Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000

60jarek 16 Feb 2021 09:56 1482 24
lampy.pl
  • #1
    60jarek
    Level 27  
    Jak w temacie potrzeba zakupić gaźnik do agregatu -oryginalny ktoś rozebrał i już nie złożył go.
    Przeglądam internet i ciężko coś dobrać.
    Proszę o pomoc w doborze chiński zamiennik też może być byle pasował i działał.
    Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #3
    płetwa
    Level 31  
    Szukaj gaźnika do silnika TEKUMSECH. Firma dawo padła, ale jakieś graty do tych silników jeszcze są.
  • #4
    60jarek
    Level 27  
    Tekumsech przynajmniej posiadają "pompkę", -coś mi się zdaje ze trzeba fi zmierzyć i dobrać po tym do mocy silnika?
    Przyjdzie kolega mechanik niech mi coś o nim więcej powie to dwusuw czy czterosuw za dużo się nie dowiem.
    Tak to nie dobiorę tu podana moc ale prądnicy.
    Skąd mam wiedzieć jaki silnik?
    Kupie i na zasadzie zadziała lub nie?
  • #5
    płetwa
    Level 31  
    60jarek wrote:
    coś o nim więcej powie to dwusuw czy czterosuw itp.

    Czterosuwowy, dolnozaworowy silnik takie same montowane były w kosiarkach. Gaźników na allegro jest multum, zdemontuje śpisz numery i szukaj w internecie.
  • #6
    60jarek
    Level 27  
    Czterosuw z pompka i fi do podłączenia to nie dużo danych.
    Zawsze coś.
    Sprzęt do 2kw (prądnica) to przy agregatach, a moc silników kosiarki?

    Dodano po 2 [minuty]:

    płetwa wrote:
    zdemontuje śpisz numery i szukaj w internecie.

    Internet to już przeorałem, nr to tam nie ma sam widziałeś zdjęcia.
    Pierwszy z brzegu kupie a co z działaniem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mocowanie nie ma znaczenia (żeby dysze pasowały) aby działał prawidłowo.
  • #7
    płetwa
    Level 31  
    Na zdjęciach to dałeś tabliczkę dotyczącą prądnicy. Silnik na karterze ma numery i gaźnik też powinien mieć swój numer.
    Kosiarki mają różne silniki, o różnych mocach. Ten z Twojego agregatu ma zapewne stożkową końcówkę wału i tylko to odróżnia go od silnika od kosiarki.
  • lampy.pl
  • Helpful post
    #9
    trojan 12
    Level 36  
    Mogę podrzucić zdjęcia jak chcesz poskładać ten który masz.
  • #10
    60jarek
    Level 27  
    Tu problem polega na tym ze uszkodził część przy tej pompce -coś połamał (plastik czy gumę jakość zgubił )
    Jutro podjadę będzie zdemontowany to w domu zdjęcia porobię.
    Może da coś się dokupić zobaczymy. To znajomy mnie takimi zakupami od czasu do czasu obarcza nie przepadam za tym.
    Cóż pomóc wypada. Poczekaj jutro dokładnie będzie wiadomo co i jak na spokojnie zdemontuje zdjęcia porobię itp.
  • #11
    trojan 12
    Level 36  
    Pomaganie jak najbardziej ale po pewnym czasie okazuje się że masz obowiązek naprawić/za darmo. Za każdą naprawę weź nawet tylko 10 zł.
    Piszę z doświadczenia bo pomagałem za darmo a jak mnie trzeba było pomóc nikt się nie znalazł.
  • #12
    60jarek
    Level 27  
    W warsztacie to dwa plakaty kilkumetrowe wisiały a tam sumy PLN i nazwiska na odwrocie.
    Zawsze znajomym kazałem żeby se sprawdzili czy jego nazwiska tam nie ma -to działało.
    Jutro gaźnik będzie w domu to się mu przyjrzę -ale wiem ze czegoś tam brakuje i połamane -dlatego prosił mnie o zakup nowego.
  • #13
    60jarek
    Level 27  
    Zgubił coś ze środka.
    Zdjęcia gaźnika:
    Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000 Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000

    Na 6 zdjęciu i ostatnim jakieś Napisy są Tecumseh i nr9001...B...8G?

    Dodano po 19 [minuty]:

    Tecumseh i nr 9001...B...8G?
    Tu mi trochę tego wywaliło.
    Jaki ja mam gaźnik model który?
    Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000
    https://allegro.pl/kategoria/kosiarki-czesci-...d&bmatch=cx210105ap-enfmswp-diap-hou-1-5-0129

    Dodano po 20 [minuty]:

    Ta część zgubiona to jakaś gumka co ją zatyka pływak swoją iglicą.
    Jutro będzie u mnie kolega to dokładnie mi pokaże.
    Teraz trzeba ustalić model gaźnika.

    Dodano po 1 [godziny] 8 [minuty]:

    Prawdopodobnie o tą cześć chodzi:
    Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000
  • #14
    trojan 12
    Level 36  
    To będzie ten model gaźnika.
  • #15
    60jarek
    Level 27  
    Raczej nie cały nr bo w internecie po tym- tego modelu nie znalazłem.
    Potem napisze co potrzeba kolega będzie od tego co zgubił -to wyjaśni trochę.
    Części są widzę ale problem z doborem raczej po modelu.

    Dodano po 3 [godziny] 50 [minuty]:

    Tak jak myślałem ta uszczelka pod iglice na zdjęciu.
    I gumowa "przycisk pompka" membrana do pompowania paliwa.
    Kupuję zestawy naprawcze w ciemno.
    https://allegro.pl/oferta/iglica-zawor-iglicowy-gaznika-tecumseh-9786719464
    https://allegro.pl/oferta/primer-pompka-gaznika-do-tecumseh-632047-tc632047-8895985032
    Ostatnie pomiary -może ryzykuje ale typu gaźnika i do niego części zamiennych nie jestem w stanie w 100% ustalić.
  • #18
    60jarek
    Level 27  
    wowka wrote:
    Od razu zamontuj kranik do paliwa przed gaźnikiem, bo jak gumka od iglicy będzie nieszczelna to całe paliwo znajdzie się w oleju.

    Nowa i nieszczelna "gumka"? To może lepiej bez jak teraz?
    To po co zakupiłem nowy zestaw naprawczy na wystawę?
    Dodatkowy kranik -można ale raczej zbędny.
    Jak iglica będzie nie szczelna to i tak paliwo z gaźnika popłynie na silnik.
    Masło maślane.
  • #19
    wowka
    Level 28  
    Pierdu pierdu. Mam identyczny agregat od wielu lat, kiedy jeszcze chińskie wynalazki kosztowały ponad 2000zł w marketach typu castorama. Pierwszy problem - nie ma paliwa w zbiorniku - paliwo jest w oleju, wymiana iglicy i gumek, za jakiś czas i znowu to samo. Dopiero po zamontowaniu kranika jest spokój. Z drugiej strony to ten agregat już na złom się nadaje ale szkoda go wyrzucić bo jako-tako odpala, ale jak już odpali to światło w domu mruga, ale jednak działa.
  • #20
    60jarek
    Level 27  
    wowka wrote:
    Pierwszy problem - nie ma paliwa w zbiorniku - paliwo jest w oleju, wymiana iglicy i gumek, za jakiś czas i znowu to samo.

    Napisz petycje do producenta -może wdroży tą "nowelizacje z kranikiem" w życie.
    Ja wolę naprawić a nie udzielać porad co nic nie wnoszą.
    Zrób prawidłowa naprawę a paliwo nie przedostanie się do oleju.
    W tym pływak przeciekał -brakującą uszczelkę pod iglicę to zgubił przypadkiem (przy czyszczeniu).
    wowka wrote:
    ale jak już odpali to światło w domu mruga, ale jednak działa.

    Wniosek z tego że masz dalej nie równa pracę agregatu, czyli go nie naprawiłeś.
    Pracuje:
    wowka wrote:
    Pierdu pierdu.

    Szanuję cie ale nic w temacie nie wnosisz.

    Tak się składa że części doszły więc jutro zamontuję.
    Uszczelka pod iglicę trzeba odpowiednią stroną zamontować do iglicy -ma oznaczenie?
    Gdzie kupic gażnik do agregatu Generac VT2000
  • #21
    wowka
    Level 28  
    A sobie pisz petycję do producenta który już dawno nie istnieje. Jak go kupiłem to przez kilka lat nie było problemu z paliwem, po czasie potrzebuje odpalić - paliwa mało, oleju dużo, wymieniłem zestaw iglica + gumka - jakiś czas spokój a później znowu to samo. Wymiana gaźnika na używany, który już wtedy było problem dostać - jakiś czas spokój, ale później znowu paliwo w oleju.
    Zamontowanie kranika załatwia sprawę raz na zawsze, a po zakręceniu można wypalić pozostałe paliwo z gaźnika i dzięki temu agregat jest zawsze gotowy do odpalenia bez niespodzianek typu paliwo w oleju lub zasyfiony gaźnik. Prawie wszystkie agregaty i tym podobne silniki mają zamontowany kranik.

    60jarek wrote:
    Zrób prawidłowa naprawę a paliwo nie przedostanie się do oleju.
    - to zrób prawidłową naprawę na chińskich częściach bo oryginału nie dostaniesz, tylko później się nie dziw, że nie można go uruchomić kiedy jest nagle potrzebny.
  • #22
    60jarek
    Level 27  
    wowka wrote:
    oryginału nie dostaniesz,

    Oddaj do zakładu naprawczego wymienią ci co trzeba łącznie z gaźnikiem oryginały są do zakupienia (koszt około 270PLN -wpisz w google "Tecumseh gaźnik" ) -skoro sam nie poradziłeś.
    "Zapewne serwis ci dodatkowy drugi kranik założy".

    Kolega z forum oferuje mi taki gaźnik na priva do kupienia (używany).

    Uważam twoją poradę za bardzo szkodliwą -nie służy naprawie urządzenia.
    Z twoja opinią się zapoznałem, dziękuję -nie zamierzam z tego rozwiązania korzystać.

    Skoro wymieniałeś wielokrotnie tą uszczelkę pod iglicą to napisz jak ja prawidłowo należy założyć -którą stroną do iglicy?
    To może być sedno rozwiązania problemu "paliwo w oleju".

    Dodano po 8 [godziny] 21 [minuty]:

    Uszczelka montuje się tak: tam gdzie kropka niebieska na zdjęciu tą częścią do gaźnika, a drugą strona do iglicy.


    Działa odpalił po wstrzyknięciu paliwa strzykawka do gaźnika, zassał paliwo i "siwy dym" -działa.
    Tera odpala 100%.

    Nalałem troszkę paliwa do zbiornika i czekamy czy do jutra (24h) nie ubędzie paliwa na postoju.

    Uwaga:
    Użyłem starej iglicy bo jest ciut dłuższa około 0,5mm od tej nowej.

    Zapraszam na ostatnie komentarze nim temat zamknę jak próba szczelności gaźnika zakończy się pomyślnie.
  • #23
    wowka
    Level 28  
    60jarek wrote:
    Oddaj do zakładu naprawczego wymienią ci co trzeba łącznie z gaźnikiem oryginały są do zakupienia (koszt około 270PLN -wpisz w google "Tecumseh gaźnik" ) -skoro sam nie poradziłeś.


    Dzięki, ale ja nie z tych co za wszelką cenę ładują więcej pieniędzy w naprawę rupieci niż one same są warte, tylko po to żeby przywrócić stan fabryczny. To nie jest samochód zabytkowy tylko zwykły agregat z silnikiem od kosiarki.

    60jarek wrote:
    Uważam twoją poradę za bardzo szkodliwą -nie służy naprawie urządzenia.


    Rzeczywiście porada jest wybitnie szkodliwa, bo kosztem 12zł rozwiązuje upierdliwy problem, no ale zawsze można kupić nowy gaźnik - "koszt około 270PLN", i dać do serwisu w celu wymiany.

    60jarek wrote:
    Nalałem troszkę paliwa do zbiornika i czekamy czy do jutra (24h) nie ubędzie paliwa na postoju.


    24h to może być za mało. To nie jest tak, że od razu będzie problem. Może być po jakimś czasie pracy, po iluś odpaleniach, po jakimś czasie postoju, a może wcale ci się takie coś nie przytrafi. Obyś się nie zdziwił po miesiącu albo dwóch, akurat w sytuacji jak agregat jest pilnie potrzebny. Ale zawsze możesz spuszczać paliwo ze zbiorniczka i wypalić resztki, no bo przecież kranik jest taki "be". :)
  • #24
    60jarek
    Level 27  
    To napisz kiedy ta katastrofa nastąpi?
    Kran tez leczy korono wirusa?
    Mam prośbę daj se już na luz z tą poradą napisałem ci co o niej myślę i tyle.

    60jarek wrote:
    Skoro wymieniałeś wielokrotnie tą uszczelkę pod iglicą to napisz jak ja prawidłowo należy założyć -którą stroną do iglicy?
    To może być sedno rozwiązania problemu "paliwo w oleju"

    Uszczelka montuje się tak: tam gdzie kropka niebieska na zdjęciu tą częścią do gaźnika, a drugą strona do iglicy.


    To jest lekarstwo na twój kran. Sprawdzałem paliwo nie ubywa.
    Zakańczam temat.
  • #25
    60jarek
    Level 27  
    To napisz kiedy ta katastrofa nastąpi?
    Kran tez leczy korono wirusa?
    Mam prośbę daj se już na luz z tą poradą napisałem ci co o niej myślę i tyle.

    60jarek wrote:
    Skoro wymieniałeś wielokrotnie tą uszczelkę pod iglicą to napisz jak ja prawidłowo należy założyć -którą stroną do iglicy?
    To może być sedno rozwiązania problemu "paliwo w oleju"

    Uszczelka montuje się tak: tam gdzie kropka niebieska na zdjęciu tą częścią do gaźnika, a drugą strona do iglicy.


    To jest lekarstwo na twój kran. Sprawdzałem paliwo nie ubywa.
    Zakańczam temat.

    Dodano po 23 [minuty]:

    Jak widzicie poza firmą do końca nie ustaliłem typu modelu gaźnika.

    Zamiast kupna gaźnika dokupiłem brakujące uszkodzone części: uszczelkę pod iglicę i gumkę do pompowania paliwa.

    Przy wymianie uszczelki na nową zastosowałem starą iglice od gaźnika bo jest dłuższa o około 0,5mm.
    Proszę zwracać jak montujecie uszczelkę na jej sposób zamontowania, zły montaż skutkuje wyciekiem paliwa z gaźnika do silnika.

    Całość zakupu części wyniosła z dostawą 40PLN.

    PS;
    Dla tych co się chcą ustrzec katastrofy polecam montaż kranu -przy nieszczelnym układzie w gaźniku uchroni nas przed przedostaniem się paliwa do oleju w silniku.


    Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji.