Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Adapter świateł przyczepy USA-->EU

Retron 07 Feb 2021 12:03 3273 14
  • #1
    Retron
    Level 19  
    Dzień dobry,

    Mam do ogarnięcia temat interfejsu do podłączenia przyczepy z wtykiem 7 pin do gniazda amerykanskiego 4 pin.
    4 piny USA są następujące:
    1. GND
    2. Pozycyjne
    3. Lewy kierunkowskaz/lewy stop
    4. Prawy kierunkowskaz/prawy stop.
    W USA kierunkowskazy mrygają stopami😁
    Może ktoś pomóc w rozrysowaniu logiki takiego adaptera?
    Ja utknąłem na tym, ze jak wcisnę stop i zapale obie lampy stop w przyczepie, to już nie załączę kierunkowskazów 😒.

    Dziękuję!
    Wiktor
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie bardzo rozumiem, co chcesz osiągnąć? Przyczepa jest europejska, a samochód z USA? Gdzie to ma jeździć? Jeśli w EU, dlaczego nie założysz do samochodu europejskiego "modułu haka" i gniazda? Ten adapter miałby być umieszczony w przyczepie czy w samochodzie? Rozumiem, że samochód ma przerobione oświetlenie na europejskie, tylko gniazdo przyczepy zostało oryginalne? Sygnały w gnieździe USA nijak nie są wystarczające do sterowania "europejskim" oświetleniem. Brakuje choćby światła przeciwmgielnego i cofania. Nie widzę też prostego sposobu na rozdzielenie multipleksowanego sygnału świateł stop i kierunkowskazów.
  • #6
    ppc
    Level 17  
    Musi być europejska wiązka i hak z homologacją europejską, jak to inaczej przeszło przegląd? O ile światło stopu/kierunkowskazy się jeszcze da jako tako odtworzyć, to jak pisano wyżej co zrobisz z światłem cofania i przeciwmgielnym?
  • #8
    kortyleski
    Level 43  
    tzok wrote:
    Brakuje choćby światła przeciwmgielnego i cofania.

    A w Europie cofanie jest? Na którym pinie ? 😁
    Ale faktem jest że usa / Europa to spory problem.
    tzok wrote:
    dlaczego nie założysz do samochodu europejskiego "modułu haka" i gniazda?


    Nie założy bo taki moduł potrzebuje osobnych sygnałów kierunków i stopu. A tu mamy w jednym kablu stóp i kierunek. Tylko że świeci albo miga
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    kortyleski wrote:
    Nie założy bo taki moduł potrzebuje osobnych sygnałów kierunków i stopu.

    Nie wiem jak tam kierunkowskaz miga, bo jeśli przy stopie lampa miga jaśniej-ciemniej, to jeszcze byłaby szansa, ale jeśli miga włącz-wyłącz, to nie ma szans, by uzyskać awaryjne.

    kortyleski wrote:
    A w Europie cofanie jest? Na którym pinie ? 😁

    Na 8-ym... w EU standardem jest gniazdo 13 pin. Gniazda 7-pin, bez światła cofania, są dopuszczalne dla przyczep zarejestrowanych przed 2009 rokiem.

    Są też "hybrydy" czyli np. 2 gniazda 7-pin, albo gniazdo 7+6 pin, z dodatkowymi stykami po obwodzie (MULTICON Feder/Westfalia), ale to ślepa uliczka.
    Adapter świateł przyczepy USA-->EU Adapter świateł przyczepy USA-->EU Adapter świateł przyczepy USA-->EU
    Najlepiej w aucie mieć 13-pin (tam jest też stałe 12V i 12V po zapłonie do ładowania akumulatora w przyczepie) i najwyżej używać przejściówki na 7-pin.

    Adapter świateł przyczepy USA-->EU
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Postoje zostają, kierunkowskazy zostają. , stop bierzesz do modułu ze stopu centralnego. Cofania i mgielne wiadomo. Gniazdo założ 13 pin
  • #11
    William Bonawentura
    Level 33  
    tzok wrote:
    Gniazda 7-pin, bez światła cofania, są dopuszczalne dla przyczep zarejestrowanych przed 2009 rokiem.

    Nadal nie są wymagane dla przyczepy lekkiej (do 750kg DMC).

    Nie zmienia to faktu, że gniazdo 7-pin należy traktować jako zabytek i wszędzie stosować 13-pin. Nawet w przyczepce bez światła cofania.
  • #12
    kortyleski
    Level 43  
    andrzej20001 wrote:
    Postoje zostają, kierunkowskazy zostają. , stop bierzesz do modułu ze stopu centralnego

    Tylko że.jak wciśniesz stop to się w przyczepie kierunki zapalą
  • #14
    William Bonawentura
    Level 33  
    kortyleski wrote:
    andrzej20001 wrote:
    Postoje zostają, kierunkowskazy zostają. , stop bierzesz do modułu ze stopu centralnego

    Tylko że.jak wciśniesz stop to się w przyczepie kierunki zapalą


    Czyli trzeba moduł wysterować z przednich lub bocznych kierunkowskazów. Czy przednie są białe i też mają drugą funkcję jako dzienne lub pozycyjne?