Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] 1.9 tdi 90 km drżenie sporadyc - Mam problem z drganiem kierownicy na wolnych ob

nowosad 10 Feb 2021 16:13 720 23
  • #1
    nowosad
    Level 7  
    Drży mi kierownica tylko na wolnych obrotach jak i na jałowych są dni że od razu po odpaleniu samochodu bardzo drży kierownica podczas jazdy spokój gdy dodam gazu przestaje podczas jazdy wrzucę na luz drży , są dni że od razu po odpaleniu spokój i nie drży
  • Helpful post
    #2
    60jarek
    Level 26  
    U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę.
    Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy.
    Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno.
    Sam to powymieniasz co trzeba ale nie zrobisz dobrej diagnostyki.
    Potem się licz że w aucie może być potrzebna geometria 3D do ustawienia -zależy co wymienisz.
    Sam co w garażu zrobisz w zakresie diagnozy? -nie wiele, można tylko gdybać sprawdź luzy na kierownicy itp.
    Łożysko zatarte na napinaczy alternatora też mi powodowało drgania i lekki hałas -to gdybanie.
  • #3
    nowosad
    Level 7  
    Alternator miałem niedawno regenerowane to odpada , co nie co w kanale się sprawdzi , przy padniętej poduszce drżal by cały czas ? Czy może być że z przerwami jak u mnie ? Bo czasem jest że nie drży
  • #4
    60jarek
    Level 26  
    Pisałem u mnie drgania uszkodzona poduszka silnika dolna, a w szczególności tuleje tylne wahacza przedniego. Po wymianie tulei wahacza przedniego mniej odczuwalne prawie wcale.
    Nie lubie oszustów w zakładach naprawczych, dlatego jedz do diagnosty tam gdzie przeglądy robią -za cały przegląd coś koło 100PLN. To może być wszystko w zawieszeniu łącznie z luzami.
    Jak sądzisz że sam zlokalizujesz to po co piszesz na forum -to dosłownie wszystko wpływa na drgania kierownicy nawet wybite końcówki drążków kierowniczych.
    Tu trzeba kompleksowo wszystko sprawdzić brecha w rękę i szukać.
    Ja ci opisałem moje usterki a tu się okaże masz oponę wy ząbkowana i wiele innych przyczyn to się składa na całość - nawet nie równa praca silnika.
    Odżałuj te parę dych szkoda czasu i zachodu -chyba że boisz się tam jechać z obawy na to że zabiorą dowód rejestracyjny?
    Nic bardziej mylnego. Diagnosta wskaże ci wszystkie punkty do roboty.
    Ja naprawiam sam właśnie na takiej zasadzie -diagnosta znajduje na przeglądzie co do roboty i mi wskazuje a ja se spokojnie naprawiam
    -jeżdżę od kilku lat do jednego i zna moje auto ale nie daje im nic do naprawy bo już głupa z tulejami przypalili i geometria do dziś im łyso. (wymienili świeżo wymienione tuleje i najpierw zpier.. geometrię 3D żeby potem poprawić z wielka łaską).
    Przegląd tak wymiana naprawa nie (geometria tylko z wydrukiem przed i po i jazda próbna w mojej obecności wszystko z fakturą wat).
    Teraz diagnosta nabrał szacunku i wie że więcej mnie nie oszukają w tym zakładzie.
    Założyłem własna książkę serwisową i wszystko mam czarno na białym tak mnie wkur... swego czasu i stracili klienta bo naprawy tam już nie zrobię, za to polecam sama diagnostykę -słowa przepraszam do dziś nie padły, dlatego nigdy im za nic nie dziękuję po przeglądzie płace i tyle, wiedzą dlaczego.
  • #5
    nowosad
    Level 7  
    Wymienię poduszke zobaczę, silnik chodzi ładnie równomiernie miękko cicho z tymi stacjami diagnostucznymi ciężko co rok zmieniam nie mogę nikogo znaleźć czasem coś tłucze czy coś to pojadę pewnego razu pojechałem na stację bo coś tłukłko diagnosta mówi wszystko sztywne za 2 dni padł przegłub wewnętrzny to nie wiem jak sprawdzał że luzu nie wyczuł nic , poduszki sprawdzają gdzieś na stacji ? Bo na przeglądach to takie sprawdzanie z tego co widziałem jak coś bardzo wybite to widzą, chyba że nie trafiłem do dobrego diagnosty jeszcze , mi na przeglądzie zależy żeby sprawdzić wszystko ma być sprawne , z tą kierownicą to dziwne bo samochód stoi A kierownica drży odepne takie jakby mocowanie w pozycji jakiejs przestaje przyjmę drży, złapie mocno przestaje. Czasem się uspokoi na chwilę i później znowu . Zobaczę tą poduszkę pierwsze.
  • #6
    60jarek
    Level 26  
    Jak gumy popękane to do wymiany ale to zobaczysz jak mocno poruszasz. Tu trzeba "breche" i ruszać szukać luzów w układzie kierowniczym a potem dalej. Kołem to trzeba na kobyłce dobrze poszarpać. Dlatego polecam stacje diagnostyczna nie sugeruj się usterkami u mnie. Sprawdzaj wszystko po kolei końcówki drążki tuleje mocowania jak diagnosta inaczej zapomnij że od razu trafisz na usterkę. Wymieniają rozrząd tak silnikiem manewrują że tuleje uszkadzają itp.
    Żle się do tego zabierasz ja mam do dyspozycji kolegę mechanika z warsztatem a jedziemy na diagnostykę na "trzaskawkę" i geometrie 3D.
    Popytaj kolegów gdzie jeżdżą, jedz do innego miasta do stacji diagnostycznej.
    Jak mnie próbowali oszukać na geometrii to gotów byłem pojechać do ASO 100km i bym to zrobił na szczęście poprawili swój błąd -to twoje bezpieczeństwo.
    U mnie odwrotnie trzepią ile wlezie i nic nie odpuszczają zbytnio na przeglądzie.
    Nie ma co więcej gdybać tak ci nie pomogę.
  • #7
    nowosad
    Level 7  
    Zostało zrobić tak jak mówisz na stację i niech szukają co nie tak
  • #8
    60jarek
    Level 26  
    Cały przegląd to 100PLN -to co tu się zastanawiać? -podaj jakiś pretekst że auto oddajesz córce a coś nie tak się dzieje z tą kierownicą, nim oddasz chcesz jej wszystko naprawić wzorowy tato i tyle.
    Diagnostyka w odpowiednich warunkach i wyjdzie wszystko po kolei.

    Jedno ważne pytanie czy nie grzebałeś nic przy geometro jak zbieżność (wymiana samemu końcówek drążków itp)
    Bo większość aut już ma zawieszenie wielo -wachaczowe i to można ustawić na stacji z odpowiednim sprzętem geometria 3D.
    Kierownica ustawiona na środku? (nie na środku -oznacza ze ktoś grzebał).
    Ściąga przy dodaniu gazu w którąś stronę jadąc wolno do 50km/h.
    Czy opony równomiernie się zużywają na poszczególnych kołach.
    Takie usterki powyżej to objawy złych ustawień geometrii pojazdu.

    Drgania na postoju to coś luźne w układzie mocowania, zużyte części coś te drgania powoduje i coś przenosi na kierownice.

    Napisz co stwierdził diagnosta lub dobry mechanik?
    Myślę że podjąłeś dobrą decyzje wszystko wyjdzie po woli.

    (Dziś 100PLN przy inflacji to około 45PLN z przed 2 lat.)
  • #9
    nowosad
    Level 7  
    Do dzieci to jeszcze trochę 23 lata dopiero za mną, jakiś rok dwa temu miałem maglownice wymienianą po tym była zrobiona zbieżność , koła są ok wyważone co sezon na wywazarke jadę przy 140 na godzinę czuć jaki belki luz miała kierownica byłem u jednego typa mówi jeździj , ale to coś nie tak. Kierownica na środku A cos z tym muszę zrobić bo to ciężko tak . Drżenie zaczelo się po jakims czasie . Strach jechać +140 kręcę jakby z 2 cm A on nie skręca, i w drogę troszkę mniej
  • #10
    60jarek
    Level 26  
    nowosad wrote:
    Kierownica na środku A cos z tym muszę zrobi

    Kierownica musi być na środku ustawiona obowiązkowo. Złe ustawienie zazwyczaj świadczy ze ktoś coś robił.
    nowosad wrote:
    Drżenie zaczelo się po jakims czasie . Strach jechać +140 kręcę jakby z 2 cm A on nie skręca, i w drogę troszkę mniej

    Kolejna ważna wskazówka.
    nowosad wrote:
    jakiś rok dwa temu miałem maglownice wymienianą po tym była zrobiona zbieżność

    Zbieżność -geometria 3D przy zawieszeniu wielo wachaczowym? Jakie masz zawieszenie to podstawa?
    Bo jak ci facet przy wielo wachaczowym zawieszeniu ustawił zbieżność tradycyjnymi metodami to się nie dziw co się teraz dzieje.
    To co opisujesz to nie brzmi optymistycznie.
    Kierownica nie ma luzów na postoju (diagnosta by to wychwycił od razu) to tylko geometria lub coś wyrobione i to na full w układzie kierowniczym?
  • #11
    nowosad
    Level 7  
    Zwykle zawieszenie z przodu wahacz drążek kierownicy i stabilizator z tyłu belka, może lepiej pojechać na 3d jest w sumie w mieście typ co się tylko tym zajmuje . Może być się się coś wyrobiło i w danej pozycji drży. A na postoju czuć delikatny luz w lewo większy przetrzymać palcem koło i lekko kierownica kręąc jest wyczuwalny
  • #12
    palmus
    Level 33  
    U mnie rzucało budą z powodu uwalonej dwumasy.Mimo, że kombinowałem na początku dokładnie tak jak wy.Biegi chodziły ok,sprzęgło też.
  • #15
    nowosad
    Level 7  
    Wiem jakie podzespoły ma zawieszenie
  • #16
    badboy84
    Level 42  
    Przecież to nie S-klasa, klekot pod maską i gość zdziwiony że mu kiera drży w jakimś Golfie IV albo Octavi I po 400tyś km... Paranoja. Panie, to nie nowy samochód ...
  • #17
    60jarek
    Level 26  
    nowosad wrote:
    Wiem jakie podzespoły ma zawieszenie

    To napisz bo na razie to nie wiem czy stara fabia czy Golf na wielo wachaczowym -coś mi się zdaje że ich nie rozróżniasz.
    W starym Golfie II to wystarczyło dobrze skręcić maglownice.
    A wspomaganie jest?
    Przepraszam ale mam wrażenia że mówimy na innych częstotliwościach tak to ci nie pomogę.
    Ja wysiadam gdybać nie będę i zgadywać.
    Powodzenia w naprawie.
    Ustal jakie masz autu, rodzaj zawieszenia, zrób diagnostykę.
    Sam będziesz wiedział co masz zrobić.
  • #18
    nowosad
    Level 7  
    badboy84 wrote:
    Przecież to nie S-klasa, klekot pod maską i gość zdziwiony że mu kiera drży w jakimś Golfie IV albo Octavi I po 400tyś km... Paranoja. Panie, to nie nowy samochód ...

    Toledo 2 Ale to mniejsza z tym , co z tego że 400k ? Trzeba dążyć do tego żeby było wszystko sprawne A przejedzie więcej km jak te s klasy
  • #19
    60jarek
    Level 26  
    Tego Seata to dobry mechanik dysponując kanałem ci go naprawi.
    Co tam gdybać wpisz w YouTube Seat i tysiące filmów jak sprawdzić luzy itp wszystko jest łącznie z naprawą maglownicy.
    Tam prawie nie ma co wymieniać.
    Przepraszam "Brecha w łapę i do kanału".
    Zlikwiduj luzy i po robocie -nie potrafisz do mechanika nie masz wyjścia. Obstawiam w ciemno luz na tulejach.
    Powodzenia w naprawie.
    Więcej nie jestem w stanie pomóc na odległość.
  • #20
    nowosad
    Level 7  
    Coś z tym zrobię, luz na tulejkach wachacza miałby wpływ na drgania kierownicy na postoju?
  • #21
    beryas
    Level 30  
    nie, drgania na postoju to wina poduszek silnika, lub samego silnika,
  • #22
    nowosad
    Level 7  
    beryas wrote:
    nie, drgania na postoju to wina poduszek silnika, lub samego silnika,

    Silnik odpada raczej chodzi ładnie, gdy to dotkne lekkie wibracje tylko ma , raczej poduchy
  • Helpful post
    #23
    beryas
    Level 30  
    No to raczej bedzie zerwana/ naderwana ktoras :)
  • #24
    nowosad
    Level 7  
    Łapa silnika jest już zmęczona, ta pod silnikiem