Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1 , 1.2 , 2004 rok - nie wkreca sie na obroty.

Milczar1989 10 Feb 2021 13:00 816 5
  • #1
    Milczar1989
    Level 13  
    Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty, zalane swiece, zalany katalizator. Auto trafiło do nas po wizycie u dwoch mechanikow, gdzie wymieniono rozrząd, zawór egr czujnik położenia wału (hella nie OEM), wszystkie cewki , prawdopodobnie sondę przed katalizatorem.
    Błąd na komputerze
    16725/P0341/000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal



    Sprawdziłem wiązki od czujnikow połozenia wału i wałka są ok . Rozrząd zgadza sie na blokady, po wykreceniu sondy dalej to samo wiec kat nie jest zapchany . Cisnienie na cylindrach wzorowe, wtryski rozpylają ładnie paliwo.

    Cisnienie w kolektorze ssącym około 500mbar a powinno byc 350 , czas wtrysku 5ms a powinno byc 2,5-3...

    Nie mam oscyloskopu zeby sprawdzic syganły z czujnikow wału i wałka .
    Zastanawiam sie czy przepustnica moze powodowac takie kwiatki . Parametry pracy wskazują na przeskoczony rozrząd ale na blokadach wszystko dobrze. Sygnał z wałka jest niewiarygodny . Co jeszcze moge sprawdzic? Czy załozyc oryginalny czujnik połozenia wału ? nie mam przekonania do wyrobów Hella.
  • #2
    sigwa18
    Level 40  
    Takie objawy daje uszkodzony wałek a konkretnie koło z którego sygnał generuje czujni. Podaj kod silnika. Albo zajrzyj przez otwór po czujniku i kręć wałem czy nie widać uszkodzeń brakujących elementów.
  • #3
    Milczar1989
    Level 13  
    Nie moge znalezc oznaczenia silnika , tam sygnał czujnika położenia wałka jest z krzywki wałka a nie z koła. Widac ze wałki były wyjmowane bo pełno silikonu wszedzie... Stawiałem tez na podparte zawory ale cisnienie jest ok. Bede krecił silnikiem i zobacze przez otwor na czujnik jak ta krzywka wyglada. Dam znac
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Przy takim podciśnieniu to wygląda na podparty egr mimo wszystko.Co do czujnika co z tego że sprawdziłeś wiązkę jak nie sprawdziłeś nawet zasilania i wyjścia sygnału.I nie, nie potrzeba oscyloskopu.Sprawdź na ile stoi regulacja lambda i pąd regulacji sondy 1.Wiesz o co chodzi czy nie?
  • #6
    Milczar1989
    Level 13  
    koleś kit wrote:
    Przy takim podciśnieniu to wygląda na podparty egr mimo wszystko.Co do czujnika co z tego że sprawdziłeś wiązkę jak nie sprawdziłeś nawet zasilania i wyjścia sygnału.I nie, nie potrzeba oscyloskopu.Sprawdź na ile stoi regulacja lambda i pąd regulacji sondy 1.Wiesz o co chodzi czy nie?


    To juz wszystko sprawdziłem .

    Dodano po 5 [minuty]:

    Auto zrobione. Silnik wyjety ze skrzynia biegow. Podejrzenie padło na impulsator połozenia wału . Koło zamachowe zmienione i wszystko ładnie pracuje. Przyczyna ? Spalone sprzegło , wysoka temperatura spowodowała przesuniecie impulsatora na kole. Ciezki temat. Dzieki za zainteresowanie.