Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 90 Przepustnica pow.

Adrian Rozborski 19 Paź 2005 12:17 1371 7
  • #1 19 Paź 2005 12:17
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam wszystkich,
    Mam pilne zapytanie dotyczące przepustnicy powietrza w Audi 90,
    mianowicie występują przy niej dwa mikrostyki, jeden odcinający maksymalne obroty, drugi zaś od wolnych obrotów.
    Moje pytanie brzmi:
    W jaki sposób działa ten drugi wyłącznik (mikrostyk), tj. jakie zadanie on spełnia?
    I drugie pytanie dla mnie najważniejsze:
    Jakie będą objawy, gdy ten mikrostyk ulegnie uszkodzeniu? Przypominam, iż mówimy cały czas o wyłączniku drugim związanym z wolnymi obrotami.
    Podaję jeszcze dane silnika: poj. 2,3, rok pr. 1990, wtrysk mechaniczny,
    10-cio zaworowy.

    Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

  • Pomocny post
    #2 19 Paź 2005 12:35
    sebastianzak
    Poziom 12  

    jak wysiacie mikrostyk auto bedzie sie zalewać
    jak styk wysokich bedzie miał za ubogo

  • Pomocny post
    #3 19 Paź 2005 12:49
    cba
    Poziom 18  

    Będe mógł ci coś podpowiedzieć ale podaj jeszcze kod silnika bo nie wiem czy to jest K czy KE jetronik.

  • #4 19 Paź 2005 14:43
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam cba,
    Ten mój silnik to K-Jetronik

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    A czy jak wysiądzie ten mikrostyk od wolnych obrotów to nie będzie czasem tak, że silnik zamiast 1000 obr/min będzie miał np. 2tyś obr/min?

  • Pomocny post
    #5 19 Paź 2005 15:25
    cba
    Poziom 18  

    Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika.
    Wyłącznik pełnego otwarcia służy do sterowania zaworem dwudrążnym który steruje ( podciśnieniem) wzbogaceniem przy pełnym otwarciu przepustnicy poprzez regulator fazy nagrzewania( zmienia ciśnienie sterujące).
    Jeżeli masz u siebie regulator obrotów to brak sygału o zamkniętej przepustnicy może powodować niewłaściwe jego sterowanie.
    K jetroniki mogą mieć tylko regulator termiczny obrotów ssania.

  • #6 23 Paź 2005 13:31
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam Cię cba.
    U mnie auto trzyma wolne obroty od jakiegoś czasu na poziomie 1.8 tyś obr/min. Czy może to być spowodowane tym, że jest uszkodzony ten mikrostyk od biegu jałowego? Czy jest to może jakaśinna przyczyna? Bo do tej pory auto odwiedziło kilku mechaników, którzy rozłożyli ręce.
    Za pomoc dzięki

  • Pomocny post
    #7 23 Paź 2005 13:44
    cba
    Poziom 18  

    Czy styk w. obrotów jest sprawny to podłącz do niego omomierz i sprawdź, to proste badanie. Można później zdjąć wtyczkę z regulatora obrotów i jak się obroty nie zmienią to może być zablokowany sam regulator.

  • #8 06 Lut 2006 08:34
    Adrian Rozborski
    Poziom 13  

    Witam wszystkich
    Dzięki za podpowiedzi, temat uznaję za zamknięty.
    Pozdrawiam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME