Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dwusuw, graty do przeróbki na wtrysk

figa_miga 14 Feb 2021 23:14 321 6
  • #1
    figa_miga
    Level 19  
    Chciał bym się pobawić w taką przeróbkę silnika 1cylinder/100-250ccm, myślałem o jakiś monowtryskach z seicento. Nie znam jednak w ogóle tych konstrukcji, czy prócz linki do przepustnicy i sygnału dla wtryskiwacza te moduły jeszcze czegoś wymagają (podciśnienia, dodatkowe sterowanie, etc)?. Nie będzie problemu z tak małą wydajnością wtrysku?. Czy można mu w ewentualnie obniżyć ciśnienie na wejściu.
  • #2
    Ture11
    Level 38  
    Znaczy co chcesz wtryskiwać? Benzynę czy mieszankę benzyny z olejem? Bo jeśli to drugie, to masz jeszcze do rozwiązania problem smarowania skrzyni korbowej. No, chyba, że chcesz wtryskiwać mieszankę do skrzyni korbowej, ale po co ulepszać coś, co działa?
  • #3
    figa_miga
    Level 19  
    Gotową mieszankę z olejem. Ulepszanie nie jest celem samym w sobie, ot dla zabawy.
    Tak jeszcze teraz (głośno) myślę że dobrze by było ograniczyć wydajność wtrysku do "minimum", podawać stałą porcję paliwa, ale po osiągnięciu określonej porcji powietrza- doszedł by MAP/MAF. W 4t jest jakieś okienko czasowe w której otwarty jest zawór. 2t z kolei ma to okienko rozciągnięte na pół obrotu wału i taka praca mogła by dać lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem.
  • #4
    marszałekkom
    Level 27  
    Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować ciśnieniem bo tam i tak jest małe, ok. 1 bar. Może lepiej wziąć wtryskiwacz z jakiegoś wielopunktowca, a sterownik zostawić z seicento.
  • #5
    figa_miga
    Level 19  
    Sterownik chce zrobić swój, a z monowstryskiem jest mniej kombinacji z mechaniką.
  • #6
    karwo
    Level 26  
    figa_miga wrote:
    Tak jeszcze teraz (głośno) myślę że dobrze by było ograniczyć wydajność wtrysku do "minimum"
    marszałekkom wrote:
    Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować ciśnieniem bo tam i tak jest małe, ok. 1 bar.

    Nie zejdziesz za bardzo z ciśnieniem paliwa bo nie będzie rozpylał.
    W seju masz 900cm^3 pojemności, jak to się ma do tych powiedzmy100-250cm^3 - nie zejdziesz bardzo z czasem wtrysku bo ogranicza Cię mechanika wtryskiwacza.
    Już lepiej wziąć pojedynczy wtrysk od wielopuntka.
    Niestety takie kombinacje to ciągła walka i masa kompromisów.
    Powodzenia
  • #7
    piachu1994
    Level 38  
    figa_miga wrote:
    Sterownik chce zrobić swój, a z monowstryskiem jest mniej kombinacji z mechaniką.

    Są quady Yamaha co mają wtrysk i jeden cylinder, ale jest 4T. Może warto, abyś rozejrzał się jak w takim sprzęcie jest to zrealizowane? Bo później na 2T przerobić będzie dużo łatwiej.
    Życzę powodzenia w projekcie, i trzymam kciuki 🙂