Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lodówka Ariston nowa na gwarancji -Czy servis ma prawo...

komunista 19 Oct 2005 21:18 2065 3
  • #1
    komunista
    Level 10  
    Witam, kupiłem nową lodówke marki ARISTON mod. MBL .. za 2000zł. i chcę zmienić otwieranie drzwi z lewej strony na prawą ,czy serwis może mnie obciążyć kwotą 40zł. za taką usługę w ramach gwarancji?.W sklepie sprzedawca informował mnie ,że ta usługa jest darmowa i nie ma problemu z przełożeniem drzwi ,trzeba tylko to zgłosić do najbliższego servisu .Poinformowałem o tym servis lecz panowie żądają za to 40zł. -czy mają takie prawo ? Bardzo proszę o odpowiedż
  • #2
    PBK
    Home appliances specialist
    noo wiesz wczytaj się dokładnie w gwarancję
    ale po mojemu maja prawo skasować
    bo przełożenie dżwi nie jest liczone jako "usterka" fabryczna
    to tylko twoje życzenie

    bo zakupiony sprzęt w pełni działa jak powinien
    no chyba że
    serwisant bedzie łaskawy i podciągnie to pod jakąs usterkę i wytnie ci 1 kuponik z karty gwarancyjnej
    wpisując jakąs zmyslona usterkę
    tylko jesli producent dowiedział by się ze go serwis wali po rogach to gosc miał by przechlapane

    mam nadzieje ze zrozumiałes dygresję

    z poważaniem
  • #3
    Mariopi
    Level 36  
    Niestety mogą obciążyć finansowo gdyż jest to USŁUGA nie wynikająca z praw gwarancyjnych. Gwarancją objęte są uszkodzenia i niesprawności z winy producenta lub ukrytych wad fabrycznych. Radzę na przyszłość w ogóle nie słuchać sprzedawcy tylko przeczytać (zapoznać się) z tym co jest napisane w umowie gwarancyjnej - bo to jest wiążące prawnie (sprzedawca jest jeszcze zobwiązany do udzielenia tzw. rękojmi co może niektórzy nie wiedzą , ale ma to dalej zastosowanie).
    Można oczywiście samemu przełożyć drzwi z lewej na prawo - tylko jednak jeżeli uszkodzi się samemu coś mechanicznie (np. powłoka lakiernicza, uszczelki, zaślepki etc) będzie to na pewno zakwalifikowane jako z winy użytkownika i nie podlega reklamacji z tytułu praw gwarancyjnych.
    Nie jest to w sumie za specjalnie skomplikowana operacja no może dokładne wyregulowanie drzwczek na zawiasach, aby równo przylegały - ale jeżeli chodzi o konkretną odpowiedź na zadane pytanie to napewno TAK.

    P.S.
    W nawiązaniu do posta kolegi powyżej (napisaliśmy prawie jednocześnie) - lepiej nie próbować naciągać serwisantów na takie przekręty - może łatwo stracić pracę za takie odcinanie kuponów .... no chyba że pójdzie na to.
  • #4
    Anonymous
    Level 1