Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo II 1.6 8v Pomocy - Błąd 00282

kami1991 06 Feb 2021 16:59 1674 34
  • #1
    kami1991
    Level 3  
    Witam mam taki problem a mianowicie, wymieniłem przepustnice i dalej ten sam błąd: 00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    44-00 - Short Circuit. Nie wiem co jest grane wiązkę przepatrzyłem wydaje się w porządku. sprawdzałem ją miernikiem pokazuje napięcie normalnie. Czyli wiązka odpada. Przepustnicę kupiłem używaną, może być też walnięta, nie wykluczam tego. Przepustnica nie reaguje na adaptacje a robię to tak nastawy podstawowe kanał 098 i nic się nie dzieje. Pytanie czy ja to dobrze robię sterownik silnika to SIMOS HS2598. Adaptację przeprowadzałem programem VAG-COM 311.2-N.
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Jakie napięcie zasilania silniczka?Jakie napięcie zasilania TPS?Czy sygnał wychodzi z przepustnicy i co widać w blokach pomiarowych?
  • #4
    kami1991
    Level 3  
    Sprawa wygląda tak napięcie na kostce zapłon włączony, pomiędzy pinem 1 a 2 jest 1.46v a pomiędzy 3 a 4 5.88v. Dodaje też zrzuty z vag com z adaptacji, a raczej jej brak. Przepustnicy nie sprawdzałem po pinach bo nawet nie wiem jak to zrobić. A i błędy na chwilę obecną to:
    00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    44-00 - Short Circuit
    01087 - Basic Setting Not Performed
    27-00 - Implausible Signal
    00530 - Throttle Position Sensor (G88)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    00518 - Throttle Position Sensor (G69)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    36-10 - Open Circuit - Intermittent

    Seat Toledo II 1.6 8v Pomocy - Błąd 00282 Seat Toledo II 1.6 8v Pomocy - Błąd 00282
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Tylko ten błąd jest stały:Throttle Position Actuator (V60) A więc tak jak piszesz,sama przepustnica,wiązka,albo ecu.Mam jakiś schemat ale nie wiem dokładnie czy to to.
  • #6
    marfur30
    Level 25  
    W niektórych simosach robi się adaptacje w bloku 001
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marfur30 wrote:

    W niektórych simosach robi się adaptacje w bloku 001
    Dopóki jest błąd, adaptacja nie przejdzie. Short Circuit - albo uszkodzony silniczek, albo sterownik, skoro widzi zbyt duży prąd.
  • #8
    kami1991
    Level 3  
    Czyli jaka rada ? Co mam robić? Pojadę na ten szrot jeszcze, dzwoniłem mają takie przepustnice jeszcze, podepnę i się okaże. W tamtej drugiej też miałem ten sam błąd, ta jest używana ale ten sam błąd znowu ? Jak mówię wiązka wydaje się być w porządku kostka też. Zobaczę czy na innej przepustnicy dalej będzie to samo. Jak tak to może sterownik podmienię. chyba że macie jakiś pomysł jeszcze. Schemat to ja mam.

    Seat Toledo II 1.6 8v Pomocy - Błąd 00282
  • #9
    sigwa18
    Level 39  
    Napięcie zasilania należy sprawdzać z przepustnicą albo obciążeniem zastępczym. Dwa jak to jest BSE to były wadliwe kostki przepustnicy trzy układ zasilania 5V obsługuje także pedał gazu plus inne czujniki. Błąd jest stały czy pojawia się po czasie w trakcie jazdy.
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    sigwa18 wrote:
    Napięcie zasilania należy sprawdzać z przepustnicą albo obciążeniem zastępczym
    A pisać należy z sensem.
    kami1991 wrote:
    00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    To błąd silnika nastawnika przepustnicy - komutowanej linii 12V PWM. Jak na niej sprawdzić napięcie??? Po właczeniu zapłonu system powinien lekko wachlować przepustnicą, odwodząc ją od pozycji spoczynkowej, w pozycję uchyloną - dla lekko podniesionych obrotów przy rozruchu. Samych czujników położenia jest tam bodaj 3 - dwa współbieżne potencjometry, plus mechaniczny zestyk położenia spoczynkowego. Stawiałbym na zgniły sterownik, w SIMOSACH, umieszczonych pod okapem, zdarzało się że woda czyniła szkody, czego objawami były min. błędy związane z przepustnicą.
  • #12
    kami1991
    Level 3  
    A tu po przekręceniu zapłonu cisza. Do starej przepustnicy przykładałem zasilacz do pinu 1 i drugiego. Jest reakcja, niestety to jest zasilacz 5 v 1a od telefonu, taki miałem pod ręką ale jest reakcja czyli silnik sprawny. Jutro ten sterownik sprawdzę jak on wygląda, bo może być tak jak piszesz cały zgnity.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze że później jest sterowanie, tylko przy odpaleniu na zimnym silniku jeżeli nie dodam gazu auto gaśnie od razu, później te obroty raz są na 900 a raz na 1100 trochę falują ale tylko na tej nowej przepustnicy. Jeżeli odepnę wtyczkę jest różnica szarpie itd. Więc coś jakieś sterowanie przepustnicą jest.
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kami1991 wrote:
    Jutro ten sterownik sprawdzę jak on wygląda, bo może być tak jak piszesz cały zgnity.
    Nic nie sprawdzisz, choćbyś pękł. Woda podcieka od spodu, pomiędzy aluminiową płytę obudowy a folię do której przylutowane sa elementy i ma z dwu stron ścieżki. Poszukaj sobie sprawnego sterownika do silnika AKL i kogoś kto sparuje immo i tyle. Te sterowniki po 50 zł chodzą.
  • #15
    koleś kit
    Level 39  
    Masz schemat tylko co z tego?Dalej nie wiemy czy jest zasilanie silniczka.O PWM to już nie będę wspominał.Może prościej ci to wytłumaczę.Podłuż zasilanie bezpośrednio na wtyczce ECU.Wtedy zobaczysz czy silniczek działa.Jak działa wiązka ok i nastawnik ok a leży ECU.Poradzisz sobie?Nie spalisz pół auta?
  • #16
    kami1991
    Level 3  
    koleś kit wrote:
    Podłuż zasilanie bezpośrednio na wtyczce ECU.


    Tak poradzę sobie, mam autodate tam jest wszystko opisane co do czego, to nie pomylę się. Mam takie pytanie czy nie lepiej sprawdzić to miernikiem czy dany przewód nie jest przerwany czy nie? Napięcie na włączonym zapłonie w kostce od przepustnicy było między pinem 1 a 2 i 3 a 4 pisałem to wyżej, więc jak by wiązka była przerwana to by go nie było. Ale zobaczę to tak jak piszesz tylko tym miernikiem może. Na przepustnice dawałem napięcie silnik działa, ścieżki również ładnie wyglądają nie przetarte itd. Na drugiej przepustnicy co kupiłem lekko falowały obroty ścieżki powycierane. Jadę oddać ją w piątek. Może sterownik będą mieć, tylko muszę z niego numery spisać. Jeszcze pytanie do was czy sterownik musi być od seata czy może być od audi czy vw z tym samym silnikiem 1.6 AKL? I czy numery muszą być te same.
  • #18
    kami1991
    Level 3  
    robokop wrote:
    sigwa18 wrote:
    Stawiałbym na zgniły sterownik, w SIMOSACH, umieszczonych pod okapem, zdarzało się że woda czyniła szkody, czego objawami były min. błędy związane z przepustnicą.

    Miałeś chyba rację patrz na to, teraz walczę z tym sterownikiem siedzi mocno nie chce się wysunąć. Seat Toledo II 1.6 8v Pomocy - Błąd 00282


    Dodano po 23 [minuty]:

    Wyciągnięty. Dzwoniłem na szrot mają ale chcą jakieś chore pieniądze 340 zł. Wyczyszcze to podepnę i zobaczę może pomoże, a jak nie to kupie na allegro, ale to jutro, dzisiaj nie mam już na to czasu.
    Seat Toledo II 1.6 8v Pomocy - Błąd 00282
  • #19
    sigwa18
    Level 39  
    Zablokuje cię immo. Wg mnie nie wygląda to źle puki piny są całe to do wyczyszczenia . Wtyczkę można by podmienić to małą nową (lub wymienić piny żeńskie we wtyczce) i delikatnie wyczyścić piny ECU . Potem sprawdzenie czy kanały odpływowe drożne ( czy czasem nie zatonął i w środku woda chlupie) dodatkowa osłona na całość (ja robiłem z ja z butelki na płyn 5 litrów).
  • #20
    kami1991
    Level 3  
    No to ok to jutro wyczyszczę, piny żeńskie wyglądają w porządku trzy są zaśniedziałe, kupiłem teraz przed pracą preparat na takie rzeczy, potraktuje te wtyczkę tym. Plus kompresor przedmucham. Woda tam nie stoi, tylko źle uszczelka siadła od tej małej wtyczki i dla tego tam się woda dostała. Z tego co widzę to są te piny od przepustnicy, czyli jest nadzieja że uporam się z tym.
  • #21
    kami1991
    Level 3  
    Wyczyściłem tą wtyczkę do ECU jak i piny i dalej to samo. Założyłem tą drugą przepustnice. I co się okazuje ten błąd o zwarciu jest przerywany, a w tamtej był stały.
    Stara przepustnica :

    3 Znalezione:
    00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    18-10 - Upper Limit - Intermittent
    00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
    00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    44-10 - Short Circuit - Intermittent

    Nowa używana przepustnica:

    4 Znalezione:
    00282 - Throttle Position Actuator (V60)
    44-00 - Short Circuit
    01087 - Basic Setting Not Performed
    27-00 - Implausible Signal
    00530 - Throttle Position Sensor (G88)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
    00518 - Throttle Position Sensor (G69)
    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

    Czyli moim zdaniem obie walnięte są. Jadę jutro na ten szrot wymienią mi na inną, mają parę sztuk. jak na wszystkich będzie to samo to ewentualnie to ECU wymienię, wiązkę sprawdzałem miernikiem nie jest nigdzie przerwana, ani nie zwiera do innych kabli.
  • #22
    sigwa18
    Level 39  
    A rezystancja przejść od wtyczki ECU do wtyczki przepustnicy?
  • #24
    koleś kit
    Level 39  
    Rezystancja rezystancją.Ale nie zrobiłeś pomiaru na zwarcie i na obciążenie.Albo ci się nie chce albo nie umiesz.Ten błąd Short Circuit może wynikać z kiepskiej wiązki (zwarcie) właśnie.Jak byś to sprawdził raz a dobrze to byś się nie bawił w takie podmianki.
  • #25
    kami1991
    Level 3  
    Tylko że na jednej przepustnicy ten błąd jest stały a na drugiej przerywany, błędy parę razy kasowałem i jeździłem. A na tych pomiarach to rzeczywiście tak średnio na jeża się znam. Ale tak na zdrowy rozsądek jak by było coś z wiązką to by błąd że jest zwarcie był by stały. Nikt mi nie dawał gwarancji że ta przepustnice co kupiłem jest dobra, po prostu mam 30 dni na zwrot. Więc zamierzam ją wymienić.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Koleś kit jak by ci się chciało to opisz mi miej więcej jak to zrobić. Te przepustnice i tak wymienię jutro, jak by dalej to nic nie dało, to muszę tą wiązkę pomierzyć.
  • #26
    koleś kit
    Level 39  
    Bierzesz zwykły miernik i sprawdzasz ciągłość od wtyczki przepustnicy do ecu.Przy odłączonych wtyczkach oczywiście.Potem mierzysz jeden z tych dwóch kabli miedzy masą a np plusem.Gdyby miał np zwarcie z masą to będzie piszczeć tak?Możesz podać napięcie jak ci pisałem przy wtyczce ecu i zobaczyć czy silnik ruszy.A dodatkowo podłączyć żarówkę np 21W zamiast silniczka i podać napięcie przy wtyczce ecu.Poruszać dodatkowo wiązką przy pomiarach.To już jest nawet przesada z tym wszystkim ale masz sto procent pewności że wiązka ok.A co do przepustnicy to przecież można ją rozebrać i ocenić silniczek,ścieżki i koła zębate.Tak łopatologicznie wystarczy?To działa to leży ecu i koniec.Chyba żeby ecu nie dostawał jakieś masy.Wątpię.
  • #27
    kami1991
    Level 3  
    koleś kit wrote:
    Bierzesz zwykły miernik i sprawdzasz ciągłość od wtyczki przepustnicy do ecu.

    To sprawdzałem dzisiaj, wedle schematu z autodaty, miernik piszczał na każdym przewodzie czyli ciągłość jest. Sprawdzę jeszcze te pozostałe rzeczy. Chyba że wymiana przepustnicy pomoże, na co liczę. Jak nie to zajmie się wiązką, jak będzie ok to wymieniam sterownik. A jak już to nie pomoże to do Żyda pójdzie. Tylko trochę szkoda, bo oprócz tego to wszystko ok z tym autem.
  • #28
    koleś kit
    Level 39  
    Gdybyś jeszcze potrafił ustalić czego brakuje czy zasilania czy pwm to by było fajnie.Ale nie ważne.Teraz musisz to naprawić by to pisanie miało sens.
  • #30
    kami1991
    Level 3  
    Podkarpacie okolice Ropczyc. Postaram się to naprawić jutro zaczynam zabawę z tym. Zacznę od wymiany przepustnicy, później się zobaczy czy to coś da czy dalej to samo będzie.