Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Traktorek kosiarka Karsit - Nie odpala z kluczyka, cisza

tomek4x4 08 Feb 2021 20:26 7941 8
Automation24
    tomek4x4
    Level 8  
    Witam, traktorek Karsit, silnik B&S, silnik 17,5 km, jednocylindrowy, skrzynia hydro. Sprzęt posiadam od 8 lat, do tej pory bez żadnych problemów, z racji tego że służy mi także do odśnieżania pilnie potrzebuje pomocy. Problem jest taki, że po przekręceniu stacyjki jest cisza, słychać jedynie ciche cykanie z okolic centralki, przy zwarciu, "na krótko" na przekaźniku rozrusznika odpala. Kupiłem nowa stacyjkę, ale jest to samo, sprawdziłem czujnik pod siedzeniem oraz przy hamulcu, są sprawne. Postanowiłem wyjąć tą centralkę, ale nie znam się za bardzo na elektronice więc tylko dokonałem oględzin czy coś nie jest spalone, zauważyłem przerwę na jednej ze ścieżek (brak przejścia), ale to naprawiłem specjalnym lakierem i jest ok., są na niej 2 bezpieczniki, oczywiście sprawdzone.
    Dzisiaj pojawił się nowy problem, wcześniej kosiarka odpalała po zwarciu, teraz kręci i nic, wykręciłam świecę i nie ma iskry. Nie wiem co robić dalej, ktoś pomoże?
  • Automation24
    sq7fbr
    Level 16  
    Naprawa przerwanej ścieżki prawdopodobnie spowodowała brak iskry. Mogłeś coś popsuć wyjmując płytkę. Rozrusznik nie kręci bo stycznik/przekaźnik (to taka duża kostka z dwoma grubymi kablami przykręconymi nakrętkami na klucz i dwoma cienkim przewodami) nie załącza prądu do rozrusznika. Nie załącza bo: ma wypalone styki, uszkodzoną cewkę, nie dochodzi do niego napięcie. Znajdź, sprawdź i napisz co się dzieje.
  • Automation24
    michal_rybka
    Level 34  
    Styczniki rozrusznika w tych traktorkach padają bardzo często, najlepiej od razu wymień na porządniejszy np taki:
    https://allegro.pl/oferta/cewka-elektromagnes-stycznik-pomocniczy-12v-200a-9025561849