Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Nagrzewnica DEDRA 9952 30kW kopci

bobi70 13 Feb 2021 19:25 7605 6
  • #1
    bobi70
    Level 14  
    Witam.
    Nowy nabytek. Nagrzewnica olejowa DEDRA9952 30kW. To sprzęt z pompą powietrzną.
    Miałem duży problem z odpaleniem po pierwszym zalaniu. Błąd E1.
    Masa dymu chwila pracy i stop.
    Jako, że to druga nagrzewnica w gospodasrwie, postanowiłem zajrzeć. Wewnątrz wszystko wydaje się OK. Czujka płomienia na miejscu i prawidłowo.
    Odpaliłem na zdjętej pokrywie. O dziwo zaskoczyła i poszła.
    Pracowała do nagrzania pomieszczenia i kilka startów w cyklu termostatycznym.
    Jednak zauważyłem u wylotu powietrza z przodu niewielką ilość nie spalonego oleju opałowego.
    Wyłączyłem urządzenie.
    Temperatura spadła do 2stC.
    Włączyłem ponownie. Te same problemy ze startem.
    Nagrzewnica odpala się w 2 cyklach. Po pierwszym nie udanym, próbuje drugi raz. Potem błąd E1.
    Zrobiłem eksperyment. Po pierwszym nie udanym wyłączałem i włączałem urządzenie. Zaskoczyła za 3 razem i pracowała.
    Nie mam koncepcji. Strużka paliwa z przodu wskazywała by na....? Zbyt duże ciśnienie powietrza? Podobnie odpalenie przy zdjętej pokrywie?
    Czy ktoś wie jakie ciśnienie powinno być przy tej mocy palnika?
    I teraz zasadnicza rzecz. Czy pokręcając delikatnie kryzą na tyle pompy w lewo (zakładając zmniejszanie), da się to ustawić na czuja? Jak czuła jest ta regulacja, pokręcać minimalnie i próbować czy 1/4 obrotu?
  • #3
    bobi70
    Level 14  
    kierbedz4 wrote:
    Prawdopodobnie przytkana dysza Brak dobrego rozpylania i część paliwa odkłada się na dolnej obudowie nagrzewnicy.


    Jest to może jakaś koncepcja.
    Ale w nowym zupełnie nowym, nigdy nie odpalanym sprzęcie przytkana dysza?

    Co ciekawe. Od momentu wpisu zrobiłem pewne testy.
    W czasie odpalania zakrywam dłonią wlot. Zgodnie z tym co kiedyś wyśledziłem w Twoich wpisach kierbedz4
    Startuje na opałowym 10/10.

    Kiedy się rozgrzeje i dociągnie do temperatury zadanej, potem kiedy jest cieplejsza także odpalała się bez kopcenia. Ale mimo to cały czas na wylocie jest może 1mililitr widocznego paliwa.
  • #4
    piracik
    Moderator of Heating systems
    bobi70 wrote:
    Ale mimo to cały czas na wylocie jest może 1mililitr widocznego paliwa.

    Każde włączenie i wyłączenie nagrzewnicy powoduje, że część niespalonego paliwa słynie.
  • #5
    bobi70
    Level 14  
    piracik wrote:
    Każde włączenie i wyłączenie nagrzewnicy powoduje, że część niespalonego paliwa słynie.


    To rozumiem. I mogę potraktować jako rzecz akceptowalną i nie będącą żadnym objawem.
    Jednak co z odpalaniem. I testem z dławieniem powietrza przy odpalaniu, które spowodowało działanie w odpalaniu za każdym razem.
    Co to oznacza?

    Jutro będę miał manometr do nagrzewnicy i sprawdzę ciśnienie na pompie.
    Korci podregulować. Ale zupełnie nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość.
    Źródła dla palnika 30kW podają różnie w zakresie 4-6 PSI.
    Serwisant tego typu nagrzewnic twierdzi, że próbował by kręcić w prawo śrubą regulacyjną, czyli zwiększać ciśnienie.
  • #6
    bobi70
    Level 14  
    A więc dla podobnych problemów.
    Parskanie
    Dymienie
    Błąd E1
    Problemy z uruchomieniem.
    Lepszy start przy przydławieniu dolotu powietrza do wentylatora.
    (Zapewne przy założeniu że filtry powietrzne i dysza są czyste !!!)

    Przekręcenie regulacją pompy powietrznej przy moim palniku 30kW o 1/3 obrotu (w prawo) spowodowało, że nagrzewnica startuje bezproblemowo.
    Zdecydowanie mniej czuć paliwem w pomieszczeniu - mniej spalin.
    Ciśnienie na pompie zmierzone przed regulacją - 5Psi. Ciśnienie zmierzone po regulacji - 5,9 Psi.

    Będziemy obserwować.
    Ale na ten moment temat zamykam.
    Dziękuję uczestnikom dyskusji.
  • #7
    bobi70
    Level 14  
    rozwiązano, jak wyżej.
    pracuje bez zastrzeżeń