Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT GRANDE PUNTO 1.4 / 77 KM - Dziwna awaria silnika (benzyna)

BURMAR 11 Feb 2021 21:19 900 10
  • #1
    BURMAR
    Level 23  
    Witam,
    mój Grande Punto zachowuje się dziwnie a ja nie chcę uszkodzić silnika, dlatego proszę Kolegów o pomoc.
    Otóż w czasie silnego mrozu samochód nie chciał odpalić. Kręciłem kilka razy aż siadł akumulator. Następnego dnia po naładowaniu akumulatora znowu kręciłem i znowu nie chciał odpalić. Akumulator OK, rozrusznik kręcił, silnik nie odpalał.
    Od trzech dni jest tak:
    1. montuję doładowany w nocy akumulator
    2. kręcę rozrusznikiem (pierwsze próby, około 5 - 7 razy) bez rezultatu
    3. za którymś razem zapali na kilka obrotów i zgaśnie
    4. następnym kręceniem zapali na 5 sekund i znowu zgaśnie
    5. następnie , po ponownych próbach odpali jakby nic i działa normalnie
    6. już po pierwszej próbie odpalenia, kiedy nawet nie "kichnie" załącza się wentylator chłodnicy i kręci nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki
    7. od czasu tej awarii ciągle pali się komunikat SPRAWDZIĆ SILNIK.

    Mieszkam w Grudziądzu i kiedyś już korzystałem z serwisu z testerem silnika. Niestety poziom usługi jest nienajlepszy.
    Dlatego chciałbym najpierw zasięgnąć porady Kolegów.
    Bardzo liczę na pomoc i pozdrawiam
  • #2
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Na co tu porada. Podjechać pod jakikolwiek serwis i odczytać błędy. Nie mów że jakiś serwis nie będzie w stanie tego zrobić. Może czujnik położenia wału uszkodzony, może coś z zasilaniem paliwem nie tak... Można gdybać.
  • #3
    psychodelizm
    Level 5  
    Mam identyczny problem. Udało ci się czegoś dowiedzieć? Proszę o pilna informacje
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
  • #5
    psychodelizm
    Level 5  
    Znajomy mechanik sprawdzał komputerem i wszystko jest ok. Sterownik silnika również. Czy jest możliwość ze to wina zamarzającej gdzieś wody w układzie paliwowym? Po ogrzaniu wtrysków auto odpaliło
  • #6
    decybel91
    Level 42  
    To kiepsko sprawdzał. W takim razie uszkodzony jest mapsensor po podgrzaniu ogrzało też mapsensor i dlatego odpalił.
  • #7
    psychodelizm
    Level 5  
    Gdzieś znalazłem możliwe rozwiązanie tylko proszę o potwierdzenie. Czy to może być walnięty czujnik temperatury powietrza?
  • #8
    decybel91
    Level 42  
    Przecież to napisałem.
  • #9
    BURMAR
    Level 23  
    Od wczoraj puściły mrozy. Dziś rano poszedłem powalczyć z odpalaniem i szok. Punto odpaliło od pierwszego razu. Żadnych problemów. Wentylator się nie w) ączaale kontrolka silnika nadal się pali. Zobaczymyco będzie dalej. Na czwartek jestem umówiony do podłączenia pod komputer.
    KTÓRYŚ Z KOLEGÓW PISAŁ, ŻE MA TO SAMO. ZAPUTUJĘ WIĘC CO U NIEGO ? Poinformujczy też odpuściło.

    Dodano po 7 [godziny] 43 [minuty]:

    Wiadomość z teraz. Po całym dniu byłem sprawdzić co z samochodem. Pełen sukces.
    Samochód odpalił od pierwszego razu (tak jak przed awarią ). Co ciekawe, zgasł też komunikat o SPRAWDZENIU SILNIKA.
    Teraz czekam co będzie dalej, ponieważ zapowiadają duże mrozy w przyszłym tygodniu. W czwartek jednak pojadę pod komputer, żeby zobaczyć co było.
    Mam też jeszcze jedno pytanie. Czy ten czujnik temperatury powietrza i czujnik ciśnienia znajdują się w jednej obudowie ? Na moim czujniku są oznaczenia: BOSCH 0261 230 030. Czy to było przyczyną wszelkich problemów ?
    Pozdrawiam
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    Proste. Na zimnym silniku sprawdzasz co widzi ten czujnik. Tj temperatura powietrza oraz ciśnienie w kolektorze ssącym