Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto II 1.2 8V, brak ogrzewania, silnik się grzeje

galaxymusic 16 Feb 2021 12:12 1518 9
  • #1
    galaxymusic
    Level 9  
    Cześć,

    mam punto II 1.2 8v 44KW

    Pierwszym objawem było chłodne powietrze podczas postoju, stania na światłach na skrzyżowaniu, gdy podczas jazdy normalnie grzało.
    Jakiś czas później temperatura weszła na max, zaświeciła się kontrolka temperatury.
    Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem niewiele i pojechałem do domu ale dalej się grzał (do 3/4 wskaźnika).

    W następnych dniach przestało całkowicie grzać a wskazówka temperatury była w 3/4 i czasami dochodziła do maksimum.

    Oddałem auto do mechanika.
    Skasował za odpowietrzenie, u niego na placu grzało, ale już za godzinę gdy auto stało pod domem i znowu nim ruszyłem, znowu nie było ogrzewania i znowu temperatura szybowała do max.
    Więc znowu do mechanika.
    Diagnoza cieknie spod pompy wody.
    Wymienił pompę i rozrząd. U niego na placu jak odbieram auto leci gorące powietrze.
    Następnego dnia wsiadam do auta i sytuacja się powtarza. Silnik się grzeje, ogrzewania brak.
    Auto znowu jest u mechanika ale boję się, że znowu zrobi coś co nie da efektu.

    W zbiorniczku płynu u góry taka maź ciemno-brązowo-szara.
    Pod korkiem oleju czysto.
    Przewody chłodnicy gorące i miękkie. Tylko na jednym, idącym do (lub z) nagrzewnicy (ten po prawej), odczuwalna chłodniejsza temperatura. Albo w ogóle brak ciepła.
    Z auta na wolnych obrotach leci dymek ale nie wiem czy to jest kwestia aktualnej temperatury czy rzeczywiście biały dym (ilość dymu raczej normalna, nie widać żeby go było więcej niż powinno).

    Ja obstawiam albo zapchaną nagrzewnicę (choć mechanik się upiera, że to na pewno nie nagrzewnica, bo wtedy w ogóle by u niego na placu nie grzało), albo UPG.
    Co myślicie, że może być w tym przypadku?
  • #2
    cysiekw
    Level 39  
    Najbardziej oczywisty na pierwszy start do sprawdzenia jest termostat, sprawdził go?
  • #3
    galaxymusic
    Level 9  
    Pytałem o termostat. Twierdzi, że jest sprawny.
  • #4
    cysiekw
    Level 39  
    galaxymusic wrote:
    Pytałem o termostat
    Ja bym go jednak sam sprawdził bo podejrzewam że jednak go nie wyjął, skoro masz na nagrzewnicę chłodne przewody po nagraniu się auta, nie otwiera się termostat, chyba że jest tam jescze coś magicznego co otwiera duży obieg płynu.
  • #5
    galaxymusic
    Level 9  
    Chyba zapomniałem dopisać, że wentylator też normalnie pracuje. Załącza się.

    Gość mówi, że skoro mu grzało na placu to na pewno nie termostat ani nagrzewnica.

    Koszt termostatu jest nieduży i chyba lepiej go wykluczyć zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG?
    Chyba, że ktoś ma inny pomysł?

    Dodano po 21 [minuty]:

    Dodam, że tylko ten zaznaczony przewód po prawej stronie jest zimny lub znacznie chłodniejszy ale tylko za odpowietrznikiem w stronę kabiny. Od odpowietrznika w stronę zderzaka jest gorący, tak jak inne pozostałe przewody.

    Punto II 1.2 8V, brak ogrzewania, silnik się grzeje
  • #6
    nomudrek
    Level 36  
    Tam gdzie zaczyna się zimny widać odpowietrznik ale ja nie widzę by była dobra śruba do odpowietrzania tam pod zaznaczeniem gdzie wąż jest zimny. Możliwe iż została ukręcona i wkręcona w prześwit co powoduje blokadę przepływu płynu chłodzącego. Najlepiej byłoby ją wymienić ponieważ przez nią zapowietrza się układ, rura do samej nagrzewnicy powinna być ciepła.
  • #7
    poriot
    Level 15  
    W tym silniku w układzie chłodzenia robi się niesamowity syf. Ja u siebie płukałem cały układ kilkanaście razy!. Z układu po prostu wylatywało coś a'la kawa (nawet jakby z fusami). Po spuszczeniu płynu i wlaniu nowego przez chwilę na parkingu może być ok, bo po prostu obroty są niskie i pozostały syf nie lata po układzie. Jak się przejedziesz trochę z większymi obrotami niż bieg jałowy to powtórka z rozrywki.

    Radzę kilka razy spuścić płyn, zalać wody destylowanej, przejechać się kilkanaście km (nie baw się wtedy w ekojazdę tylko mu daj po nagrzaniu przynajmniej 3500 obr). I dopiero po kilku takich operacjach wylej ostatnią porcję wody destylowanej i zalej płyn chłodzący.

    Pamiętaj tylko żeby nie wlewać w gorący układ nowej porcji zimnej wody destylowanej! Silnik ma być tak ciepły że dasz go radę bez problemu dotknąć ręką. Inaczej mogą powstać duże naprężenia termiczne.
  • #8
    sunrise84
    Level 42  
    galaxymusic wrote:
    Oddałem auto do mechanika

    +
    galaxymusic wrote:
    Więc znowu do mechanika

    +
    galaxymusic wrote:
    Auto znowu jest u mechanika


    Zmień mechanika bo to partacz a nie mechnik.
    Podejrzenia termostatu są jak nabardziej prawidłowe.
    Rano na zimnym silniku po odpaleniu powinno pierw grzać w kabinie a węże do chłodnicy mają być ZIMNE.
    Dopiero jak temperatura osiagnie ok 85'C otwiera się termostat i węże do chłodnicy powinny robić się ciepłe.
    Dalej , skoro miałeś prawie 130'C skoro wskazówka poszła na maks. to też wskazuje na termostat, lecz dziwne że nie grzało ci w aucie.
    Więc :
    -termostat
    -zapowietrzony układ i nigdy porządnie nie odpowietrzony(a odpowietrza się go prosto jak budowa cepa)
    Ew ten syf o którym kolega wspomina.
    galaxymusic wrote:
    Przewody chłodnicy gorące i miękkie.

    Dlatego masz zimno w kabinie bo termostat jest wiecznie otwarty...
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    sunrise84 wrote:
    Dlatego masz zimno w kabinie bo termostat jest wiecznie otwarty...

    To dlaczego silnik się przegrzewa?

    sunrise84 wrote:
    a odpowietrza się go prosto jak budowa cepa

    Nie w Puncie z LPG...
  • #10
    sunrise84
    Level 42  
    tzok wrote:
    Nie w Puncie z LPG...

    Gdzie tu jest mowa o LPG ? Czy coś przeoczyłem?

    galaxymusic wrote:
    zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG

    https://www.wyborkierowcow.pl/objawy-uszkodzo...elki-pod-glowica-upg-czyli-kosztowny-problem/

    tzok wrote:
    To dlaczego silnik się przegrzewa?


    Zapowietrzony układ?
    Na odległość cieżko jest wywnioskować nie mając "pacjenta na stole".
    Jeżeli nikt nie grzebał w odpowietrznikach(nigdy się nie spotkałem z używaniem ich) , pompa wody została wymieniona wraz z rozrządem i nadal jest problem z przegrzewaniem mimo rzekomo :
    galaxymusic wrote:
    Przewody chłodnicy gorące i miękkie.
    to przyznam szczerze że nie będę strzelał.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pomiędzy tymi dwoma wizytami u mechanika brakuje mi opisu autora o stanie węży do chłodnicy w momencie gdy się gotował(powinny być twarde jak skała) a podczas :
    galaxymusic wrote:
    Zgasiłem auto, trochę ostygło, kupiłem płyn, dolałem
    odkręcania korka powinno być słyszalne wyraźne syczenie i "wywalanie" płynu przez zbiorniczek jak to bywa przy zagotowaniu płynu.
    Autor nic nie wspomina o takich objawach więc ciężko wróżyć z fusów.