Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zatamować wyciek oleju w Astrze G 8V 75KM samodzielnie? Potrzebne wskazówki.

szymura5 15 Feb 2021 10:54 867 16
  • #1
    szymura5
    Level 10  
    Witam forumowiczów . Kontynuuję temat mojej Astry w tym dziale ze względu na " ciągłość " posiadania tego samego samochodu. Jeśli Admin uzna, że to nie ten dział to proszę o przeniesienie.

    Pacjent - Astra G 8V 75KM monowtrysk przebieg ok 180kkm. Dolegliwość - wyciek oleju między skrzynią biegów a silnikiem. Miska olejowa sucha na górze - olej pojawia się na dole miski w najniższym położeniu. W warsztacie stwierdzono wyciek, wymieniono simmering - Elring, miska olejowa dostała nową uszczelkę, śruby uszczelnione również te od koła zębatego.

    Olej po 2 tygodniach znowu się pojawił na dole miski. Auto z powrotem na warsztat. Uznano reklamację.Moja nieśmiała sugestia była taka, że trzeba uszczelnić także podporę wału - ( bolączka Lanosów i Astry) korbowego przy simmeringu. Silnik wyciągnięto, dano nowy simmering, podobno podpora wału uszczelniona.
    Po odebraniu samochodu olej pojawił się już po pierwszej jeździe i to na górze miski olejowej i po niej ściekał na dół. Mechanik uznał reklamację, nie wymieniał simmeringu tylko jak powiedział " pod innym kątem włożył podporę wału )

    Olej dalej cieknie - mechanik powiedział, że nie ma już pomysłów i zaproponował, że odda pieniądze.

    Moim zdaniem, źle została uszczelniona podpora wału. Być może po zdjęciu podpory wał siadł trochę na dół i także odkształcił simmering. Mam zamiar zrobić to samemu.

    Kupiłem nowy simmering w ASO GM. Pewnie przepłaciłem 3 razy - simmering wygląda na Corteco. Kosztował 110zł. Uszczelnić podporę walu mam zamiar tym sposobem co widać na linku : 19mint do 23 min.



    https://youtu.be/LYydMVhBFfY

    Tutaj jednocześnie wkładana jest podpora i simmering. Ja mam typowy bez pierścienia ale zastanawiam się czy zrobić podobnie czy też jak na linku: 18 min -21 minut.

    https://youtu.be/8gA6fCQgKQ8

    Niektórzy też uszczelniali simmering w Lanosie:

    http://daewooforum.pl/temat77761.html

    Mam kilka dylematów przy tej robocie. Nie wiem, czy mogę po raz trzeci użyć tych samych śrub. Były już 2 razy wykręcane i wkręcane. W końcu to jest wał i nie chcę by korba mi bokiem wyszła na trasie. Nigdzie nie mają tych śrub nawet w ASO ! Mogą sciągnąć z Niemiec co potrwa o kosztach już nie mówię. Śruby to M10/72.

    Wszelkie sugestie mile widziane.
  • #2
    sigwa18
    Level 39  
    Umyj silnik skręć odpal i szukaj gdzie cieknie ,bo można po 1000 razy uszczelniać miejsce z któregoś nie cieknie. Dwa sprawdzenie guzów na wale niestety simmereing cudu nie dokona. Dwa stan powierzchni po której pracuje simmering.
  • #3
    szymura5
    Level 10  
    Samochód został odebrany od mechanika z umytym silnikiem. Mogę to potwierdzić bo widziałem silnik przed odebraniem samochodu - wchodziłem do kanału Tylko, że ponoć silnik był uruchomiony na 20 minut i niby nic nie kapało. Zrobiłem po odebraniu samochodu kilkanaście kilometrów i wyciek od razu był widoczny. Na zdjęciu widać wyciekający olej z góry miski. Nie jest to wyciek z filtra czy z spod aparatu zapłonowego - tam jest nowy oring. Nie cieknie z góry z silnika tam jest czysto. Olej przestaje kapać po kilku minutach od wyłączenia silnika.
  • #4
    trojan 12
    Level 36  
    Pomyślałeś o tym że to może nie być silnik. Nie kapie jak silnik pracuje ale auto stoi. Czy kapie jak się jedzie?
    Może to być skrzynia biegów i jest to o tyle niebezpieczne że jak przestanie kapać to w skrzyni będzie sucho?
  • #5
    szymura5
    Level 10  
    Olej ze skrzyni ma inny kolor. Też się po drugiej naprawie zastanawiałem. Jak silnik był wyjęty to było to sprawdzane. Zresztą widać powolne ubywanie oleju na bagnecie. Pytałem jak było robione te uszczelnienie podpory wału. Była po odkręceniu umyta i pomazana wraz z rowkiem uszczelniaczem Reinz . Na razie czekam na poprawę pogody bo za zimno by rozbierać auto.
  • #6
    trojan 12
    Level 36  
    Może być też coś rzadkiego- simering na wale od strony koła zamachowego, jak łożysko wyciskowe sprzęgła pchnie wał do przodu zaczyna wyrzucać olej. Uszkodzone łożysko oporowe wału.
    Popatrz ile idzie wał do przodu silnika po wciśnięciu sprzęgła.
  • #7
    sigwa18
    Level 39  
    Wg mnie obudowa Semmerlingu źle wklejona lub sama misa. Sprawdź dla spokoju czy nie cienie z tej gumowej zaślepki. Simmerin cieknie do środka (koło zamachowe rozbryzguje olej a tu cienie na zewnątrz po misce. Niestety żeby zrobić to porządnie to silnik bądź skrzynia do wyjęcia. Wtedy demontaż misy i obudowy simmeringu. Weryfikacja i czyszczenie powierzchni także czopu wału po którym idzie warga simerringu. Poszarpania za wał czy nie ma luzu poosiowego i promieniowego. Nowy simmering. Odtłuszczenie i silikon Victor Reinz (tzw uszczelka w tubce) na obudowę simmeringu jak i misę.
  • #8
    szymura5
    Level 10  
    Otwór po zdjęciu gumowej zaślepki jest po kilku cm fabrycznie zatkany. Sprawdzę dla pewności czy coś tam cieknie. Wał był ponoć gładziutki bez rys po zdjęciu simmeringu. Coś mi się jednak widzi, że ta podpora wału właśnie przy tym simmeringu jest źle uszczelniona. Martwi mnie to, że nie mam nowych śrub.
  • #9
    kakibara
    Level 33  
    Znajdź może obudowę simeringu i przy okazji wymień.umyj porządnie silnik i sprawdź Na 100% jeszcze raz aparat zaplonowy.
    Słuchaj miałem kiedyś taka astre teraz dopatrzylem - nie masz korkowej uszczelki na misce olejowej - tylko mase uszczelniajaca może spróbuj kupić uszczelke i zacznij od tego.
  • #10
    szymura5
    Level 10  
    Wszystko się zgadza, Pod miską olejowej nie ma płaskiej korkowej uszczelki tylko gumowa - przy pierwszej próbie naprawie była ona wymieniona na nową. Dam nową nie kosztuje majątek. Trochę masy i tak trzeba nałożyć w newralgicznych miejscach miski.
    Nie wiem czy jest sens wymieniać tą podporę wału. I tak dostanę używkę. Są dostępne ale musiałbym dobrze poszukać. Tam nie ma co się zużyć, od nowości siedziała w aucie. Ta sama podpora co jest u mnie, jest także w Lanosie i Astra F z tym samym silnikiem jak z linku
    ( od początku do 3 minuty )

    https://youtu.be/tVfUBWgsb0g

    Nie leje się spod aparatu zapłonowego - sprawdzone.
  • #11
    sigwa18
    Level 39  
    Jak jest masa to nie potrzeba korkowej uszczelki.
  • #12
    szymura5
    Level 10  
    Witam po dłuższej przerwie. Simering został wymieniony. Stopa korbowodu została porządnie uszczelniona. Tym razem po zakończeniu pracy, olej został wlany po 12 godzinach a po następnych 12 uruchomiłem silnik. Masa uszczelniająca - Reinzosil. Na razie pod silnikiem suchutko.
  • #13
    szymura5
    Level 10  
    Samochód już zrobił trochę km, skrzynia sucha, wycieki ustały. Trwało to trochę ale już ok. Teraz został do wymiany ten nieszczęsny parownik Tomasetto AT07 .
    W grę wchodzi Lovato RGE92 lub Emmegas ML 94. Nie wiem czy ten drugi jest w ogóle dostępny. Kiedyś forumowicz ,,KGB,, dość pochlebnie o nim się wypowiadał. Myślałem jeszcze o BRC ale chodzą o nim słuchy, że jego nazwa pochodzi od " Brak Regulacji Czegokolwiek ".
    Może ktoś coś wie o tym Emmegas ML 94 czy jest dostępny ?
  • #14
    sigwa18
    Level 39  
    Nowe BRC (seguent 32 czy 56)jest zablokowane i raz program nie jest dostępny dla śmiertelników a dwa sterownik nieraz ma wprowadzony pin i nawet mając program trzeba się kontaktować z Autoryzwanym Serwisem by łaskawie odblokowali dostęp.

    Reduktor to tylko część systemu i reguluje się tylko ciśnienie na wyjściu. Pytanie czy masz instalację z podkładką przed przepustnicą i silnikiem krokowym na wężu (II gen) czy 4 wtryskiwacze LPG czyli tzw sekwencję (IV gen)
  • #15
    szymura5
    Level 10  
    Mam reduktor Tomasetto AT07 czyli jest to parownik dla instalacji II generacji z mixerem pod monowtryskiem. Jest cały wątek na elektrodzie jak walczyłem z tym parownikiem by uzyskać jak najlepsze rezultaty. Ten parownik jest kiepski. Zresztą ma już prawie 5 lat więc czas na zmianę.
  • #16
    enhanced
    Level 43  
    Ja tam miałem nowy at07 i nie miałem problemów - pisanie że to nieszczęsny reduktor jak ma 5 lat to przegięcie...
    Przy tylu latach to żaden reduktor nie będzie sprawny.

    A co do tematu też się temu simmeringowi muszę przyjrzeć we własnym zakresie tylko trzeba mieć czas dla Asterki F 8v 99r x16szr.
  • #17
    szymura5
    Level 10  
    W samochodzie jest już parownik Lovato RGE92. Trochę roboty było ale dało się jakoś to wszystko poupychać. Chciałem dać Emmegas ml 94 ale są tylko do regeneracji a wynik niepewny tej operacji. Lovato jest nowe, świeżak. Spadły nastawy krokowca, auto lepiej chodzi na tym reduktorze. Mam mixer 35mm więc tak jak kiedyś ociz pisał wiadać różnicę . Membramy w parowniku muszą się ułożyć wiec myślę, że za jakieś 1000-2000km będzie jeszcze lepiej.