Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane III /Scenic III - Log z magistrali CAN.

15 Feb 2021 21:18 117 3
  • Level 12  
    Witam serdecznie.
    Zwracam się z prośbą do kolegów używających analizatorów CAN.
    Mam do uruchomienia - przetestowania dwie kolumny kierownicze firmy NSK Y6
    o numerach 488101061R --C które będą wykorzystane w innym projekcie.
    Wiem że były montowane w Megane III i Scenic III. Potrzebny mi log - zrzut z magistrali CAN do wyodrębnienia ramki budzącej sterowanie kolumny lub jeśli już ktoś wyodrębnił tą ramkę i zechciał mi ją udostępnić byłbym bardzo wdzięczny.
    Mam logi ze Scenic II i Megane II ale żadna ramka nie budzi kolumn do pracy.
    Nie mam natomiast możliwości logowania wyżej wymienionych aut ponieważ jak na złość żaden w pobliżu nie jeździ.
    Pozdrawiam Marcin.

  • Level 34  
    Nie wiem na ile to istotne, ale w tych platformach moduł DAE jest elementem immo, można więc założyć że dopóki nie będzie prawidłowego (spełnionego) algorytmu challenge-response, to nie wstanie , lub wstanie w fail-safe.
  • Level 12  
    Tak, czytałem o tym. Nie mniej jednak warto spróbować.
    W kolumnach TRW robią ludzie modyfikację eepromu lub dokładają emulator plus modyfikacja eeprom i jakoś to działa tutaj jest pokazane.
    Lecz w moich kolumnach nie widzę zewnętrznego eepromu a do procesora nie wiem jak się dobrać. Gdyby udało się zrobić eeprom na VIRGIN to może by dały się uruchomić.
    Więc dalej czekam na dobrych ludzi którzy mają i udostępnią log-i.
  • Level 12  
    Hmm..... Nikt? Nic?
    Tak jak napisał damdam
    Quote:

    Nie wiem na ile to istotne, ale w tych platformach moduł DAE jest elementem immo, można więc założyć że dopóki nie będzie prawidłowego (spełnionego) algorytmu challenge-response, to nie wstanie , lub wstanie w fail-safe.

    po podłączeniu cienkiego czerwonego przewodu biegnącego w wiązce z przewodami CAN do zasilania (+12v ) kolumna uruchamia się w trybie fail-safe. Wspomaganie teoretycznie działa lecz siła tegoż wspomagania nie wielka. Przy zablokowanym wale wyjściowym i próbie kręcenia wałkiem na wejściu cały zespół kolumny pobiera max. 20 - 21A.