Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Siena - gaśnie silnik podczas jazdy

19 Paź 2005 20:42 14493 27
  • Poziom 10  
    Mam problem z moim autem (Siena 1,2 8V 75 HL listopad '99). Podczas jazdy nawet na wysokich obrotach, wyłącza mi się silnik. Najgorsze jest to, że dzieje się to sposób całkowicie losowy (2-3 razy w ciągu dnia, a potem tydzień spokoju, i tak w kółko). Gdyby auto mi zgasło raz z porządnie - to OK.

    A efekt jest taki:
    Jadę sobie 85km/h (obroty 3tys./min), nagle silnik OFF i auto hamuje mi silnikiem. Jadę siłą rozpędu. Po 2-3 sekundach samo zapala i jedę dalej.
    Czasem jednak trzyma mnie dłużej na wyłączeniu, aż muszę się zatrzymać. Odpalam z kluczyka i jadę dalej.

    Boję się, że zdarzy mi się to przy wyprzedzaniu TIR'a, a wtedy będzie problem. Dodam, że mam instalację LPG, ale dzieje mi się tak samo i na gazie i na benzynie.

    Analizowałem schematy elektryczne i podejrzewam trzy rzeczy:
    - podwójny przekaźnik (wtrysk i zapłon)
    - stacyjkę (choć nie gaśnie mi cała elektryka, tylko wyłącza się zapłon)
    - komputer od wtrysku/zapłonu.

    Czy ktoś może mi powiedzieć, od czego zacząć?

    Jestem trochę zdesperowany, bo w serwisie FIAT'a powiedzieli mi,że gdyby usterka była powtarzalana, to mi pomogą, ale w moim przypadku może być wszytko.

    Z góry dzięki za pomoc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 22  
    Jeżeli gaśnie na gazie i na benzynie to wina leży po stronie zapłonu bo wtedy tylko brak iskry spowoduje unieruchomienie silnika. Proponuję sprawdzić podwójny przekaźnik, połączenia z cewką zapłonową, czujnik położenia wału. Prawdopodobnie jest gdzieś brak styku lub pęknięty przewód.
  • Poziom 10  
    Dzięki za podpowiedź.

    Jutro sprawdzę, to co mogę sprawdzić.
    Myślę, że przekaźnik wymienię z klucza (choć to zawsze kasa, ale bezpieczeństwo jest najważniejsze).

    Właśnie - czujnik położenia wału. Trochę na forum o tym było. To chyba on daje sygnał do komputerka os zapłonu/wtrysku, kiedy jest początek sekwencji cyklu zapłonowego.

    PS:
    A tak na marginesie, kupiłem książkę na temat auta SIENA (wydawnictwo WKiŁ) i powiem, że czuję się "oszukany" przez FIAT'a (no chyba że w książce jest błąd), bo okazało się, że wszystki wtryskiwacze mają tylko jedno sterowanie (są połączone równolegle), a nie cztero-kanałowe jak modele 16V. Jaki sens jest montować komputer MPI, kiedy steruje on praktycznie jednym kanałem. Takie jedno-wielopunktowy wtrysk paliwa. Tak jest w tej książce (w dziele - Modyfikacje po "Marzec '99").
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 15  
    mam kolesie który ma siene Siena 1,6 16V 75 HL '99 i tam sa jeszcze lepsze jaja jak silnik letni to nie zapali auto z rozrusznika - tylko hol lub popchniecie i po ok 2 m zaskakuje silnik . o podobnych objawach jek opisalem koles znalazl 3 podobne autka rocznik 99 . na PW podam tobie jego nr GG , ale z tego co sie zorientowalem (a walczylem z tym fiatem ok 0,5 roku ) to mozesz miec uszkodzony imobilaizer , lecz nie koniecznie . przkaznik podwojny zastapilem dwama pojedynczymi + 2 diody . zabawa w przekladke kabli to ok 6 godzin . co w ksiazce o sienie , a co w rzeczywistosci to juz inna bajka .


    Cytat:
    Analizowałem schematy elektryczne i podejrzewam trzy rzeczy:
    - podwójny przekaźnik (wtrysk i zapłon)
    - stacyjkę (choć nie gaśnie mi cała elektryka, tylko wyłącza się zapłon)
    - komputer od wtrysku/zapłonu.


    w moich domysłach co moze byc przyczyna wadliwej pracy silnika - pozostal juz tylko komputerek

    a na marginesie wszystkie samochody których nazwa zaczyna sie na "F" sa do d*** :)
  • Poziom 10  
    Z tego co zauważyłem, to centralka FIAT CODE (imobilizer) ma podłączony do komputerka tylko jeden sygnał. Pytanie: czy jak na wskaźnikach gaśnie lampeczka "kluczyk" od centralki FIAT CODE, to czy centralka podaje na komputer od zapłonu/wtrysku jakieś napięcie (konkretny poziom, który mówi komputerkowi, że jest to właściwy kluczyk), czy jest to rodzaj magistrali szeregowej, po której centralka FIAT CODE komunikuje się z komputerem od wtrysku/zapłonu?

    Bo jak jest to tylko poziom napięcia, to można odpiąć centralkę i podłączyć jakiś układ (lub nawet sam rezystor), który ustawi na komputerze jeden stan, wskazujący, że w stacyjce zawsze jest dobry kluczyk.
  • Poziom 22  
    To jest rodzaj transmisji, ominąć to podając jeden odpowiedni stan się nie da. Było by za prosto :)
  • Poziom 25  
    witam
    trzeba bedzie podłączyć autko do Examinera
    ja stawiam na czujnik położenia przepustnicy
    pozdro
    T
  • Poziom 10  
    A dla czego na przepustnicę?

    Tak na marginesie, to umówiłem się do ASO FIATa w Szczecinie na diagnostykę. Oni obstawiają styki stacyjki lub immobilizer FIAT CODE. Przekaźnik - to wg nich mało prawdopodobne. W ciągu ostatnik 5-ciu lat wymienili ich tylko 7 (a były to egzemplarze naprawdę uwalone).
    We wtorek odstawiam auto do serwisu i mam nadzieję, że coś znajdą.
  • Poziom 14  
    Miałem kiedyś coś podobnego w 125p. Przyczyna była banalnie prosta, wystarczyło odpiąć od kluczyka wszelkie zbędne klucze i inne badziewie. Wychodzi na to, że była wyrobiona stacyjka i podczas jazdy gdy dyndały się te wszystkie "akcesoria" kluczyk rozłączał tylko zapłon.
  • Poziom 10  
    mam identyczny problem w Bravie 1,6. mam prosbe - jak zdiagnozujesz problem to podziel sie informacjami...
  • Poziom 18  
    zaczym zaczniesz wydawać w ASO to najpierw sprawdz wszystkie
    połączenia z masą szczególnie minus aku.do silnika i z silnika do karoserji
    (odkręć przesmaruj)podobnie WV.
    pozdro
  • Poziom 10  
    ja przeczyscilem wszystkie styki,polaczenia, masy (lacznie z psikaniem szuwaksem do zlacz elektrycznych) i nic to nie dalo. to musi byc jakies rozlaczanie zaplonuczy czegos podobnego (np. immobilaizer czy aparat zaplonowy)
  • Poziom 38  
    Walczyłem z takimi objawami w Punto i był to przekaźnik systemowy.Też chwilę mi zeszło bo u dentysty zęby nie bolą, u mnie nie zgasł ani razu a klient robił ze cztery podejścia. Koniec końców jeździł z LEDami zapiętymi pod przekaźnik i podciągnietymi do kabiny i obserwował w czasie jazdy.
  • Poziom 27  
    Mój znajomy w Sienie miał dokładnie takie same objawy - w jego przypadku w ASO stwierdzili po 2 tygodniach walki z samochodem że na jednym z wtrysków fabrycznie źle została zarobiona końcówka wtyczki ( raz kontaktowała a raz nie ) - po wykonaniu nowej wtyczki silnik pracuje do dziś bez problemów.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    wtryskiwacze raczej odpadaja poniewaz w aucie jest gaz.
    Do LADAMANCA - mozesz napisac ktory to jest przekaznik systemowy? gdzie sie znajduje czy cos blizej aby go namierzyc?
  • Poziom 10  
    Znaleźli po trzech tygodniach, co było przyczyną.
    Diagnoza - Podwójny przekaźnik nie kontaktował od czasu do czasu.
    Nie mogli wywołać awarii, aż się udało. Diagnosta przekręca kluczyk, a napięcia nie ma na komputerku od wtrysku/zapłonu. Puk-puk w przekaźnik i już jest. Przekaźnik kosztował mnie 111 PLN, a za diagnostykę nie wzieli ani grosza. Dziwne, prada - w końcu to ASO Fiat'a. Mówi się, że tak zdzierają, a tu niespodzianka.
    Samochód chodzi jak złoto.

    Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat.

    Remik
  • Poziom 10  
    Witam powiedzccie gdzie znajduje sie ten przekaznik?? i jak wyglada, jak z dostepnoscia i cena?
    dzieki i pozdrawiam :)
  • Poziom 10  
    Blisko akumulatora, pod "czarną" osłoną.
    Koszt 120PLN. (Taka cena była w 2005, kiedy ja miałem problem z moim autem).

    Po wymianie - do dziś zero problemów tego typu.

    Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    a kto powiedział że aso zdziera? Przecież jak by ktos dwa tygodnie siedział przy samochodzie po 8 godzin licząc roboczogodzine 160 zeta (nie drogo) to musiał byś w rozliczeniu zostawić auto.
    Ja się serwisuję tylko w aso ;)
  • Poziom 10  
    Tam gdzies, gdzie bezpieczniki sa???
  • Poziom 10  
    Bezpieczniki są w wielu miejscach w samochodzie, więc jest mi trudno to dokładnie wytłumaczyć.
    Podwójny przekaźnik jest po prawej stronie od akumulatora. Tak bliżej reflektora.
    Jest to przekaźnik o długości około 7-8 cm, więc wygląda jak podłużny element, którego kubatura przypomina sklejone ze sobą dwa przekaźniki.
    Od spodu dochodzi do niego wiązka kabli w czarnej otulinie zakończona jednym, dość szerokim złączem.
    Aby zdemontować przekaźnik, należy od niego odłączyć szerokie złącze wiązki.

    PS: W sklepie dostępna jest książka wydawnictwa WKiŁ:
    Fiat Albea, Siena i Palio Weekend
    http://www.wkl.com.pl/fiat-albea-siena-i-palio-weekend,1,1,50?
    http://www.nokaut.pl/ksiazki/fiat-albea-siena-i-palio-weekend-9788320614640.html

    Kup ją i będziesz wiedział o Sienie więcej, niż niektórzy "fachowcy" we warsztatach :)
  • Poziom 10  
    Ok książeczke nabędę Wielkie Dzieki :)
  • Poziom 10  
    no to tak podwojny przekaźnik wymieniony na nowy 2 tygodnie silnik chodzil bez zarzutu i znow sie zaczelo ganie dalej :( co moze byc teraz???
  • Poziom 10  
    Pytałeś się, gdzie jest przekaźnik, więc Tobie pomogłem w tej kwestii. Osobną sprawą jest to, co jest prawdziwą przyczyną awarii.
    Czy podczas gaśnięcia silnika, przygasają także podświetlenia zegarów?
    Czy może zapala się jakaś kontrolka?

    Opisz coś więcej. Jak dokładnie się to objawia?
  • Poziom 10  
    pewnie jakies odciecie przeszkadza w jezdzie np. immobilaiser itp. proponuje sie wybrac do warsztatu w ktorym wykonuja usługi komputerowe. to jak u mnie kosztuje 50zł
  • Poziom 10  
    podczas gasniecia silnika nie przygasa podswietlenie normalnie zapalaja sie kontrolki jak do odpalenia silika.
  • Poziom 10  
    Tak jak pisał przedmówca, trzeba sprawdzić połączenia, a z tym trzeba udać się do warsztatu.
    Możliwe jest, że gdzieś jest luz na łączówkach. Albo styki w gnieździe stacyjki mają jakieś przerwy i czasami rozłączają.
    Jazda z taką usterką jest bardzo niebezpieczna.
  • Poziom 15  
    Kolego po lewej stronie silnika, zaraz koło osłony paska rozrządu masz wiązkę przewodów, w moim egzemplarzu okazało się że jest ona uszkodzona co powodowało właśnie gaśnięcie silnika. O ile się nie mylę to jest ona zamocowana właśnie do osłony paska rozrządu i w tym miejscu rozdziela się na dwie jedna chyba do czujnika położenia wału a druga bodajże na wtryski ale nie jestem pewien.
    U mnie wyginanie jej na odpalonym silniku powodowało gaśnięcie. Najprawdopodobniej przełamany któryś z kabli.
    Możesz to sprawdzić być może drgania silnika powodują że kabelek raz łączy raz nie.

    Pozdrawiam