Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Niesprawne wskaźniki na desce rodzdzielczej w BMW 318TDS (czyli E36)

08 Feb 2021 21:41 144 3
  • Level 3  
    Witam serdecznie!

    W pojeździe typu BMW 818TDS, z silnikiem 2.0
    Wskaźniki na desce rozdzielczej działają w sposób bardzo ,,ospały'' i często pokazują nieprawidłowe informacje, lub wcale ich nie pokazują.


    1. Wskaźnik paliwa: podczas jazdy, wahania poziomu oleju napędowego, wahają się do 20% zakresu. Układ ten nie jest chyba nad wyraz czuły, gdyż wskazówka pozostaje jakiś czas w skrajnych położeniach (przy 10L w baku, wskazówka raz jest pod czerwonym polem i świeci rezerwa, raz na czerwonym polu, a za chwilę nad i rezerwa gaśnie).

    2. Prędkościomierz nie działa w sposób liniowy na zakresie do 35 Km/h. Ponadto, wyższych prędkości nie pokazuje, bez względu czy jedzie się 50, 60 czy 90 km/h)

    3. Obrotomierz działa poprawnie tylko do okoł.o 700 obr/min^-1, czyli na postoju, bez przygazówek wydaje się być okey.
    Po dodaniu gazu, czasami pokazuje do 3 tys, po czym tańcuje i spad do zera (a silnik pracuje na około 3,5-4tys obr/min^-1).
    Zazwyczaj, po dodaniu gazu, ! paradoksalnie !, wraz ze zwiększaniem obrotów silnika wskazówka opada od tych 700obr/min-1 do sera i w tym położeniu pozostaje, do momentu gdy obroty nie są mniejsze od ...strzelam: 1300-1400obr, kiedy to wskazówka wstaje gdy silnik zwalnia i zatrzymuje się na tych 650-700obr/min-1

    4. Wskaźnik spalania tętni własnym życiem, można by wiersz napisać o jego dzikich ruchach i odchyłach ;)

    5. Podświetlenie cyfrowego licznika odległości jest padnięte, dot, podświetlenia wyświetlaczy 7-segmentowych. (wartości te widać pod światło, ale bardzo słabo) - odziwo licznik odegłości działa.

    5'. Podświetlenie dookoła licznika odległości, działa gdy kluczyk jest w pozycji zapłonu, a po uruchomieniu silnika oświeca się kiedy chce na kilka sekund, by zaś zgasnąć.

    6. Wskaźnik temperatury oleju wydaje się być sprawny. + kontrolki (prócz ręcznego) działają.
    ! Chciałbym uzyskać informacje, od kogoś kto się już spotkał z tym problemem w przeszłości, i rozwiązał go z efektem pozytywnym. !

    Dodam, że liczników tych jeszcze nie wyjmowałem, więc nie wiem czy to kwestia wadliwych połączeń, niedopiętych złącz, walniętcyh układów scalonych czy 12-stopniowego mrozu.

    Dodam, że w dowodzie, silnik ma pojemność 1665 cm³ i moc 66kW czyli 90KM, a właściciel podał informację że ma 2.0L i 150KM (dla mnie nie ma to większej różnicy, ponieważ nie ja będę nim jeździł, ale może jest kłopot w synchronizacji silnika z licznikami).
    Przyznam, że wcześniej nie miałem do czynienia z żadnymi BMW, stąd moja niewiedza dot. silników.
    Dodam, że objętościowo, silnik jest masywniejszy i szerszy od 1,9Tdi, więc może to być 2.0L.
    Pewne jest, że posiada 4 cylindry w układzie rzędowym.

    Zmieszczam
    [url=https://obrazki.elektroda.pl/2759182600_1612819724.jpg][/url]
    fotografie tych liczników.
    Gdy będzie trzeba, wyślę ich więcej i w lepszym oświetleniu.
    Mogę wysłać także fota silnika.

    Niesprawne wskaźniki na desce rodzdzielczej w BMW 318TDS (czyli E36)


    Z góry dziękuję za pomoc i wszelakie jej przejawy.
  • Level 3  
    Po przetarciu i wyczyszczeniu styków (od wtyczek podłączeniowych zegarów), wymianie niektórych żaróweczek i ponownym podłączeniu, zegary zaczęły działać poprawnie !
    Mankamentem jest, to że przy kilkunasto-stopniowym mrozie, obrotomierz zacinał się tak jak wcześniej napisałem.
    Po lekkim rozgrzaniu i rozruszaniu auta, problem ustąpił.

    Innym razem, wystarczyło, że silnik popracował kilka minut na postoju i zegary działały bez zarzutów.

    Zamykam post.
  • Level 3  
    Po przetarciu i wyczyszczeniu styków (od wtyczek podłączeniowych zegarów), wymianie niektórych żaróweczek i ponownym podłączeniu, zegary zaczęły działać poprawnie !
    Mankamentem jest, to że przy kilkunasto-stopniowym mrozie, obrotomierz zacinał się tak jak wcześniej napisałem.
    Po lekkim rozgrzaniu i rozruszaniu auta, problem ustąpił.

    Innym razem, wystarczyło, że silnik popracował kilka minut na postoju i zegary działały bez zarzutów.

    Zamykam post.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Po przetarciu i wyczyszczeniu styków (od wtyczek podłączeniowych zegarów), wymianie niektórych żaróweczek i ponownym podłączeniu, zegary zaczęły działać poprawnie !
    Mankamentem jest, to że przy kilkunasto-stopniowym mrozie, obrotomierz zacinał się tak jak wcześniej napisałem.
    Po lekkim rozgrzaniu i rozruszaniu auta, problem ustąpił.

    Innym razem, wystarczyło, że silnik popracował kilka minut na postoju i zegary działały bez zarzutów.

    Zamykam post.

    Może komuś informacje tu zwarte przydadzą się kiedyś.