a masz napiecie

    0
  • #7 19 Paź 2005 13:43
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Wiatm!! Oscyloskopem (w najgorszym przypadku miernikiem) sprawdz czy masz impulsy na wtryskiwacze. Wszystkie wtryskiwacze zasilane sa stalym plusem, a wysterowywane masa z kompa. Sprawdz cisnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy.
    Jesli masz jakies zabezpieczenie (dokladany immobiliser, alarm ktory odcina cos np. pompe paliwa), sprawdz je. Czasami jest tak ze najpierw jest zalozone zabezpieczenie na benzyne a pozniej zaklada sie gaz. Jak ci sie zpsuje zabezpieczenie, a nie bylo go montowanego na gaz to auto bedzie palic na LPG a na paliwie nie.
    Powodzenia!!

    0
  • #8 19 Paź 2005 15:53
    zendar
    Poziom 16  

    Oscyloskopu nie mam... Napięcie właśnie sprawdzam, ale z czystej ciekawości jeszcze raz zapytam - dlaczego wtryski zapiekają się wszystkie naraz? Jak to z nimi jest?

    Dodano po 2 [godziny] 9 [minuty]:

    Wygląda na to że u mnie jest stałe zasilanie masa, a impulsy są +. Na początku wartość impulsów na samym zapłonie była 0, po paru kręceniach na samym zapłonie miernik wskazuje 4,6 V. Natomiast podczas pracy impulsy skaczą 1-7 V... Co to znaczy??? Czy to wina kiepskiego miernika?


    Radeon 24 napisał:
    Wiatm!! Oscyloskopem (w najgorszym przypadku miernikiem) sprawdz czy masz impulsy na wtryskiwacze. Wszystkie wtryskiwacze zasilane sa stalym plusem, a wysterowywane masa z kompa. Sprawdz cisnienie paliwa w listwie wtryskiwaczy.
    Jesli masz jakies zabezpieczenie (dokladany immobiliser, alarm ktory odcina cos np. pompe paliwa), sprawdz je. Czasami jest tak ze najpierw jest zalozone zabezpieczenie na benzyne a pozniej zaklada sie gaz. Jak ci sie zpsuje zabezpieczenie, a nie bylo go montowanego na gaz to auto bedzie palic na LPG a na paliwie nie.
    Powodzenia!!

    0
  • #9 20 Paź 2005 14:55
    zendar
    Poziom 16  

    Kolejne odkrycie - po odłączeniu zasilania od kompa LPG auto poprawnie odpala na benzynce. Po podłączeniu zasilania na benzynie załapie tylko na 1 sekundę po czym gaśnie. HELP !

    0
  • #10 20 Paź 2005 15:23
    rychslaw
    Poziom 12  

    Wydaje mi się ze masz problem z reduktorem, prawdopodobnie na benzynie dostajesz także gaz. odłącz przewód od zaworu gazowego i zobacz co się dzieje

    0
  • #11 20 Paź 2005 15:49
    zendar
    Poziom 16  

    Też nie - na benzynie nie załącza się elektrozawór reduktora. Zresztą dla pewności zdjąłem kabelek zasilania od reduktora i nic się nie zmieniło.

    rychslaw napisał:
    Wydaje mi się ze masz problem z reduktorem, prawdopodobnie na benzynie dostajesz także gaz. odłącz przewód od zaworu gazowego i zobacz co się dzieje

    0
  • #12 20 Paź 2005 15:57
    rychslaw
    Poziom 12  

    Czasem tak bywa, że zacina się elektrozawór w reduktorze, pozostaje otwarty. Szczególnie często w reduktorach Emme Gas, polska wersja jest pod nazwą Elpigaz. Dlatego proponowałem odciąć dopływ gazu na zaworze. Podaj jaki masz system gazu, bo wygląda na to że kłopot nie jest z zasilaniem benzynowym, tylko z gazem

    0
  • #13 20 Paź 2005 16:04
    zendar
    Poziom 16  

    To nie to. Jeżeli zabiorę zasilanie z reduktora gaz na 100% nie jest podawany do kolektora, sprawdziłem. Jeżeli natomiast wyjmę bezpiecznik z zasilania centralki gazowej, auto bez problemu działa na benzynie. Wygląda na to że komp gazowy coś wyłącza przy trybie pracy na benzynie - tylko co?
    Jeżeli ręcznie podam zasilanie na reduktor lpg podczas próby odpalenia na benzynie auto odpali, centralka gazu automatycznie przełączy się przy 2000 obrotów z pracy na benzynce na pracę na gazie i jest OK.


    Reduktor LOVATO, centralka LANDI LES 98.




    rychslaw napisał:
    Czasem tak bywa, że zacina się elektrozawór w reduktorze, pozostaje otwarty. Szczególnie często w reduktorach Emme Gas, polska wersja jest pod nazwą Elpigaz. Dlatego proponowałem odciąć dopływ gazu na zaworze. Podaj jaki masz system gazu, bo wygląda na to że kłopot nie jest z zasilaniem benzynowym, tylko z gazem

    0
  • #14 20 Paź 2005 16:19
    rychslaw
    Poziom 12  

    LES 98 posiada jeden obwód rozcinający, w większości przypadków jednak nie jest on wykorzystywany. Prawdopodobnie przez przekażnik masz odcięte wtryskiwacze. Sterowany przewodu koloru niebieskiego (+12V podczas pracy na gazie) Albo jakimś sposobem masz zwarty ten przewód z zasilaniem centralki, albo uszkodzona jest ona.

    0
  • #15 20 Paź 2005 16:50
    zendar
    Poziom 16  

    rychslaw napisał:
    LES 98 posiada jeden obwód rozcinający, w większości przypadków jednak nie jest on wykorzystywany. Prawdopodobnie przez przekażnik masz odcięte wtryskiwacze.



    Mierzyłem napięcia na wtryskiwaczach, choć auto nie odpala to na wtryskiwaczach pojawia się stała masa i napięcie + 1-7 V (na słabym multimetrze cyfrowym)
    Czyli to też nie to.... Dzięki wielkie za zainteresowanie problemem, nie jest on typowy, byłem konsultować się z elektrykami samochodowymi i jeden wysłal mnie na Techa drugi też nie bardzo miał wizję.

    rychslaw napisał:
    Sterowany przewodu koloru niebieskiego (+12V podczas pracy na gazie) Albo jakimś sposobem masz zwarty ten przewód z zasilaniem centralki, albo uszkodzona jest ona.


    Właśnie boję się uszkodzenia centralki, tylko co ona może kombinować? Skoro wtryski pracują a paliwo jest w listwie to może centralka jakoś odłącza pompę wtryskową? Czy to możliwe?
    Przypominam że po odcięciu zasilania od kompa gazowego praca na benzynie jest OK więc układ paliwowy jest sprawny. Alarm/immobilizer chyba też trzeba wykluczyć?

    Z innej beczki - Rychslaw czy posiadasz może jakieś lepsze oprogramowanie do LES 98 od dosowego programiku?

    Jak na razie doraźnie ustawiłem przełączanie na gaz przy 0 obrotów, odpala więc bez kombinowania na lpg, niestety już raz kichnął przy starcie co mu się nie zdarzałało wcześniej więc idealny układ to nie jest.

    0
  • #16 20 Paź 2005 17:47
    Pfemek
    Poziom 22  

    Podejrzewam że masz emulator wrysków stawiał bym na to ze komputer gazowy cały czas steruje nim jakby auto było zasilane lpg. Napięcia na cewkach wtryskiwaczy bedziesz miał gdyż emulator zwiększa rezystancję wtryskiwacza widzianą z zacisków ECU co powoduje że ecu "myśli" że wtryskiwacze są i pracują a one nie pracują gdyż prąd płynący wtedy przez nie jest mniejszy co powoduje że nie otwiera się dysza wtryskiwacza. Jak odepniesz zasilanie na kompie gazowym to wtedy emulator nie pracuje i odpala normalnie. Sprawdź połączenia komputerka gazowego z emulatorem (jeśli jest a zakładam ze tak).

    0
  • #17 20 Paź 2005 17:48
    rychslaw
    Poziom 12  

    do LES 98 nie mam innego niż DOS-owy program. Ale jest on wystarczający. Jeśli chodzi o odcinanie pompy: sciągnij lewy próg i sprawdź czy zanika tam napięcie na przewodzie koloru czerwonego z niebieskim paskiem ok 2,5 mm średnicy. Jeśli tak, to poszukaj gdzie odcieli pompę...

    0
  • #18 20 Paź 2005 18:26
    zendar
    Poziom 16  

    Racja - mam emulator. Podociskałem wszystkie jego wtyczki, jest bez zmian. Jutro rano odepnę emulator i posprawdzam napięcia. Wielkie dzięki za sugestię, może ten trop mnie gdzieś doprowadzi.

    Pfemek napisał:
    Podejrzewam że masz emulator wrysków stawiał bym na to ze komputer gazowy cały czas steruje nim jakby auto było zasilane lpg.


    Dodano po 9 [minuty]:

    rychslaw napisał:
    do LES 98 nie mam innego niż DOS-owy program. Ale jest on wystarczający.


    Moge prosić o kilka sugestii? Wartości attuatora 20-120, czas nakładania faz 0,42 - może coś zmienić? Attuator pracuje średnio przy wartości 60.
    I jeszcze jedno - sonda lambda 5 V - w programie na wolnych obrotach mam 5V (czerwone pole), podczas przyspieszania schodzi do ok 0.01-0,05V (to nie pomyłka), na wyższych obrotach 3000 i wyżej rytmiecznie jest 0,05V - 5 V - czym to jest spowodowane, czy sonda jest padnięta?

    Wedle mojego rozeznania powinno być 0,4-0,6 V - a u mnie takie rozbieżności.

    rychslaw napisał:
    Jeśli chodzi o odcinanie pompy: sciągnij lewy próg i sprawdź czy zanika tam napięcie na przewodzie koloru czerwonego z niebieskim paskiem ok 2,5 mm średnicy. Jeśli tak, to poszukaj gdzie odcieli pompę...


    A właśnie nie, jak już pisałem choć auto nie pali to pompa pięknie pompuje paliwo, pół litra w jakieś 20 sekund. Pompa pompuje a to paliwo musi zatrzymywać się albo na wtryskach albo na pompie.... Dziwne jest to, że na sekunde załapie a potem stop.

    0