Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jakie monitory aktywne do słuchania muzyki do +/- 2 500 zł

xedobil 16 Feb 2021 20:40 999 26
  • #1
    xedobil
    Level 8  
    Witam,

    od ponad 6 lat do słuchania muzyki, oglądania youtube'a i grania na PS4 używam wzmacniacza pioneer A-30 i monitorów magnat quantum 673. W pełni zadowala mnie dźwięk wychodzący z tego zestawu, ale chciałbym w końcu wymienić go na coś innego.

    Słucham głównie rapu, rocka i muzyki elektronicznej. Cenię sobie głęboki bas. Mój pokój ma około 20 m2.



    Mój obecny zestaw chciałbym wymienić na monitory aktywne. Chciałbym żeby grały one podobnie albo lepiej w porównaniu do ww. zestawu. Mają być one zorientowane głównie na słuchanie muzyki (będę je też wykorzystywał do oglądania filmów, grania na PC/konsoli, ale główną ich funkcją będzie odtwarzanie muzyki). Warto też dodać, że nie zamierzam bawić się w tworzenie muzyki, więc raczej nie mają to być monitory studyjne, no chyba, że takowe równie dobrze dadzą sobie radę.

    Preferowałbym coś do 2 500 zł, maksymalnie 3 000 zł, jeżeli warto będzie dopłacić.

    Początkowo zainteresowały mnie monitory Yamaha HS 8, ale po zgłębieniu kwestii dotyczących monitorów studyjnych, nie jestem już przekonany czy monitory studyjne są dla mnie odpowiednie, skoro produkować muzyki nie będę.

    Bardzo bym prosiłbym o podanie jakichś propozycji aktywnych monitorów, zgodnych z tym wszystkim co wyżej napisałem.
  • #3
    xedobil
    Level 8  
    Dziękuję za propozycję, ale raczej szukam czegoś nowszego i w sumie zapomniałem napisać, że nie interesują mnie używki.
  • #4
    sunrise84
    Level 42  
    Szkoda że muszą być to monitory czy jak głosi poprawna nazwa kolumny podstawkowe / regałowe.
    Rozumiem że na podłogowe szerokością podobne do obecnych nie będzie miejsca?

    Bo może taka propozycja by cię zaciekawiła:

    Canton GLE 496.2 - 1899

    https://www.salonydenon.pl/glosniki-podlogowe...html?bid&utm_source=ceneo&utm_medium=referral

    Wiem że cena prawie o 800zł większa niż budżet ale zakup kolumn podstawkowych z wbudowanym wzmacniaczem nie za wiele nowego wniesie do obecnego odsłuchu.

    Twój Pionner przy 4ohm ma ok 100W na kanał przy dwóch kanałach obciążonych więc spokojnie da sobie radę z GLE 496.2

    Tutaj masz alternatywę w postaci Canton GLE 476.2 - 1499zł

    https://www.salonydenon.pl/glosniki-podlogowe...html?bid&utm_source=ceneo&utm_medium=referral

    A tutaj bardzo obszerny test wraz wykresami charakterystyki :
    https://audio.com.pl/testy/stereo/kolumny-glosnikowe/2967-gle-496-2


    Tutaj masz co prawda cenę sprzed 2 lat ale też i test wersji z wbudowanym wzmacniaczem i BT :
    Canton GLE 496.2 BT 12 - 4999zł
    https://www.avtest.pl/zestawy-glosnikowe/item/843-canton-gle-496-2-bt

    Sam posiadam Canton GLE 496 i w połączeniu z Onkyo TX-SR703E grają bardzo szczegółowo.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zadziwiło mnie że obecny zestaw pasuje ci brzmieniowo :
    xedobil wrote:
    Cenię sobie głęboki bas.
    xedobil wrote:
    Chciałbym żeby grały one podobnie albo lepiej w porównaniu do ww. zestawu.


    A w jednym z testów na temat twojego źródła napędu jest takie stwierdzenie :
    https://audio.com.pl/testy/stereo/wzmacniacze-stereo/981-pioneer-a-30
    "Bas nie imponuje aktywnością w najniższych rejestrach ani mięsistością, tym bardziej nie przytula się z miękkością, lecz prowadzony jest krótko, twardo, na samym dole wydaje się już wygaszony, ale wyżej, gdzie ważne są kontury, nabiera krzepy i determinuje charakter całego brzmienia."

    Dodano po 2 [minuty]:

    "Canton GLE 496.2 skutecznie i elegancko nasycają dźwięki, bas służy zarówno za wsparcie dla rytmu (chociaż "nie nabija" go tak zaciekle jak Jerseye), delikatnie podgrzewa średnicę, tym razem jej nie przysłania, nie zaciemnia, lecz płynnie uzupełnia.

    A ponieważ "górny środek", zgodnie z technicznymi zwyczajami firmy, idzie dość równo, bez wyraźnego obniżania mogącego służyć delikatności, więc w sumie średnica jest równa, kompletna, plastyczna i wciąż nienatarczywa.

    Trudno nawet stwierdzić, że jest przybliżana, gdyż plany są dość głębokie (a przy tym - czytelnie uporządkowane). Wysokie tony są jednocześnie śmiałe i delikatne, pokazują wiele i nie dręczą podbarwieniami."

    Ten wzmacniacz dobrze by zagrał z Canton-ami.

    Punktowo , technicznie , analitycznie .
  • #5
    xedobil
    Level 8  
    Dziękuję za obszerną odpowiedź, ale raczej aktywne kolumny podstawkowe to jedyna opcja. Kolumny miałby być częścią mojego stanowiska komputerowego. Chciałbym je przymocować do ściany nad monitorami, ewentualnie postawić na jakichś podstawkach na biurku. Dlatego też nie za bardzo będę miał miejsce na wzmacniacz. Dodatkowo do monitorów będę chciał kupić jakiś mixer, do którego podłączę komputer, mikrofon, telewizor itp., żebym mógł wszystkim sterować z jednego interfejsu.

    Próbowałem znaleźć jakieś aktywne kolumny podstawkowe na własną rękę, ale wszędzie tylko widzę monitory studyjne, bardzo możliwe, że po prostu nie wiem gdzie szukać.

    Dodam jeszcze, że wyznaczony przeze mnie budżet uwzględnia wartość potencjalnej sprzedaży mojego aktualnego zestawu.

    Kolumny podłogowe na pewno nie wchodzą w grę. Ewentualnie, jeżeli zakup aktywnych kolumn podstawkowych naprawdę nie ma sensu, to mógłbym wymienić te magnaty na inne kolumny podstawkowe w budżecie do 2000 zł. Ale jak już wspomniałem, preferowałbym sprzedaż aktualnie posiadanego przeze mnie zestawu i kupienie aktywnych monitorów + jakiś mixer (mixer nie został wliczony w budżet).
  • Helpful post
    #6
    sunrise84
    Level 42  
    xedobil wrote:
    Kolumny miałby być częścią mojego stanowiska komputerowego.

    Więc tutaj będą jak najbardziej pasowały
    xedobil wrote:
    ale wszędzie tylko widzę monitory studyjne


    Bo skoro będziesz w 70% odsłuchiwał przy pracy z komputerem monitory odsłuchowe bliskiego pola spełnią swoje zadanie.
    Dobre i tanie są z firmy PRESONUS:
    PRESONUS ERIS E8 XT
    https://supersound.pl/64912-presonus-eris-e8-xt-active-monitor

    I do tego teraz poszukać interfejs który pozwoli ci połączyć to wszystko o czym piszesz.
  • #7
    xedobil
    Level 8  
    Ta propozycja już mi się podoba. Poczytałem trochę o tych monitorach, obejrzałem kilka recenzji i jestem zainteresowany. Jakieś predykcje, jak będą grały w porównaniu do mojego obecnego zestawu? Głównie jeśli chodzi o bas.

    Jeżeli chodzi o interfejs to szukam na początek czegoś taniego i prostego, byle jak na razie spełniało swoje funkcje. Coś typu Behringer Xenyx 802 się nada?

    Na pewno muszą być:
    - 2 wejścia XLR do podłączenia kolumn,
    - 1x XLR do podłączenia mikrofonu,
    - możliwość podłączenia komputera,
    - możliwość podłączenia PS4 (dźwięk z PS4 dotychczas przesyłałem za pomocą kabla mini jack - 2x RCA, mini jack do monitora, do którego poprzez hdmi jest podłączone PS4 i 2x RCA do wzmacniacza).
    W sumie tyle jak na razie by wystarczyło, w przyszłości bym wymienił dany interfejs na coś bardziej rozbudowanego.
  • #9
    xedobil
    Level 8  
    Stwierdziłem, że kupię te kolumny PRESONUS ERIS E8 XT i do tego mikser Behringer Xenyx 802. Przetestuję, jak nie będzie mi odpowiadało to zwrócę.
    Mam jeszcze jedno pytanie, lepiej podłączyć kolumny do miksera kablem TS 6,3mm - TS 6,3mm czy TS 6,3mm - XLR? Nie wiem, które zamówić.
  • Helpful post
    #10
    DjMapet
    Level 43  
    Wyjścia sumy w 802 są niesymetryczne, więc kabel TS - TS a nawet TS - RCA będzie ok.

    Jednak ten mikser nie ma możliwości regulacji czułości wejściowej (GAIN/ przełącznik czułości) na kanałach stereo, więc może się okazać że nie wszystkie konsumenckie źródła dźwięku da się optymalnie na tych wejściach wysterować.
    Taką możliwość (GAIN) na kanałach stereo ma mikser Alto ZMX 862 a ponadto ma zbalansowane wyjścia sumy, więc można użyć symetrycznych kabli TRS - XLRm, lub TRS - TRS.

    Widzę, że zamierzasz używać tych monitorów w bliskim polu, więc jeśli (z różnych względów) jesteś mocno uczulony na szum, to taka konfiguracja sprzętu (monitory studyjne + mikser estradowy) może Ci nie przypaść do gustu. :-)
    W dalekim polu, nie powinno być problemu.

    Pozdrawiam.
  • #11
    xedobil
    Level 8  
    Dokonałem zakupu kolumn PRESONUS ERIS E8 XT oraz miksera Behringer Xenyx 802 i jestem bardzo zadowolony z zakupu. Testuje od 3 dni i według mnie kolumny te grają dużo lepiej niż mój poprzedni sprzęt - pioneer A-30 + monitory magnat quantum 673. Dźwięk jest dokładniejszy, słychać instrumenty, których wcześniej nie dostrzegłem i co najważniejsze z basem też bardzo dobrze sobie dają radę, a o to właśnie się najbardziej bałem.

    DjMapet wrote:
    Jednak ten mikser nie ma możliwości regulacji czułości wejściowej (GAIN/ przełącznik czułości) na kanałach stereo, więc może się okazać że nie wszystkie konsumenckie źródła dźwięku da się optymalnie na tych wejściach wysterować.

    Rzeczywiście przydałaby się możliwość regulacji czułości wejściowej na kanałach stereo. Następnego miksera będę szukał z dostępną taką opcją.

    DjMapet wrote:
    Widzę, że zamierzasz używać tych monitorów w bliskim polu, więc jeśli (z różnych względów) jesteś mocno uczulony na szum, to taka konfiguracja sprzętu (monitory studyjne + mikser estradowy) może Ci nie przypaść do gustu.
    W dalekim polu, nie powinno być problemu.

    Jeśli chodzi o szum, to coś tam szumi, ale słyszę to dopiero jak przyłożę ucho do głośników, więc ani trochę mi to nie przeszkadza.

    Prawdopodobnie zwrócę mikser Behringer Xenyx 802 i będę chciał kupić jakiś inny. Prosiłbym o pomoc w wyborze. Chciałbym, żeby mikser posiadał:
    - symetryczne wejścia sumy,
    - GAIN na kanałach stereo (wystarczą 2 takie kanały, żebym mógł podłączyć komputer i telewizor),
    - chciałbym podłączyć mikrofon pod XLR i żebym mógł dźwięk z tego mikrofonu przesłać na komputer (do rozmów na discordzie itp.), ale żeby był przesyłany tylko dźwięk z mikrofonu, bez muzyki, jakby była cicho włączona (oczywiście nie chodzi mi o dźwięk muzyki odbierany przez mikrofon). Nie wiem czy wgl jest taka możliwość i czy w takiej sytuacji potrzebny jest mikser z USB.

    Brałem pod uwagę mikser Alto ZMX 862, który zaproponował kolega wyżej, ale nie wiem czy tę ww. opcję z mikrofonem da radę na nim zrobić. Brałem też pod uwagę mikser Yamaha MG10XU, ale niestety nie ma on regulacji GAIN na kanałach stereo.

    Budżet na mikser: do 1000 zł, ale czym taniej tym lepiej.
  • #12
    sunrise84
    Level 42  
    xedobil wrote:
    Brałem pod uwagę mikser Alto ZMX 862, który zaproponował kolega wyżej, ale nie wiem czy tę ww. opcję z mikrofonem da radę na nim zrobić

    Kolega @DjMapet ma DUŻE doświadczenie sceniczne i studyjne więc wie doskonale o czym pisze.

    xedobil wrote:
    Dźwięk jest dokładniejszy, słychać instrumenty, których wcześniej nie dostrzegłem i co najważniejsze z basem też bardzo dobrze sobie dają radę, a o to właśnie się najbardziej bałem.


    Więc cieszę się że kolejna osoba jest zadowolona z zakupu.
    Nie nie jestem podpłaconym sprzedawczykiem.
  • Helpful post
    #13
    DjMapet
    Level 43  
    xedobil wrote:
    Brałem pod uwagę mikser Alto ZMX 862, który zaproponował kolega wyżej, ale nie wiem czy tę ww. opcję z mikrofonem da radę na nim zrobić.

    Niby da się zrobić, bo sygnał z kanału mikrofonowego niezależnie od szyny MAIN, można wysłać szyną AUX SEND (MON-1) do wejścia komputera a muzykę klasycznie, z wejścia stereo na szynę MAIN i z jej wyjść na kolumny. Tyle że szyna ta omija sekcję EQ, więc z poziomu miksera nie będzie można przeprowadzić korekcji wejścia mikrofonowego. Ponadto jednak nie do końca jednak jestem pewny tego, czy wyjścia MAIN MIX są faktycznie symetryczne. Pod wyjściami MAIN MIX niby napisano: "BAL/UNBAL", jednak w parametrach i opisie manuala jest: 1/4" unbalanced, tak że głowy nie dam że są symetryczne. :-?

    Sporo większe możliwości różnych kombinacji dają większe ale i droższe miksery, np Behringer Xenyx X1222USB. Ten na pewno ma wyjścia symetryczne.
    Jednak taki mikser ma też na pokładzie sporo funkcji, których być może nie będziesz miał okazji wykorzystać a i pogubić na nim też się można. :wink:

    Pozdrawiam.
  • #14
    xedobil
    Level 8  
    Kilka godzin spędziłem na przeglądaniu mikserów i mogę stwierdzić, że ciężko jest znaleźć takiego, który by spełniał wszystkie moje wymagania, jednocześnie nie przekraczając budżetu. W każdym czegoś brakuje.

    DjMapet wrote:
    Niby da się zrobić, bo sygnał z kanału mikrofonowego niezależnie od szyny MAIN, można wysłać szyną AUX SEND (MON-1) do wejścia komputera a muzykę klasycznie, z wejścia stereo na szynę MAIN i z jej wyjść na kolumny. Tyle że szyna ta omija sekcję EQ, więc z poziomu miksera nie będzie można przeprowadzić korekcji wejścia mikrofonowego.

    To akurat średnio mi pasuje, bo jednak chciałbym mieć możliwość korekcji wejścia mikrofonowego.

    DjMapet wrote:
    Sporo większe możliwości różnych kombinacji dają większe ale i droższe miksery, np Behringer Xenyx X1222USB. Ten na pewno ma wyjścia symetryczne.

    Nie do końca jestem przekonany co do Behringerów. Naczytałem i nasłuchałem się różnych recenzji, mówiących, że mają one tendencję do psucia się, że jest duża szansa, że po roku użytkowania nie wszystko będzie w nich działać jak należy.

    Wydaje mi się, że najlepszą opcją byłby mikser Yamaha MG10XU, ponieważ ma symetryczne wyjścia i można go podłączyć pod USB.

    Jedynie czego nie ma to GAIN na kanałach stereo, ale jeżeli bardzo będzie mi to potrzebne to chyba będę mógł podłączyć komputer do wejść np. 3 i 4 i ustawić na jednym kanale PAN w lewo, a na drugim w prawo? I czy nic złego się nie stanie jak włączę PHANTOM +48V mając tak podłączony komputer?
  • Helpful post
    #15
    DjMapet
    Level 43  
    xedobil wrote:
    Naczytałem i nasłuchałem się różnych recenzji, mówiących, że mają one tendencję do psucia się, że jest duża szansa, że po roku użytkowania nie wszystko będzie w nich działać jak należy.

    Nie taki diabeł straszny, jak go (co niektórzy) malują. :-)
    Od lat powielany stereotyp, niewiele mająca wspólnego z rzeczywistością. Generalnie, przy dużej ilości sprzedanych różnego rodzaju egzemplarzy, zawsze zdarzy się jakiś felerny, choć i użytkownicy mają w tym swój wkład. Ponadto u wielu dystrybutorów (np Thomann) jest trzyletnia gwarancja.
    Yamahy (jak i zresztą miksery innych firm) z podobnej półki cenowej i z podobna ilością funkcji), to praktycznie ta sama półka jakościowa. Jedynie coś z wyższej półki (np Soundcraft, Allen & Heath) będzie przedstawiał wiele wyższą jakość, ale też i sporo większą cenę za podobną funkcjonalność.
    No i z poziomu Yamahy, nie da się zrealizować odrębnej (niezależnej od sumy) szyny wyjściowej mikrofonu.
    Potrzebny jest mikser z funkcją AUX PRE FADER a yamaha ma tylko POST FADER.

    xedobil wrote:
    I czy nic złego się nie stanie jak włączę PHANTOM +48V mając tak podłączony komputer?

    Phantom nie ma wpływu na wejścia liniowe kanałów mono, ponadto włączać należy go tylko w momencie zastosowania mikrofonów pojemnościowych, lub ew di-boxów aktywnych.

    Pozdrawiam.
  • #16
    xedobil
    Level 8  
    DjMapet wrote:
    Potrzebny jest mikser z funkcją AUX PRE FADER a yamaha ma tylko POST FADER.

    Wyczytałem, że w mikserze Behringer Xenyx 802, którego aktualnie posiadam, dam radę przesłać dźwięk z mikrofonu niezależnie od sumy. Podobno jak podepnę kabel do "FX SEND" oraz do wejścia mikrofonowego w komputerze, będę mógł sterować za pomocą pokrętła "FX" co będzie do komputera przesyłane. Zamówiłem mikrofon, żeby przetestować i teraz czekam, aż przyjdzie.

    Zainteresował mnie też mikser RCF F6X. Ma symetryczne wyjścia MAIN OUTPUT, regulację GAIN na kanałach stereo. Tylko nie wiem czy jak podepnę kabel do "AUX OUTPUT" i do wejścia mikrofonowego w komputerze, to czy będę mógł sterować za pomocą pokrętła "AUX/FX POST" co będzie wysyłane? Jeżeli tak by się dało to prawdopodobnie właśnie tego miksera bym zakupił.
  • #17
    sunrise84
    Level 42  
    xedobil wrote:
    Podobno jak podepnę kabel do "FX SEND" oraz do wejścia mikrofonowego w komputerze

    Nie jestem pewien czy nie dostaniesz wtedy przesterowanego sygnału na wejściu mikrofonowym.
    Bardziej wpinałbym się w wejście liniowe w komputerze o ile takie posiadasz w karcie muzycznej.
    A tak zapytam jaka karta jest w komputerze?
  • #18
    xedobil
    Level 8  
    sunrise84 wrote:
    Bardziej wpinałbym się w wejście liniowe w komputerze o ile takie posiadasz w karcie muzycznej.
    A tak zapytam jaka karta jest w komputerze?

    Jeżeli chodzi o "Line-In" to posiadam. Karta zintegrowana, płyta główna MSI B360M PRO-VDH. Jakąś kartę dźwiękową też będę chciał kupić, ale najpierw mikser i później będę myślał dalej.
  • #20
    xedobil
    Level 8  
    Przyszedł mikrofon. Podłączyłem kabel do "FX SEND" oraz do wejścia liniowego w komputerze i rzeczywiście działa. Na początku podłączyłem do wejścia mikrofonowego, ale zakłócenia były o wiele większe niż teraz na wejściu liniowym. Na wejściu liniowym jest w porządku.

    Ale napotkałem kolejny problem, o którym wcześniej nie pomyślałem. Mówiąc do mikrofonu, dźwięk z niego leci do komputera, ale jednocześnie leci do głośników, przez co mikrofon odbiera dźwięk z głośników i zaczynają buczeć. Dlatego za każdym razem gdy coś mówię, muszę "MAIN MIX" przekręcić maksymalnie w lewo.

    Teraz to ja już się całkiem pogubiłem, co muszę kupić, żeby to wszystko działało. Może lepszy rozwiązaniem, zamiast miksera, byłby zakup interfejsu do mikrofonu typu Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen oraz jakiegoś DAC'a do podłączenia głośników typu Cambridge Audio DAC Magic 100? Tak czy siak planowałem zakupić jakąś zewnętrzną kartę dźwiękową/DAC'a żeby polepszyć jakość dźwięku z komputera, więc może mikser tak naprawdę nie jest mi potrzebny.

    Poprzez Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen mógłbym przesyłać dźwięk z mikrofonu do komputera, a dzięki Cambridge Audio DAC Magic 100 przesyłać dźwięk z komputera/telewizora do głośników. Czyli tak naprawdę chyba miałbym wszystko, co chciałem mieć w mikserze. Przydałoby się tylko, żeby DAC miał w sobie jakieś EQ, żebym mógł czasami bas podkręcić.

    Oczywiście model interfejsu i DAC'a podałem przykładowy, pierwszy lepszy, jaki znalazłem. Jeżeli okazałoby się, że takie rozwiązanie będzie lepsze niż mikser, to wtedy zacznę szukać odpowiednich dla mnie modeli.
  • #21
    DjMapet
    Level 43  
    xedobil wrote:
    Zainteresował mnie też mikser RCF F6X.

    Będzie tak samo jak w przypadku Xenyx -800, bo w obu mikserach szyna AUX (FX) jest na sztywno realizowana POST FADER, czyli po tłumiku kanałowym a tym samym oprócz na wyjście AUX, jest tez kierowany na szynę sumy MAIN.

    To co chcesz uzyskać, da się zrealizować tylko na mikserze posiadającym szynę AUX PRE FADER (ew przełączalną PRE/POST FADER), lub MONITOR. Wtedy po wyciszeniu tłumika kanałowego (Volume), sygnał z danego kanału będzie wysłany tylko na szynę AUX SEND lub MONITOR. Na szynę MAIN MIX, będzie wysłany dopiero po odkręceniu tłumika (VOLUME) danego kanału.

    xedobil wrote:
    Na początku podłączyłem do wejścia mikrofonowego, ale zakłócenia były o wiele większe niż teraz na wejściu liniowym. Na wejściu liniowym jest w porządku.

    Hmm, ciekawe. Może źle ustawiłeś GAIN. Generalnie, mikrofony podłącza się do preampów mikrofonowych, nie liniowych.

    xedobil wrote:
    Może lepszy rozwiązaniem, zamiast miksera, byłby zakup interfejsu do mikrofonu typu Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen oraz jakiegoś DAC'a do podłączenia głośników typu Cambridge Audio DAC Magic 100?

    Jakościowo może i lepszym, jednak pozostaje kwestia symetryzacji sygnału DAC - monitory, oraz sprzętowej korekcji dźwięku.

    Pozdrawiam.
  • #22
    xedobil
    Level 8  
    DjMapet wrote:
    Będzie tak samo jak w przypadku Xenyx -800, bo w obu mikserach szyna AUX (FX) jest na sztywno realizowana POST FADER, czyli po tłumiku kanałowym a tym samym oprócz na wyjście AUX, jest tez kierowany na szynę sumy MAIN.

    To co chcesz uzyskać, da się zrealizować tylko na mikserze posiadającym szynę AUX PRE FADER (ew przełączalną PRE/POST FADER), lub MONITOR. Wtedy po wyciszeniu tłumika kanałowego (Volume), sygnał z danego kanału będzie wysłany tylko na szynę AUX SEND lub MONITOR. Na szynę MAIN MIX, będzie wysłany dopiero po odkręceniu tłumika (VOLUME) danego kanału.

    Okay, dziękuję, teraz już rozumiem. W takim razie zaczynam szukać interfejsu do mikrofonu + DAC'a. Miksery, które mają te wszystkie funkcję, które bym potrzebował są od razu bardziej rozbudowane, mają więcej wejść na mikrofony i są 2/3 razy większe w porównaniu do takiego Xenyx'a 802, a mi aż tyle funkcji potrzebnych nie jest i tak większości z nich bym nigdy nie wykorzystał + taki mikser by mi o wiele więcej miejsca na biurku zajął.

    DjMapet wrote:
    Hmm, ciekawe. Może źle ustawiłeś GAIN. Generalnie, mikrofony podłącza się do preampów mikrofonowych, nie liniowych.

    Bez ustawiania czegokolwiek, z pokrętłami GAIN i LEVEL ustawionymi maksymalnie do lewej już słyszałem zakłócenia na słuchawkach. Czym głośniej robiłem, tym były one bardziej słyszalne. Po podłączeniu kabla w wejście liniowe było 10 razy lepiej.

    Czy Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen byłby dobrym wyborem do podłączenia mikrofonu? Tymczasowo mógłbym do niego podłączyć także głośniki, aż jakiegoś DAC'a nie kupię. Czy może jest jakaś lepsza opcja do 500 zł?

    DjMapet wrote:
    Jakościowo może i lepszym, jednak pozostaje kwestia symetryzacji sygnału DAC - monitory, oraz sprzętowej korekcji dźwięku.

    Jeżeli chodzi o symetryzację sygnału, to chyba najlepiej byłoby poszukać DAC'a już z wbudowanym symetrycznym wyjściem?
    Jeżeli chodzi o korekcję dźwięku to może być ciężko znaleźć DAC'a z wbudowanym EQ w kwocie ~ 1000 zł. Z godzinę przesiedziałem przeglądając Internet i nie udało mi się znaleźć żadnego takiego w tej kwocie. Najwyżej korekcji dźwięku będę dokonywał z poziomu jakiejś aplikacji na PC.
  • #23
    DjMapet
    Level 43  
    xedobil wrote:
    Bez ustawiania czegokolwiek, z pokrętłami GAIN i LEVEL ustawionymi maksymalnie do lewej już słyszałem zakłócenia na słuchawkach. Czym głośniej robiłem, tym były one bardziej słyszalne. Po podłączeniu kabla w wejście liniowe było 10 razy lepiej.

    Hmm, ciekawe. Coś musi być nie tak z połączeniem, kablem, mikserem albo mikrofonem. Przy skręconych max w lewo GAIN i LEVEL, nie mają prawa wystepować jakiekolwiek zakłócenia, co najwyżej jakiś tam szum, przy zbyt mocno odkręconym GAIN-ie.
    Na wejściu liniowym, mikrofon będzie spoooro cichszy.

    xedobil wrote:
    Czy Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen byłby dobrym wyborem do podłączenia mikrofonu?

    Dobrym, choć w sumie trudno mi to dokładnie zdefiniować, bonie wiem do czego Ci w ogóle mikrofon jest potrzebny i jaki mikrofon masz.
    Do zwykłego pogadania, wystarczył by interfejs za ok 100, lub mały mikser za ok 150-200 PLN.

    xedobil wrote:
    Jeżeli chodzi o symetryzację sygnału, to chyba najlepiej byłoby poszukać DAC'a już z wbudowanym symetrycznym wyjściem?

    Tanio nie będzie, bo w takie udogodnienia są zazwyczaj wyposażone konsumenckie sprzęty zahaczające o audiofilizm, więc za bardzo tu nie pomogę. :-)
    Jak ten DAC (czy nawet mikser) nie będzie umieszczony jakoś specjalnie daleko od monitorów, to bez problemu można użyć sprzętu z wyjściami niesymetrycznymi i zastosować porządnie ekranowane kable.

    xedobil wrote:
    Jeżeli chodzi o korekcję dźwięku to może być ciężko znaleźć DAC'a z wbudowanym EQ

    Ja takiego na oczy nie widziałem, choć nie wykluczam ich istnienia.

    Pozdrawiam.
  • #24
    xedobil
    Level 8  
    DjMapet wrote:
    Dobrym, choć w sumie trudno mi to dokładnie zdefiniować, bonie wiem do czego Ci w ogóle mikrofon jest potrzebny i jaki mikrofon masz.
    Do zwykłego pogadania, wystarczył by interfejs za ok 100, lub mały mikser za ok 150-200 PLN.

    Posiadam mikrofon Audio-Technica AT2020. Tylko do pogadania jest mi potrzebny. Focusrite Scarlett to pewnie trochę overkill, ale jeszcze się zastanowie. Taki np. Behringer UMC 22 U-Phoria pewnie by mi wystarczył.

    Zaciekawił mnie przycisk "DIRECT MONITOR" na Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen. Czy jeżeli będę miał go wyłączonego, to nie będę słyszał dźwięku z mikrofonu na monitorach? Super jakby to tak działało, wtedy na pewno bym się zdecydował na zakup tego interfejsu i mógłbym się na razie wstrzymać z zakupem DAC'a.

    DjMapet wrote:
    Jak ten DAC (czy nawet mikser) nie będzie umieszczony jakoś specjalnie daleko od monitorów, to bez problemu można użyć sprzętu z wyjściami niesymetrycznymi i zastosować porządnie ekranowane kable.

    W sumie teraz mam wyjścia niesymetryczne w tym mikserze Behringer Xenyx 802 i żadne szumy mi nie przeszkadzają. Monitory do DAC'a/miksera miałbym podłączone 3-metrowymi kablami. Maksymalnie 5 m w przyszłości, jakbym pokusił się o jakiś cable management.
  • #25
    DjMapet
    Level 43  
    xedobil wrote:
    Posiadam mikrofon Audio-Technica AT2020.

    To mikrofon pojemnościowy, więc powinien być podłączony do preampu mikrofonowego XLR, oraz powinno być włączone zasilanie phantom +48V.

    xedobil wrote:
    Tylko do pogadania jest mi potrzebny.

    Więc wystarczył by mikrofon z wbudowanym interfejsem USB, wyłącznikiem (MUTE), regulacją głośności, wyjściem słuchawkowym. Z tańszych np Superlux E431U z nieco droższych np the t.bone SC 500 USB lub lub bardziej droższych np Mackie EM-USB.

    xedobil wrote:
    Zaciekawił mnie przycisk "DIRECT MONITOR" na Focusrite Scarlett Solo 3rd Gen. Czy jeżeli będę miał go wyłączonego, to nie będę słyszał dźwięku z mikrofonu na monitorach?

    Nie tak to działa. Przy ON sygnał na wyjście słuchawkowe i monitorowe jest kierowany bezpośrednio z wejść interfejsu a przy OFF najpierw przechodzi przez DAW a następnie trafia na wyjście słuchawkowe i monitorowe.
    https://www.avpartner.pl/uploads/INSTRUKCJE/Scarlett3/ScarlettSolo3rdGen.pdf

    xedobil wrote:
    Monitory do DAC'a/miksera miałbym podłączone 3-metrowymi kablami. Maksymalnie 5 m w przyszłości

    Przy takiej długości, wystarczą dobrej jakości kable niesymetryczne.
    Tylko czasem nie idź w kable audiofilskie za tysiące, czy nawet setki zł. :-)

    Pozdrawiam
  • #26
    xedobil
    Level 8  
    DjMapet wrote:
    To mikrofon pojemnościowy, więc powinien być podłączony do preampu mikrofonowego XLR, oraz powinno być włączone zasilanie phantom +48V.

    Wiem, wiem. :D
    Specjalnie takiego kupiłem, żeby móc podłączyć do interfejsu/miksera.

    DjMapet wrote:
    Więc wystarczył by mikrofon z wbudowanym interfejsem USB, wyłącznikiem (MUTE), regulacją głośności, wyjściem słuchawkowym. Z tańszych np Superlux E431U z nieco droższych np the t.bone SC 500 USB lub lub bardziej droższych np Mackie EM-USB.

    Dotychczas używałem mikrofonu Blue Yeti kupionego w edycji yeticaster razem ze statywem i koszykiem. Skoro i tak chciałem kupić mikser/interfejs do głośników, to stwierdziłem, że mikrofon też chciałbym do niego podłączyć. Audio-Technicka'ę kupiłem za 370 zł, to jak sprzedam Blue Yeti to myślę, że wyjdę 100/200 zł na plus i dodatkowo będę miał lepszy mikrofon.

    DjMapet wrote:
    Nie tak to działa. Przy ON sygnał na wyjście słuchawkowe i monitorowe jest kierowany bezpośrednio z wejść interfejsu a przy OFF najpierw przechodzi przez DAW a następnie trafia na wyjście słuchawkowe i monitorowe.

    Szkoda. Może za pomocą oprogramowania do tego interfejsu uda się taki efekt uzyskać, ale pewności nie mam. Kupię i przetestuję, a z zakupem DAC'a się wstrzymam. Do Scarlett'a będę mógł podłączyć mikrofon, monitory i telewizor do gniazda 1/4" z przodu. Na razie tyle mi wystarczy, podbuduję trochę swój budżet i wtedy zacznę myśleć co dalej, bo widzę, że trochę więcej pieniążków trzeba byłoby wydać, aby wszystko działało tak jakbym chciał.

    DjMapet wrote:
    Przy takiej długości, wystarczą dobrej jakości kable niesymetryczne.
    Tylko czasem nie idź w kable audiofilskie za tysiące, czy nawet setki zł.

    Aktualnie posiadam takie kable:
    http://www.vitalco.pl/katalog-produktow/przyl...k/przylacze-2wtyk-63-stereo-digital-mk61.html
    Nie wiem nawet czy są symetryczne, czy nie. Nie chciałem kupować od razu jakichś drogich kabli, tylko po prostu tak, żeby były i wszystko działało.

    Prosiłbym o polecenie jakichś dobrej jakości kabli, ale też nie za drogich. Tak myślę, że maksymalnie do 100 zł za kabel (3/5mb), chyba, że w takiej kwocie nie uda się nic znaleźć, to mogą być droższe. I tak sobie myślę, że najlepiej jakby były od razu symetryczne. Żebym w przyszłości nie musiał ich wymieniać, jak będę miał sprzęt z wejściami/wyjściami symetrycznymi.
  • #27
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    sunrise84 wrote:
    Dobre i tanie są z firmy PRESONUS:
    PRESONUS ERIS E8 XT
    E8 mają zamuloną średnicę i wokale ale to normalne na 8 cali wooferze.. Tu lepiej zagrają E5 XT.
    Michał